۲۲۵۶۰
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳
تعداد بازدید: ۲۳۹
طی مصاحبه با مسئول دفتر نمایندگی جنوب شرق تشریح شد:
سروان بازنشسته نورالدین عزیزپوریان گزارش عملکرد ماه اردیبهشت دفتر نمایندگی جنوب شرق را تشریح کرد.

کانون بازنشستگان انتظامی تهران بزرگ به عنوان حامی اصلی بازنشستگان، مستمري‌بگیران و خانواده محترم آنها، همواره تلاش دارد تا با بهره‌گیري از توان دفاتر نمایندگی، در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقاي کیفیت زندگی آنها گام بردارد.
به‌منظور اطلاع شما عزیزان از مجموعه برنامه‌ها، خدمات و اقداماتی که در یک ماه اخیر از سوي دفتر نمایندگی جنوب شرق انجام گرفته است، گفت‌وگویی با سروان بازنشسته نورالدین عزیزپوریان مسئول دفتر نمایندگی جنوب شرق انجام دادیم:
- در ابتدا بفرمایید مهم‌ترین برنامه‌هایی که دفتر نمایندگی جنوب شرق در این ماه داشت، چه بود؟
ضمن عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما عزیزان مهم ترین برنامه ها و اولویت اول این دفتر، شناسایی و تشکیل پرونده برای بیماران و افراد کم توان که نیازمند حمایت می باشند و اعضایی که تاکنون برای ضیافت خانوادگی دعوت نشده و دیدار و سرکشی نشده اند، بود.

- در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این ماه انجام گرفته است؟
خدماتی که انجام گرفته شامل : 1- برگزاری یک مرحله ضیافت خانوادگی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران در حوزه نمایندگی این دفتر 2- تحویل سبد معیشتی به 25 نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران نیازمند 3- صدور کارت شناسایی، بنیادکارت و نجم کارت برای اعضای تحت پوشش است.

- در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، چه اقداماتی در این ماه انجام گرفته است؟
 با توجه به مراجعات حضوری و تلفنی تعدادی از اعضا که نیازمند مشاوره حقوقی و قضایی بودند، براساس نوع مشاوره به وکلای حقوقی معرفی و از خدمات رایگان مشاوره ای برخوردار گردیدند.

- اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازي و ارائه وام‌هاي مختلف اعم از توانمندسازي، حبیب‌بن مظاهر، کریم اهل بیت (ع) و ... ارائه دهید.
 از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 52 نفر برای دریافت وام اشتغالزایی، توانمندسازی و حبیب بن مظاهر ثبت نام و جهت پرداخت معرفی شدند. لازم به ذکر است برای دریافت وام حبیب بن مظاهر (صندوق بازنشستگان و مستمری بگیران) دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر نبوده؛ بلکه با تماس تلفنی امکان ثبت درخواست وام حبیب بن مظاهر مهیا گردیده و اعضا می توانند با تماس تلفنی با دفاتر کانون بازنشستگان درخواست ثبت وام خود را اعلام نمایند.

- یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی و رفاهی انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با شرکت‌ها و
مؤسسات مختلف است. در این ماه چه برنامه‌هایی در این حوزه داشتید؟
این برنامه ها بصورت متمرکز در کانون تهران بزرگ صورت می پذیرد.

- در بحث اشتغالزایی فرزندان پیشکسوتان چه اقداماتی در این ماه صورت گرفته است؟
در این خصوص برای 2 نفر از فرزندان بازنشستگان که شرایط دریافت وام اشتغالزایی را داشتند، پرونده تشکیل و به رده های مربوط ارسال شده است.

- در طول ماه مسئولان کانون استان جلسات متعددي با معاونان فرمانده انتظامی، رؤساي کانون‌ها،رؤساي سابا، ساتا، مسئولان حوزه شهري و ... انجام می‌دهند. در این ماه چه جلسات مهمی داشتید؟
شرکت در جلسات شور اداری در ستاد کانون بازنشستگان تهران بزرگ که در این جلسات مدیران و کارشناسان سابا، ساتا، بیمه کوثر و تعدادی از سرکلانتریها و روسای کلانتریها حضور داشتند و درخصوص مشکلات و موانع موجود برای بازنشستگان و مستمری بگیران بحث و تبادل نظر گردید.

- در پایان ضمن تشکر، در خصوص برنامه‌هاي ماه آتی کانون نیز توضیحاتی ارائه دهید.
در برنامه های آتی کانون، اولویت اول این دفتر دیدار و سرکشی از پیشکسوتان عزیز و مستمری بگیران بالای 70 سال می باشد که به منظور تکریم و افزایش روحیه این عزیزان در منزل آنان حضور یافته و ضمن بررسی مشکلات و درخواست های آنان گزارش تهیه و به مبادی ذیربط ارسال می گردد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها