۲۱۳۳۵
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
تعداد بازدید: ۲۵
رئیس کانون تهران بزرگ در گزارشی اهم اقدامات این کانون را در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

سردار مسکنی در این خصوص اظهار داشت: کانون بازنشستگان انتظامی تهران بزرگ ۳۹۱۲۸ عضو دارد که این تعداد ۲۱۶۵۴ بازنشسته و ۱۷۴۷۴ مستمری بگیر را دربر می‌گیرد. این عزیزان از طریق ستاد کانون، هفت دفتر در مناطق مختلف تهران و دو نمایندگی در بیمارستان‌های حضرت ولیعصر (عج) و امام سجاد (ع) و تلفن‌های ۶۶۴۰۱۹۱۰ و ۶۶۴۰۲۵۷۴ با کانون در ارتباط هستند.
وی افزود در سال گذشته فعالیت‌های گوناگونی برای پیشکسوتان انجام شده که به تفکیک می‌توان به برخی از آن‌ها اشاره نمود. برای مثال در حوزه امور فرهنگی برگزاری ۳۱ مسابقه ورزشی و تحویل ۷۵۰۰ کارت استخر را می‌توان نام برد.
استفاده از تجارب پیشکسوتان مسئول در قالب جلسات اندیشه ورزی نیز از دیگر فعالیت‌های کانون بوده که با دعوت از صاحبنظران بازنشسته در قالب ۴ نشست فصلی انجام شده است. همچنین در سال گذشته ۱۷۸ خانواده به طور رایگان به مشهد مقدس اعزام شده و در ۶ مرحله اردو نیز ۴۸۰ خانواده (حمعاً ۱۰۰۰ نفر) شرکت کرده اند. در همین مدت ۱۲ ضیافت خانوادگی با حضور ۷۲۸۶ نفر از ۱۸۰۰ خانواده برگزار گردیده که با توجه به محدودیت اعتبارات رقم قابل توجهی است.
از دیگر اقدامات قابل توجه کانون، ارائه مشاوره خانواده برای ۴۴۵ نفر از اعضا در محل ستاد کانون بوده، همچنین از خانواده ۱۶۵ نفر از درگذشتگان نیز تجلیل و تکریم به عمل آمده است.
در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی نیز با ثبت و ضبط بیش از ۴۰۰۰ قطعه عکس و فیلم، مستندسازی به عمل آمده و ۳۸۷۴۶۶ پیامک در چندین مرحله برای ۹۶۰۲۲ نفر ارسال شده است. در همین مدت ۳۰۰ خبر در سایت کانون و ۸۶۰ خبر نیز در کانال سروش بارگذاری شده است. بازنشستگان و مستمری بگیران گرامی می‌توانند با مراجعه به کانال بازنشستگان تهران بزرگ در پیام رسان سروش از آخرین اخبار و اطلاعات کانون مطلع شوند.
سردار مسکنی در بخش دیگری از این گزارش افزود: دیدار و سرکشی از ۱۶۵۶ بازنشسته و مستمری بگیر و غربالگری بیماران در منزل با همکاری معاونت بهداد فراجا از جمله فعالیت‌های امور توانمندسازی کانون بوده که توسط مسئولان دفاتر انجام شده است. توانمندسازی در همین مدت ۸۳۵ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۱۹ میلیارد، ۱۱۸ فقره وام ضروری به میزان ۸۲ میلیون، ۸۶۹ وام قرض الحسنه ساتا به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۶۶۰ وام مرابحه ساتا به میزان ۲۳ میلیارد تومان نیز به اعضای محترم کانون اعطا کرده است.
در بخش حقوقی ۶۰۵ مورد مشاوره حقوقی به مراجعان ارائه شده که ۱۰۹ مورد آن مربوط به خانواده و ۱۶۸ مورد نیز کیفری بوده است. امور حقوقی کانون آمادگی دارد تا در این خصوص خدمات گوناگون حقوقی را به اعضای محترم سایر نیرو‌های مسلح نیز ارائه نماید.
در سال گذشته، ۱۴۱۷ نفر به نمایندگی کانون در بیمارستان ولیعصر و ۴۹۲ نفر نیز به نمایندگی بیمارستان امام سجاد مراجعه نموده اند که برای ۱۳۸۰ نفر از آنان نوبت اخذ و از بیش از ۶۰۰ نفر از ایشان در بخش‌ها عیادت به عمل آمده است. ارائه حدود ۵۰۰ بسته بهداشتی نیز از دیگر اقدامات نمایندگی‌های کانون در دو بیمارستان یادشده است.
رئیس کانون در انتهای این گزارش با اشاره به اینکه بیان تمام اقدامات و فعالیت‌های کانون در این مقال ممکن نیست، به راه اندازی امور بانوان در کانون اشاره کرد که در نوع خود در میان کانون‌های نیرو‌های مسلح بی سابقه است. این اقدام و حضور نماینده نسوان در دیدار‌ها و مراجعات بازنشستگان و مستمری بگیران موجب انبساط خاطر و رضایت اعضا شده است.
در پایان رئیس کانون تهران بزرگ اظهار داشت تمام سعی و تلاش کارکنان کانون تهران بزرگ این است که بتوانند گامی هر چند کوچک در جهت رفع مشکلات اعضای بازنشسته و مستمری بگیر بردارند و موجبات رضایت آنان را فراهم سازند و در این راه پذیرای پیشنهادات و انتقادات آنان هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها