۱۴۸۷۸
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
تعداد بازدید: ۲۵۸
علی اکبر حاتمی از این دست همکاران ماست که در کنار سالها فعالیت نظامی با ماموریت هاي سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می دهد.

ورزش از آن دست حوزه هایی هست که در مسیر حفظ سلامتی و ارتقاي روحیه همواره مورد تاکید بوده و هست. این موضوع باعث شد تا بسیاري از همکاران ما درکنار کار، ورزش را نیز به عنوان یک برنامه مهم زندگی مدنظر داشته باشند.
پیشکسوت بازنشسته علی اکبر حاتمی از این دست همکاران ماست که در کنار سالها فعالیت نظامی با ماموریت هاي سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می دهد.
گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم:

در ابتدا مختصري از زندگی تان بگویید؟
اینجانب علی اکبر حاتمی متولد 1338 اهل و ساکن ارومیه دارای تحصیلات فوق دیپلم کلاسیک و کارشناسی نظامی هستم که ورزش را از سن نوجوانی در رشته دو ومیدانی شروع کرده و از افراد بنام در این رشته در شهرستان ارومیه می باشم . و گاها دویدن با لباس ورزشی در سطح شهر وپارکها میخواهم انگیزه ای در جوانان ایجاد شده و اشاعه فرهنگ ورزشی را داشته باشم. ضمنا بنده علاوه بر این در رشته های اسکی، اسنوبرد، کوه نوردی، شنا و آمادگی جسمانی نیز فعالیت دارم.

شما در کنار فعالیت هاي کاري، در حوزه ورزش نیز حضور داشتید، بفرمایید چه شد که تصمیم گرفتید به سمت ورزش بروید؟
از انجاییکه پدر مرحومم نظامی بود بعضی وقتها بنده را که خردسال بودم به باشگاه ورزشی پادگان محل خدمت میبرد و از آنزمان در من حس ورزشی و سلحشوری تقویت شده و موجب شورو شعف در زمینه فعالیت ورزشی گردید و با رشته بوکس،شنا و فوتبال کار خود را شروع کرده و با توجه به استعداد درونی و جسمانی به رشته دوومیدانی روی آوردم و اکنون با توجه رسیدن به سن 63 سالگی روزانه حداقل 5 الی 10 کیلومتری دواستقامت دارم و برای تنوع در رشته جودو (کمربند قهوه ای) و به عنوان رئیس کمیته استعداد یابی این رشته فعالیت می کنم.

در چه سالی پاي به عرصه دو و میدانی گذاشتید و از چه زمانی نگاه تان به این ورزش حرفه اي شد؟
بنده از قبل از انقلاب بصورت حرفه ای ورزش دو ومیدانی را شروع کردم و در چهل و یکمین دوره مسابقات دو میدانی قهرمانی ایران در ورزشگاه آزادی شرکت نمودم.
عرض شود بنده از سن 17 سالگی به رشته دو ومیدانی روی آوردم و از سال 1358 به صورت حرفه ای این ورزش را ادامه داده و بعنوان مربی و داور دومیدانی در ارومیه مشغول می باشم.

در طول این مدت چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
کسب مقام دوم در مسابقات دو ومیدانی در کشور ترکیه در سال 1385- کسب مقام سوم در درشته آمادگی جسمانی در استان آذرباین غربی – تیکاف برای فتح برای بلندترین سازه بتونی کشور(برج میلاد )در طول 19 دقیقه – صعود به کوه ثوردر ( مکه مکرمه ) طی مدت 15 دقیقه با پیمودن 1200 پله بدون توقف با شعار صلح و دوستی و ورزش برای همگان از افتخارات ورزشی بنده می باشد.

دوران بازنشستگی را چگونه سپري می کنید؟
قبلابعنوان رئیس هیئت آمادگی جسمانی و اریروبیک و،اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت داشتم و اکنون باتوجه به تحصیلات کلاسیک نماینده محصولات هوراند در استان هستم و در کنار آن به فعالیت های ورزشی می پردازم.

شما از بازنشستگان فعال و پویاي ناجا هستید، چه توصیه اي براي سایر بازنشسته ها در جهت استفاده بهینه از دوران بازنشستگی دارید؟
ما افراد میانسال و حتی کهنسال نباید حدو مرزی برای ورزش کردن قائل باشیم و باید در تمامی شرایط سرما و گرما و حتی زیر( برف و باران ) با لباس ورزشی الگویی برای جوانان وطنمان کوشا باشیم.

بعضی از بازنشسته ها معتقدند این دوران دیگر زمان ورود به ورزش یا دیگر فعالیتهاي فرهنگی، اجتماعی نیست شما چه توصیه اي دارید؟
این دیدگاه و ایده برای افرادی تنبل و ست عنصر است و انسان تا زمانی که زنده است باید در تلاش و فعالیت باشد تابه سلامتی و تندرستی برسد. توصیه بنده به عزیزان بازنشسته ای که توانایی انجام ورزش حرفه ای و میدانی در فضای باز را ندارند می توانند از بهترین امکاناتی که کانون بازنشستگان ازجلمه استخر، سالن های سرپوشیده را فراهم و دراختیار بازنشستگان قرارداده است استفاده بهینه بعمل آورند. و درهرگونه رشته ورزشی سوالاتی داشته باشند بنده 24 ساعته با شماره موبایل 09141887086 در خدمت پیشکسوتان و خانواده محترمشان می باشم.

گفت و گو با پیشکسوت ورزشکارعلی اکبر حاتمی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها