۱۳۵۶۲
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
تعداد بازدید: ۸۰۹
سردار رادان در دیدار با با مسئولان حوزه ستاد کانون بازنشستگان فراجا:
سردار رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با مسئولان حوزه ستاد کانون بازنشستگان فراجا دیدار کرد.

رئیس کانون بازنشستگان انتظامی به اتفاق اعضای هیئت مدیره، معاونان و مشاوران کانون با سردار رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

در این دیدار که سردار شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و سردار کاکاوند دستیار فرماندهی کل انتظامی و رئیس مرکز امور بازنشستگان و تعدادی از مدیران مرکز امور بازنشستگان نیز حضور داشتند، سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور در سخنانی با اشاره به اینکه من برای استادان خودم واژه بازنشسته و عضو وابسته را نمی پسندم، گفت: احترام و ارتقای شان و منزلت پیشکسوتان و استادان، شان و منزلت خود ماست و خدمت به پیشکسوتان و استادان ما افتخار ماست و عزیز داشتن آنها برکت سازمان است.

وی با تاکید بر اینکه باید فصل نو و جدیدی در موضوع پیشکسوتان و استادان ما رقم بخورد، تصریح کرد: بخش عمده ای از مشکلاتی که مطرح شد قابل حل است. تامین فضای اداری در شان و منزلت استادان ما باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان نیز گفت: در زمینه های مختلف انتظامی ما نیازمند کمک پیشکسوتان و بهره گیری از تجربیات ارزشمند این عزیزان هستیم.

سردار رادان در بحث حفظ شان و منزلت پیشکسوتان در اماکن فراجا نیز گفت: بایستی شان و منزلت استادان ما حفظ شود و در قبال درخواست درست و منطقی باید از این عزیزان، حمایت لازم صورت گیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: خط مشی ما در بحث استخدام، اولویت گزینش و استخدام فرزندان کارکنان و پیشکسوتان هستند.

ان شاالله فصل نو و جدیدی در حمایت و منزلت پیشکسوتان و استادان ما رقم خواهد خورد

سردار شرفی:

سند راهبردی برای تصمیم گیری در امور بازنشستگان اساسنامه کانون است

پیش از سخنان سردار رادان، سردار شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و رئیس هیئت مدیره کانون در سخنانی به تشریح سلسله مراتب کانون پرداخت و گفت: جمعی که در خدمت حضرتعالی هستیم اعضای هیئت مدیره کانون، دو نفر از نمایندگان استان ها در مجمع کانون، معاونان و مشاوران کانون و حوزه دستیاری فرمانده کل انتظامی در امور اعضای وابسته هستند.

وی افزود: بالاترین سند راهبردی برای تصمیم گیری در امور بازنشستگان اساسنامه کانون است که به تصویب سلسله مراتب فرماندهی رسیده و مرجع همه تصمیم گیری‌ها در کانون است.

سردار شرفی با اشاره به جایگاه فرمانده انتظامی کشور در بالاترین رده سلسله مراتبی کانون، گفت: از روزی که ترکیب جدید کانون فعالیت خود را آغاز کرد اعضای هیئت مدیره فعال و هم افزا بودند و کارهای خوبی را انجام دادند. به ویژه با حضور سردار جعفری نسب به واسطه تلاش و جدیت مستمر ایشان، شاهد تحولات بسیار خوبی بودیم.

سردار شرفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتظارات بازنشستگان از فراجا گفت: در اسناد بالادستی بازنشستگان ما از سازمان انتظامی انتظار دارند همانند سایر شاغلان درصدی را در همه امور خدماتی برای آنها پیش بینی و سپرده شود.

ان شاالله فصل نو و جدیدی در حمایت و منزلت پیشکسوتان و استادان ما رقم خواهد خورد

سردار جعفری نسب:

نسل بازنشستگان فعلی بی نظیر یا کم نظیر در مقایسه با تمامی مقاطع تاریخی بازنشستگان کشور هستند

در ادامه سردار جعفری نسب رئیس کانون بازنشستگان انتظامی در سخنانی با تبریک انتصاب سردار رادان، گفت: امیدواریم انتخاب شما در ایام مبارک ماه رجب، ماه حضرت امیرالمومنین باعث خیر و برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی افزود: حوادث اخیر کشور و حوادث غیر مترقبه مثل سیل، زلزله، کرونا و ... در سالهای اخیر بیش از پیش عیان نمود که نتوانستیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از منابع ذی قیمت بازنشستگان نیروهای مسلح استفاده نماییم لذا برای استفاده مطلوب از این منبع عظیم بازنشستگان در قالب های مشخص از جمله طرح های ماموریتی، دفاع غیرنظامی، پدافند غیرعامل و برون سپاری امرو تقاضای مساعدت و همکاری داریم.

رئیس کانون بازنشستگان انتظامی اضافه کرد: نسل بازنشستگان نیروهای مسلح و فراجای فعلی بی نظیر یا کم نظیر در مقایسه با تمامی مقاطع تاریخی بازنشستگان کشور هستند چون تجربه سالهای انقلاب، برخورد با گروهک ها، 8 سال دفاع مقدس، مقابله با مافیای اشرار و قاچاقچیان، حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی را دارند.

وی تصریح کرد: لازم است به منظور افزایش توان معیشتی و کرامت و حرمت اعضای وابسته که همواره مورد تاکید فرمانده معظم کل حضرت امام خامنه ای مدظله العالی می باشد، از این گنجینه ها در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

سردار جعفری نسب با تاکید بر اینکه کانون با 33 دفتر در استان ها، 186 دفتر در شهرستان ها و 9 دفتر نمایندگی در بیمارستان فعالیت دارند، افزود: اینها بازوی اجرایی بسیار بزرگی برای دستیاری فرمانده محترم و نیز سابا و ساتا در استان ها هستند.

وی در ادامه به تشریح برخی مشکلات و نیازمندی های پیشکسوتان پرداخت.

سردار جعفری نسب در ادامه به تشریح 14 سرفصل از نیازمندی های کانون در ارتباط با فراجا رپرداخت و گفت: بکارگیری 500نفر از اعضای وابسته موجود در ارائه امور خدماتی بازنشستگان در ماموریت های حوزه دستیاری و تامین منابع مالی، بکارگیری بازنشستگان در ماموریت های عملیاتی و تخصصی و پیش بینی اعتبار لازم، ضرورت ساماندهی اماکن اداری و تجهیزات اداری و مجتمع های رفاهی مورد نیاز کانون، ضرورت تامین وسائل نقلیه خودرویی و ترابری مورد نیاز کانون بقه منظور ارائه خدمات به اعضای وابسته، همکاری معاونت های فراجا در راستای اختصاص بخشی از فعالیت های مرتبط با امور اعضای وابسته، تسریع در برون سپاری فعالیت های قابل واگذاری فراجا به تشکل ها و تعاونی های بازنشستگان، توجه به منزلت و شان اعضای وابسته در مراجعات به مراکز انتظامی، شرکت رئیس کانون در جلسات شور ستادی، محافل، نشست ها و همایش های فراجا و اختصاص بخشی از دستور جلسات به امور اعضای وابسته، تبیین روش اجرایی یکنواخت و ابلاغ به فرماندهان انتظامی استان ها در مراسم تودیع و معارفه روسای کانون ها، برگزاری جلسات سالیانه هیئت عالی راهبری و نظارت بر امور بازنشستگان با شرکت اعضای مورد نظر در اساسنامه کانون، تعیین سهمیه خاص برای اعطای وام له اعضای وابسته توسط کانون و پیگیری برقراری یارانه قطع شده بخشی از جامعه بازنشستگان فراجا 14 سرفصل نیازمندی های کانون در ارتباط با فراجا هستند.

سردار بهزادی نیا جانشین سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و عضو هیئت مدیره کانون نیز با تشریح وظایف و اقدامات این سازمان گفت: به عنوان فردی که 28 سال از دوران خدمت را در سازمان بازنشستگی بوده ام معتقدم که اگر قرار است کار در فراجا برکت داشته باشد باید اول توجه به بازنشستگان شود و بعد به ماموریت ها.

ان شاالله فصل نو و جدیدی در حمایت و منزلت پیشکسوتان و استادان ما رقم خواهد خورد

سردار کاکاوند:

قرارگاه تابان در راستای ارتقای سطح معیشت و منزلت اعضای وابسته تشکیل شد

همچنین سردار کاکاوند دستیار فرمانده کل انتظامی در امور اعضای وابسته نیز در سخنانی گفت: در اجرای فرمان فرمانده کل قوا در راستای ارتقای سطح معیشت و منزلت اعضای وابسته قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه تابان تشکیل شد. مدیریت این قرارگاه در مجموعه انتظامی کشور به عهده معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی است و هدف گذاری و سیاست گذاری درباره بازنشستگان در این قرارگاه انجام می شود.

وی افزود: تا کنون 7 دستورالعمل در راستای تکریم و تجلیل و توانمندسازی بازنشستگان از ستاد کل و 13 دستورالعمل در بحث تکریم و حفظ منزلت اعضا از سوی فراجا به استان ها ابلاغ شده و خروجی خوبی هم داشته است.

سردار کاکاوند با تاکید بر اینکه تمام هم و غم ما رسیدگی به این قشر آسیب پذیر و آسیب دیده بازنشستگان است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر ارتباط خوبی با کانون داریم و اتفاقات خوبی هم در این مدت برای بازنشستگان انجام گرفته است.

دستیار فرمانده کل انتظامی در امور اعضای وابسته تصریح کرد: پیگیری اختصاص وام از درون سازمان و سابا برای 2 هزار نفر و واریز کمک هزینه برای اقشار آسیب دیده، برگزاری جلسات جهاد تببین از جمله برنامه هایی است که مدنظر ماست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو