۱۰۴۳۶
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
تعداد بازدید: ۴۶۵۶
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات کانون بازنشستگان انتظامی ج. ا. ایران با بیان اینکه قدرالسهم کلیه بازنشستگان و مستمری بگیران عضو کانون بازنشستگان نیرو‌های مسلح سابق واریز شده است، گفت: قدرالسهم کسانی که در قید حیات نیستند و در حال حاضر، حقوق بگیر سازمان بازنشستگی نیرو‌های مسلح نمی‌باشند، به دلیل نبود اطلاعات کافی و همچنین عدم حضور وراث جهت تعیین تکلیف، تاکنون واریز نشده است و وراث قانونی این عزیزان می‌توانند جهت دریافت این مبلغ، به کانون بازنشستگان استان و یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایند.

مهندس نوید همراهی با اعلام این خبر گفت: پیامکی در خصوص نحوه دریافت قدرالسهم برای خانواده اعضای کانون بازنشستگان نیروهای مسلح (سابق) که به هر دلیل قطع حقوق می باشند و تاکنون قدرالسهم خود را دریافت نکرده اند ارسال شده است. این عزیزان می توانند با در دست داشتن مدارک کامل، جهت دریافت مبلغ قدرالسهم به کانون بازنشستگان محل سکونت خود مراجعه نمایند.
مهندس همراهی در تشریح قدرالسهم اعضای کانون بازنشستگان نیروهای مسلح سابق گفت: یکی از اقدامات مهم کانون بازنشستگان انتظامی ج.ا.ایران، تعیین تکلیف قدرالسهم 182 هزار و 782 نفر از بازنشستگان و مستمری بگیرانی بوده است که از تاریخ 1367/03/01 تا 1389/10/01 عضو کانون بازنشستگان نیروهای مسلح (سابق) بوده اند.
وی افزود: با پیگیری های 6 ساله کانون و برگزاری بالغ بر 60 جلسه کارشناسی، مقرر شد مبلغ قدرالسهم کلیه بازنشستگان و مستمری بگیران محترم، به صورت نقدی از کانون بازنشستگان نیروهای مسلح (سابق) دریافت شود و همچنین کانون بازنشستگان انتظامی ج.ا.ایران این مسئولیت را بر عهده گرفت تا مبلغ فوق را عیناً به حساب ذینفعان قدرالسهم واریز نماید.
معاون فاوا کانون با اشاره به اینکه با هماهنگی سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، در خرداد ماه 1397 قدرالسهم تعداد 139هزار و 878 نفر از کسانی که حقوق آنان برقرار بوده است، به مجموع مبلغ 251.984.357.107 ریال واریز و اطلاعات آن در برگ حقوق خرداد ماه (فیش حقوقی) درج شده است، گفت: از تاریخ 09/05/1397 تا 12/12/1399 با اطلاع رسانی های پی در پی به خانواده محترم متوفیان عضو آن کانون که مبلغ خود را دریافت نکرده بودند، توانستیم قدرالسهم 2084 نفر از وارث را به مجموع مبلغ 4.522.870.453 ریال پرداخت کنیم.
نوید همراهی در ادامه خاطرنشان کرد: وراث اعضایی که قدرالسهم به آنان تعلق گرفته است، می توانند با مراجعه به کانون استان محل سکونت خود و ارائه مدارک احراز هویت (شامل: تصویر کارت ملی متوفی، تصویر برگ فوت متوفی، تصویر برگ انحصار وراثت، تکمیل برگ درخواست، تکمیل برگ وکالتنامه و شماره شبا) درخواست خود را جهت دریافت مبلغ مذکور ارائه داده تا پس از بررسی، نسبت به واریز مبلغ قدرالسهم به حساب آنان اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه مبلغ مذکور برابر قانون حصر وراثت، بین کلیه وراث تقسیم می شود گفت: مبلغ قدرالسهم صرفاً مربوط به مستمری بگیر شخص متوفی نمی باشد و قانوناً برابر گواهی حصر وراثت و سهم تعیین شده هر یک از ورثه، مبلغ مذکور می بایست بین آنها تقسیم شود.
مهندس همراهی در خاتمه با بیان اینکه جهت اطلاع از مبلغ قدرالسهم و استعلام وضعیت پرداخت نیازی به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به کانون ها نیست، افزود : کلیه بازنشستگان، مستمری بگیران و خانواده محترم متوفیان می توانند جهت استعلام اطلاعات قدرالسهم و همچنین وضعیت پرداخت آن، ((فقط و فقط)) شماره ملی شخص مورد نظر را بدون هیچگونه جمله و یا حروف اضافه ای به شماره 300042844 پیامک نمایند تا اطلاعات کامل قدرالسهم برای آنان ارسال شود. شایان ذکر است در صورت داشتن صفر در ابتدای شماره ملی، نوشتن آن در پیامک الزامی می باشد و طول شماره ملی می بایست 10 رقم باشد.

تسویه حساب قدرالسهم اعضای متوفای کانون بازنشستگان نیرو‌های مسلح (سابق) به زودی پایان می‌یابد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو