۲۳۲۷۰
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
تعداد بازدید: ۱۲۰
طی مصاحبه با مسئول دفتر نمایندگی غرب تشریح شد:
به‌منظور اطلاع شما عزیزان از مجموعه برنامه‌ها، خدمات و اقداماتی که در یک ماه اخیر از سوي دفتر نمایندگی غرب انجام گرفته است، گفت‌وگویی با سرهنگ بازنشسته علیرضا فیروزی مسئول دفتر نمایندگی غرب انجام دادیم:

کانون بازنشستگان انتظامی تهران بزرگ  به عنوان حامی اصلی بازنشستگان، مستمري‌بگیران و خانواده محترم آنها، همواره تلاش دارد تا با بهره‌گیري از توان دفاتر نمایندگی، در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقاي کیفیت زندگی آنها گام بردارد.

به‌منظور اطلاع شما عزیزان از مجموعه برنامه‌ها، خدمات و اقداماتی که در یک ماه اخیر از سوي دفتر نمایندگی غرب انجام گرفته است، گفت‌وگویی با سرهنگ بازنشسته علیرضا فیروزی مسئول دفتر نمایندگی غرب انجام دادیم:

-  در ابتدا بفرمایید مهمترین برنامههایی که دفتر نمایندگی غرب در تیرماه داشته، چه بوده است؟

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان (ع) مهم‌ترین برنامه تیرماه این دفتر هماهنگی برگزاری ضیافت پیشکسوتان و مستمری بگیران در تاریخ یکم تیرماه به تعداد 56 خانواده 3 نفره (168 نفر) و دیدار و سرکشی 40 نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران حوزه غرب، همچنین تکریم درگذشتگان و عیادت از یکی از بیماران بستری در منزل و اعزام 6 خانوار سه نفره به مشهد مقدس به صورت رایگان بوده است.

-  در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این ماه انجام گرفته است؟

در ماه جاری 56 خانواده سه نفره برای حضور در مراسم ضیافت دعوت شده‌اند که نزدیک به 80 درصد آنان در مراسم شرکت کردند. در پایان این مراسم ضمن اهدای هدیه به شرکت‌کنندگان، 4 خانواده دو نفره به قید قرعه انشاا... در ایام اربعین به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

40 نفر برای دریافت وام به مبادی ذیربط معرفی شده‌اند. در همین مدت برای 141 نفر که تقاضای کارت شناسایی جدید (صدور اولیه) یا تمدید داشته‌اند، اقدام گردیده است. همچنین با توجه به ابلاغیه ساتا در خصوص فرم ذینفعان (بیمه عمر) با 298 نفر تماس تلفنی حاصل شد که جهت تکمیل فرم فوق به دفاتر ساتا راهنمایی شدند.

علاوه بر این 15 نفر هم برای تمدید تجهیزات دفاعی (شوکر و افشانه) به دفتر غرب مراجعه کردند که جهت تمدید با فرم معرفی‌نامه به پلیس پیشگیری فاتب معرفی شدند و در نهایت در رابطه با افزایش حق عضویت صندوق قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری بگیران فراجا طی تماس تلفنی 236 نفر با افزایش حق عضویت به 2000000 ریال موافقت خود را اعلام کردند.

- در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، چه اقداماتی در این ماه انجام گرفته است؟

افراد متقاضی به وکلای مورد نظر یا امور حقوقی کانون تهران بزرگ معرفی می‌شوند.

-  اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازي و ارائه وامهاي مختلف اعم از توانمندسازي، حبیببنمظاهر، کریم اهل بیت (ع) و ... ارائه دهید.

در ماه جاری با توجه به اعلام بخشنامه جدید وام مرابحه 11 فرم جدید وام مرابحه تکمیل وتحویل توانمندسازی شد و 29 نفر که متقاضی وام صندوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران فراجا  و توانمندسازی ساتا بودند، ثبت‌نام شدند که مقرر شد در نیمه اول مردادماه وام آنان پرداخت گردد.

-  یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی و رفاهی انعقاد قرارداد و تفاهمنامه با شرکتها و مؤسسات مختلف است. در این ماه چه برنامههایی در این حوزه داشتید؟

در این رابطه با فروشگاه هفت مستقر در منطقه جنت‌آباد مذاکره داشته‌ایم که در صورت مثبت شدن اعلام خواهد شد.

-  در بحث اشتغالزایی فرزندان پیشکسوتان چه اقداماتی در این ماه صورت گرفته است؟

با مراجعه افراد متقاضی و عنوان نمودن شرایط وام خود اشتغال‌زایی به آنان، در نهایت به افرادی که شرایط لازم را داشته‌اند اعلام شده مدارک لازم را ارسال نمایند تا اقدام لازم به عمل آید. 

-  در پایان ضمن تشکر، در خصوص برنامههاي ماه آتی کانون نیز توضیحاتی ارائه دهید.

 با توجه به تحویل  ملزومات دیدار با پیشکسوتان و مستمری‌بگیران از توانمندسازی انشاا... با برنامه‌ریزی دقیق مابقی دیدارها در ماه جدید انجام شده و از بازنشستگان و پیشکسوتان تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها