۵۷۵۸
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۵۳۲
پیشکسوت بازنشسته صید محمد شاهمرادی از این دست همکاران ماست که در کنار سال‌ها فعالیت نظامی با ماموریت‌های سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می‌دهد.

ورزش از آن دست حوزه‌هایی هست که در مسیر حفظ سلامتی و ارتقای روحیه همواره مورد تاکید بوده و هست. این موضوع باعث شد تا بسیاری از همکاران ما در کنار کار، ورزش را نیز به عنوان یک برنامه مهم زندگی مدنظر داشته باشند.
پیشکسوت بازنشسته صید مجمد شاهمرادی از این دست همکاران ماست که در کنار سال‌ها فعالیت نظامی با ماموریت‌های سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می‌دهد.
گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم.


در ابتدا مختصری از زندگی خودتان بگویید؟

اینجانب در سال ۱۳۶۶ به استخدام ژاندارمری در آمدم و درسال ۱۳۹۶ بازنشسته شدم. در طول خدمت در استان‌های اصفهان، مرکزی، خوزستان و کرمانشاه حضور داشتم. دو فرزند پسر دارم که یکی از آن‌ها به استخدام سپاه و یکی دیگر به استخدام ناجا در آمده است.


شما در کنار فعالیت‌های کاری در حوزه ورزش نیر حضور داشته اید، بغرمایید چه شد که تصمیم گرفتید به سمت ورزش بروید؟

من قبل از استخدام کشتی گیر بودم و پس از استخدام نیز به صورت حرفه ایی فعالیت ورزش را ادامه دادم و به طور مرتب در مسابقات سراسری مراکز آموزش ناجا شرکت می‌کردم .

در کنار آن از سال ۱۳۸۳ ورزش دومیدانی را آغاز کردم و از آن زمان به صورت حرفه ایی دنبال می کنم.



در طول این مدت چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

قبلا در مسابقات کشتی ۷ دوره قهرمان سراسری ناجا و ۳ دوره هم نایب قهرمان نیرو‌های مسلح شده ام. در کنار آن دو میدانی هم به صورت حرفه ای کار می کنم و چندین دوره قهرمان مسابقات ورزشی دو میدانی مراکز آموزشی ناجا در رده  ۱۵۰۰ متر و ۵۰۰۰ متر شده ام. در حال حاضر که بازنشست شده ام قهرمان پیشکسوتان ایران و نایب قهرمان پیشکسوتان هستم.



دوران بازنشستگی را چگونه سپری میکنید؟
دوران بازنشستگی بیشتر مشغول تمرینات ورزشی دو میدانی هستم. کارت مربی گری درجه ۳ ملی را دارم و در اکثر مسابقات شرکت میکنم..

 

شما از بازنشستگان فعال و پویای ناجا هستید، چه توصیه اییی برای سایر بازنشستگان در جهت استفاده بهینه از دوران بازنشستگی دارید؟

توصیه من برای بازنشستگان محترم ناجا در عرصه ورزش این است که حتما برای سلامتی خودشان به هر ورزشی که علاقه دارند فعالیت کنند و یا پیاده رویی هر روز و یا دو میدانی هوازی داشته باشند.



بعضی از بازنشستگان معتقدند این دوران دیگر زمان ورود به ورزش یا دیگر فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و ...  نیست، چه توصیه ایی دارید؟

اتفاقا پس از بازنشستگی به علت داشتن وقت زیاد حتی برای گذراندن اوقات فراغت بهترین دوران است که فعالیت‌های ورزشی سبک برای سلامتی بدن و همچنین فعالیت فرهنگی و اجتماعی میتوانند در باشگاه ورزشی ثبت نام نمایند و با فعهالیت‌های فرهنگی و ورزشی کمتر دچار استرس، چاقی و ناراحتی اعصاب و حتی انواع مریضی‌ها میشوند، زیرا انجام ورزش‌های سبک، دارو و درمانی برای تمام مریضی هاست.

گفت و گو با پیشکسوت بازنشسته ورزشکارسروان صید محمدشاهمرادی

گفت و گو با پیشکسوت بازنشسته ورزشکارسروان صید محمدشاهمرادی

گفت و گو با پیشکسوت بازنشسته ورزشکارسروان صید محمدشاهمرادی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها