۲۴۸۰۳
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳
تعداد بازدید: ۲۷۴
موضوع داوطلبی و شرکت در انتخابات فرصتی است تا در سرنوشت کانون سهیم باشیم و از همین ابتدا در این این خصوص اهتمام داشته و موضوع را به همرزمان قدیمی اطلاع و در صورت امکان خانواده‌های مستمری بگیران را نیز در جریان اهمیت موضوع قرار دهیم.

برابر اساسنامه کانون بازنشستگان، نمایندگان بازنشستگان در استان‌ها هر چهار سال یک بار و با انتخاب اعضا، برگزیده می‌شوند.
مهلت نمایندگان دوره چهارم در اسفند ماه سال جاری به پایان می‌رسد و نمایندگان منتخب جدید از همان تاریخ بمدت چهارسال سال تصدی نمایندگی اعضا را برعهده خواهند گرفت.
از اول تا پایان آبان ماه زمان ثبت نام از داوطلبین نمایندگی است. بازنشستگان واجد شرایط در این بازه زمانی می‌توانند با مراجعه به کانون‌های استانی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
بنا به اختیار و وظایفی که اساسنامه برای مجمع قائل شده، افرادی که به عنوان نماینده و یا نمایندگان استانی انتخاب می‌شود ضمن درک بالا و توانایی چانه زنی، در احقاق حقوق بازنشستگان و سایر اعضای کانون، و پیگیری مسایل مبتلابه آن انگیزه و علاقه کافی داشته باشند؛ لذا هر فردی که خود را واجد شرایط می‌بیند باید در تاریخ تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نماید. همچنین اعضای بازنشسته باید با درک اهمیت موضوع، چنانچه فردی را که قابلیت کار در این حوزه را دارد ترغیب نموده تا این مسئولیت سنگین را بپذیرد.
بدیهی است با وجود افراد توانمند در مجموعه نمایندگان مجمع کانون، رسیدن به اهداف و خدمتگزاری هرچه بیشتر به اعضا فراهم‌تر خواهد بود.

شرایط داوطلبی برای نمایندگی مجمع
داشتن شرایط عمومی و همچنین داشتن درجه سرهنگ دومی (یا رتبه ۱۵) و بالاتر، جایگاه سرتیپ دومی و بالاتر، حداکثر سن ۷۵ سال، نداشتن سوء پیشینه و عدم بازنشستگی ناشی از هیات‌های رسیدگی به تخلفات و... از جمله شرایط داوطلبی نمایندگی مجمع می‌باشد.
داوطلبین می‌توانند ضمن مراجعه به کانون استان‌ها و نمایندگی شهرستان‌ها از کلیات شرایط مطلع و با آگاهی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
نمایندگان مجمع کانون علاوه بر اختیاراتی که به موجب اساسنامه برای آنان قائل شده است، وظایف زیر را نیز عهده دار خواهند بود

وظایف نمایندگان مجمع کانون
۱) بررسی و اعلام نظر کارشناسی در خصوص موضوعات ارسالی از سوی دبیرخانه مجمع.
۲) هماهنگی با فرمانده انتظامی استان جهت معرفی گزینه یا گزینه‌های پیشنهادی واجد شرایط و دارای
    مقبولیت لازم به رئیس کانون بازنشستگان برای انتخاب رئیس کانون استان.
۳) نظارت بر اجرای طرح¬ها و برنامه¬های مصوب مجمع در (حوزه انتخابیه) در قالب مکانیزم ابلاغی از سوی
    دبیرخانه مجمع.
۴) تعامل مؤثر، مفید و سازنده با بازنشستگان (حوزه انتخابیه) و احصاء نیازها، مشکلات و ارائه پیشنهادات و
    انعکاس کتبی آن به کانون و دبیرخانه مجمع.
۵) تلاش برای ایجاد همبستگی و منزلت افزایی بین اعضاء (در حوزه انتخابیه).
۶) شرکت در جلسات و تشکل¬های اجتماعی و فرهنگی بازنشستگان استان.
۷) شناسائی فرصت‌های اجتماعی، اقتصادی و نحوۀ جذب و بکارگیری سرمایه‌های اعضا و منابع استانی، متناسب با اقلیم و شرایط موجود در سطح استان، در جهت ایجاد فعالیت‌های مولّد و هدفمند، در
 زمینه‌های بهبود معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران و انعکاس به کانون استان و دبیرخانۀ مجمع در
 جهت پیگیری و حمایت‌های قانونی در حد مقدورات.
۸) تهیه گزارش از مشکلات و چالش¬های حوزه بازنشستگان و مستمری¬بگیران استان و ارائه به کانون و
    دبیرخانه مجمع بمنظور بررسی و مرتفع نمودن آنها.
۹) کمک به رئیس کانون در جهت تحقق اهداف کانون در چارچوب اساسنامه.
۱۰) همکاری و تعامل با رئیس کانون استان و مسؤلان دفاتر نمایندگی در شهرستان¬ها در جهت انجام هر چه
 بهتر برنامه‌های ابلاغی.
۱۱) کسب اطلاع از تجارب کانون¬های بازنشستگان سازمانها، ارگان‌ها و نهاد‌ها و احصاء موارد مثبت و قابل اجرا وانعکاس آن به دبیرخانه مجمع.
۱۲) تهیه و ارسال گزارش عملکرد فصلی به همراه نظرات و پیشنهاد‌های مفید و سازنده به دبیرخانه مجمع در
 چارچوب وظائف محوله در حوزۀ انتخابیه و انعکاس مشکلات و راهکار‌های مناسب از اقدامات انجام شده در
راستای وظایف نماینده مجمع در استان و مشکلات موجود.
۱۳) حضور نماینده مجمع در اتاق فکر کانون استان.
۱۴) نظارت بر انتخابات دوره بعدی مجمع در چارچوپ دستورالعمل ابلاغی.
۱۵) ارائه راهکار‌ها و پیشنهاد‌های قابل اجرا در خصوص چگونگی تهیه طرح‌ها و نحوۀ اجرای بند ۷ فوق با استفاده از توان بازنشستگان خبره و دارای تجارب و سایر افراد صاحب نظر در حوزۀ انتخابیه و ارائه به دبیرخانه مجمع.

لزوم حضور حداکثری اعضا در انتخابات
در حال حاضر ۴۴ نمایند برای کل کشور در نظر گرفته شده است که بر اساس جمعیت موجود، تهران بزرگ ۴ نفر، خراسان رضوی ۳ نفر، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، البرز، کرمان، مازندران ۲ نفر و مابقی استان‌ها ۱ نفر نماینده خواهند داشت.
قطعا حضور حداکثری اعضا برای رای دهی باعث انتخاب اصلح و معرفی افراد توانا به مجمع می‌شود و به تبع آن لزوم لزوم پیگیری مطالبات قانونی اعضا با سرعت و حساسیت بیشتری دنبال خواهد شد، ضمن اینکه مجمع نمایندگان از پویایی مطلوب تری برخوردار می‌شود.
بنابر آنچه گفته شد موضوع داوطلبی و شرکت در انتخابات فرصتی است تا در سرنوشت کانون سهیم باشیم و از همین ابتدا در این این خصوص اهتمام داشته و موضوع را به همرزمان قدیمی اطلاع و در صورت امکان خانواده‌های مستمری بگیران را نیز در جریان اهمیت موضوع قرار دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو