۲۱۴۲۳
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد بازدید: ۱۳۹
سرهنگ بازنشسته نعمت اله دهقانی رئیس کانون بازنشستگان استان اصفهان مجموعه برنامه ها، خدمات و اقدامات این کانون در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

کانون بازنشستگان انتظامی به عنوان حامیان اصلی بازنشستگان، مستمری بگیران و خانواده محترم آن‌ها همواره تلاش دارند تا با بهره گیری از توان کانون‌های استان‌ها و دفاتر نمایندگی شهرستان ها، در مسیر رفع نیاز‌ها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها گام بردارند. به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه، خدمات و اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ از سوی کانون بازنشستگان انتظامی استان اصفهان انجام گرفته است، گفت و گویی با جناب سرهنگ بازنشسته نعمت اله دهقانی رئیس کانون بازنشستگان استان انجام دادیم:

در ابتدا بفرمایید مهمترین برنامه‌هایی که کانون استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ داشتند، چه بود؟

با سلام و تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات خدمت تمامی پیشکسوتان گرامی به اطلاع می‌رساند در سال ۱۴۰۲، با عنایات خداوند متعال و مساعدت‌های ریاست محترم کانون انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاونین محترم کانون، فرمانده محترم انتظامی استان، اداره کل ساتا استان و مدیریت محترم امور بازنشستگان فرماندهی انتظامی استان اصفهان، همکاران ما موفق شد خدمات مناسبی را به بازنشستگان و مستمری بگیران انتظامی استان اصفهان خصوصاً به افراد نیازمند، دارای مشکلات معیشتی، بیماران صعب العلاج و افراد زمین گیر در مباحثی، چون دیدار و سرکشی از پیشکسوتان و مستمری بگیران، پرداخت وام و کمک بلاعوض به نیازمندان، توزیع سبد معیشتی و حمایت مالی به خانواده‌های کم برخوردار، برگزاری برنامه‌های ضیافت، تجلیل از پیشکسوتان کمیته، ژاجا و شهربانی سابق به مناسبت سالگرد تاسیس هریک، تعامل و هماهنگی با اداره کل تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح استان در جهت پرداخت وام‌های قرض الحسنه، جعاله و اخذ بلیط استخر، پیاده روی خانوادگی، انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت‌ها و موسسات و فروشگاه‌ها در جهت تامین و تحویل اقلام و لوازم خانگی اقساطی و تخفیف دار، هماهنگی و تعامل با فرماندهی انتظامی استان و برگزاری جلسه با نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی استان اصفهان پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله مهمترین برنامه‌های سال گذشته بود.

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی انجام گرفته است؟

در سال گذشته ۶۱۸ خانواده از سهمیه اماکن رفاهی و زیارتی، ۲۷۳ خانواده از سهیمه پلاژ‌های چادگان استفاده کردند و همچنین قرعه کشی و تعیین یک نفر سهمیه حج تمتع برای سال ۱۴۰۳ و معرفی به سابا استان را در سال گذشته داشتیم.
همچنین برای ۶ نفر از پیشکسوتان عزیز سهمیه سلاح شکاری از سازمان اخذ که پس از قرعه کشی، برندگان تعیین و سلاح تهیه و تحویل گردید.
در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ توسط ساتا استان و با همکاری کانون‌های ۴گانه مراسم جشن ازدواج آسان برای ۴۱زوج (فرزندان دختر) خانواده اعضا کم برخوردار نیرو‌های مسلح استان که فرزندان دختر آنان عقد کرده بودند برگزار گردید و به هر یک هدایایی اهدا شد که تعداد ۱۱ زوج از آن‌ها از اعضا وابسته ناجا بودند.

در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، چه اقداماتی در سال ۱۴۰۲ انجام گرفته است؟

همانطور که می‌دانید کانون بازنشستگان انتظامی حمایت از کلیه حقوق قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران اعضا را در چارچوب اساسنامه بر عهده دارد و بدین منظور معاونت حقوقی و معاضدت قضائی در کانون، سازماندهی شده و در این رهگذر با برنامه ریزی دقیق و فراهم آوردن ساز و کار لازم مصمم به مشاوره حقوقی و ارائه خدمات قضائی رایگان (تنظیم اظهارنامه، شکوائیه، دادخواست‌های حقوقی اعم از بدوی، تجدید نظر و تسری آن به اعاده دادرسی، فرجام خواهی و ... در دیوان عالی کشور) بوده و هستیم. بدین منظور ۳۴ نفر از وکلای همکار (بازنشسته) و فرزندان وکیل آن‌ها در استان شناسایی و نسبت به مشاوره حقوقی و ارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضائی بدون اخذ وجه از اعضای کانون به این عزیزان ارائه می‌گردد. لازم به یادآوری است که هزینه‌های خدمات فوق الذکر ارائه شده توسط کانون استان پرداخت میشود.
بر این اساس ۸۴ فقره مشاوره حقوقی و معاضدت قضائی رایگان برای پیشکسوتان محترم در سال گذشته صورت پذیرفت.

اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازی و ارائه وام‌های مختلف اعم از توانمندسازی، حبیب بن مظاهر، کریم اهل بیت (ع) و... ارائه دهید؟

توسط موسسه خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۷۵ نفر از افراد نیازمند مبلغ ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اعطاء گردید و به تعداد ۵۶ نفر افراد دارای مشکلات مالی مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت گردید.

به تعداد ۳۲ نفر از فرزندان اعضاء وام اشتغال ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی قرض الحسنه پرداخت شده است.
در خصوص استفاده از وام قرض الحسنه (ضروری) کانون انتظامی، پرونده تعداد ۱۶ نفر از پیشکسوتان که در زمینه تامین ودیعه مسکن و تامین هزینه درمان و ... با مالی شدید مواجه بودند، به کانون فراجا منعکس، که از آن طریق در مجموع مبلغ ۳/۳۳۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال وام قرض الحسنه پرداخت شد.
همچنین اهدا ۱۱۱ عدد سبدکالا شامل اقلام و موادغذایی به ارزش تقریبی هر سبد یک میلیون تومان به اعضا وابسته کم برخوردار استان از جمله اقدامات کانون در حوزه حمایت از بازنشستگان کم برخوردار بود.

مسئولان کانون استان جلسات متعددی با معاونین فرمانده انتظامی استان، روسای کانون ها، روسای سابا، ساتا، مسئولان حوزه شهری و ... انجام می‌دهند. در سال گذشته چه جلسات مهمی داشتید؟

جهت ارائه خدمات مطلوب به پیشکسوتان و رفع مشکلات بازنشستگان، جلسات متعددی با فرمانده محترم انتظامی استان اصفهان و معاونین ایشان و همچنین با ریاست و معاونین ساتا و سابا استان، ریاست بیمه کوثر و فروشگاه اتکا استان برگزار گردیده است.

از مهمترین این جلسات، دیدار و جلسه با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و پیگیری کلیه مسائل و مشکلات بازنشستگان نیرو‌های مسلح، بویژه همسان سازی حقوق بازنشستگان، پیگیری لایحه همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان از طریق مجلس شوارای اسلامی، می‌توان اشاره نمود.
تعداد ۴ جلسه قرارگاه تابان فرماندهی انتظامی استان به منظور بررسی و رفع مشکلات اعضای وابسته با حضور فرمانده انتظامی استان، معاونین فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار گردید؛ همچنین در طول سال جاری، ۱۱ مرحله جلسه شورای هماهنگی رؤسای کانون بازنشستگان نیرو‌های مسلح در استان اصفهان در کانون‌های (آجا – سپاه – فراجا) تشکیل شده است.

در پایان ضمن تشکر، در خصوص برنامه‌های آتی کانون نیز توضیحاتی ارائه دهید.

خدمت پیشکسوتان عزیز عرض می‌کنم که همانند سال‌های گذشته دنبال رفع مشکلات آنان از جمله عملی و اجرائی شدن متناسب سازی حقوق پیشکسوتان، اشتغال فرزندان بیکار، پرداخت وام‌های اشتغالزایی و قرض الحسنه و پیگیری مطالبات به حق آنان و همچنین تامین مسکن از طریق قرارگاه تابان هستیم و خودمان را خادم و خدمتگزار عزیزان می‌دانیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها