۹۸
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۸۷۶
آقای رضا مهنان پیشکسوت بازنشسته و عضو کانون خراسان شمالی است. ایشان هم اکنون سرمربی تیم ملی کوراش بزرگسالان کشور است و در پرونده خود افتخارات بسیاری رقم زده است.

پیشکسوت بازنشسته رضا مهنان

درج عناوین و افتخارات ایشان بدلیل کثرت موارد در این بحث نمی گنجد لیکن می توان به برخی از این عناوین مانند، کسب چندین عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی در لیگ برتر کشور در دهه 80، کسب مدال برنز نیروهای مسلح کشور در سال 62 و 63، حضور متعدد بعنوان مربی و سرمربی در مسابقات استانی و کشوری و آسیایی وجهانی و کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی در کنار تیم کوراش و جودو، تربیت شاگردان بسیار که هر یک موفق به کسب مدال های مختلف و افتخارات متعدد برای کشور شده اند، به چشم می خورد، از جمله زین العابدین حقانی که اولین مدال آورنده آسیا در تاریخ جودوی کشورمان می باشد.
هر چند این قهرمان، مشغله بسیاری دارند ولی دعوت کانون استان را پذیرفتند و مصاحبه کوتاهی با ایشان صورت گرفته که نظر خوانندگان را به آن جلب می نماییم.

در ابتدا خودتان را معرفی نمایید؟
من ستوانیکم بازنشسته رضا مهنان هستم و در سال 1339 شهرستان بجنورد به دنیا آمدم و از 12 سالگی پا به عرصه ورزش گذاشتم. در سال 1360 به استخدام ژاندارمری سابق درآمدم و به واسطه رشته ی ورزشی ام بیشتر خدمت خود را در تربیت بدنی ژاندارمری و ناجا انجام دادم. همچنین در طول خدمت در بسیاری از دوایر دیگر ناجا از جمله قرارگاه، مبارزه با مواد مخدر، فرماندهی پاسگاه، مرکز آموزش سربازی و ... نیز خدمت نموده ام و در سال 1387 به افتخار بازنشستگی نائل شدم. بعد از بازنشستگی نه تنها برنامه ورزش خود را تعطیل نکردم بلکه از این فرصت بدست آمده استفاده کردم و با تمام تلاش در امر تربیت جوانان و مربی گری تلاش و جدیت کردم.
همچنین با توجه به علاقه وافری که به ورزش داشتم در رشته های مختلف فعالیت داشته و دارم از جمله در رشته کشتی آزاد، جودو، دفاع شخصی و کوراش. ضمناً دارای کمربند دان 7 جودو، مربیگری ممتاز جودو و دفاع شخصی و مربی 3 ستاره کوراش هستم.


در حال حاضر در کجا و چه به کاری مشغول به فعالیت هستید؟
همانطوری که عرض کردم بعد از بازنشستگی با توجه به فراغتی که بدست آورده بودم در امر تربیت و تعلیم جوانان و تحت عنوان مربی در سطح استان خراسان شمالی و در عین حال در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کردم. از دبیری فدراسیون و حضور در چندین دوره کلاس های مربی گری تا رئیس هیأت جودو و کوراش شهرستان بجنورد و استان خراسان شمالی گرفته، تا مشاور عالی هیأت جودو خراسان شمالی و سپس وظیفه مربی و سرمربی گری تیم ملی کوراش بزرگسالان کشور را بدست گرفتم.


به نظر شما در خصوص ترویج ورزش در جامعه پیشکسوتان چه کارهایی باید انجام داد؟
اول باید امکانات را فراهم کرد از جمله مجتمع ورزشی پیشکسوتان در هر استان در نظر گرفته شود سپس پیشکسوتان را تشویق به کارهای اجتماعی و ورزشی کنیم چون بدون امکانات کاری انجام نخواهد شد، یا اینکه از طریق کانون سالن های ورزشی به صورت اجاره ای برای آن ها در نظر گرفته شود.


 چه توصیه ای به پیشکسوتان دارید؟
توصیه من برای پیشکسوتان عزیز این است که ورزش را جزء برنامه های روزانه خود قرار دهند، حتی اگر در حد پیاده روی باشد خوب است، ورزش نشاط و شادابی می آورد، مخصوصاً در سنین بالا ورزش کردن، واجب است. اینجانب نیز آمادگی خود جهت خدمت¬رسانی به پیشکسوتان و ورزشکاران عزیز کانون اعلام می¬نمایم.

 در خاتمه اگر صحبت دیگری دارید بفرمایید.
ضمن آرزوی سلامتی برای همه بازنشسته ها و خانواده محترم آنان، بهتر است بگویم بازنشستگی نشستن در خانه و پایان راه نیست و این زمان می تواند فصل جدید و تازه در زندگی باشد، خواستن، توانستن است و من به همه عزیزان خواننده ماهنامه پیشنهاد می کنیم از این فصل جدید برای بالا بردن توان جسمی و روحی خود بکوشند و نشاط و شادابی هر چه بیشتر در زندگی خود و خانواده ایجاد نمایند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها