۲۴۶۵۲
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳
تعداد بازدید: ۵۰
سردار رادان در چهارمين نشست صميمي هيئت رئيسه فراجا با پيشکسوتان شهرباني سابق:
فرمانده کل انتظامي کشور با بيان اينکه خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس تا قيامت سينه به سينه و به يادگار سپرده مي شود، گفت: تلاش مي کردم از آنان هنر دستاوردهايشان را که در توشه داشتند بياموزم و در آن زمان آموختم که چقدر زيباست انسان شب بيدار باشد چشماني بيدار بماند تا چشمهاي ديگر آسوده بتوانند استراحت کنند و روز را آغاز کنند.

چهارمین نشست صمیمی هیئت رئیسه فراجا با پیشکسوتان شهربانی سابق با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، سردار جعفری نسب رئیس کانون و سردار مرادپور جانشین کانون به میزبانی دستیاری فراجا در امور بازنشستگان در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد.
سردار رادان در این نشست اظهار داشت: در ایام ربیع الاول هستیم ایامی که خاطرات شیرمردان و رزمندگان دوران دفاع مقدس تا قیامت سینه به سینه و به یادگار سپرده می‌شود.
فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: اگر چه جمع زیادی از حاضران در این جلسه نیز در آن دوران افتخار داشتند که رزمنده باشند، شهربانی نیز از همان دوران دفاع مقدس شروع شد.
ارشدترین مقام انتظامی کشور ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و نحوه آشنایی با امیر ریسمانچیان و شهربانی از آن آهنگ آشنایی به نیکی یاد کرد و گفت: در آن دوران با اتحاد و همدلی و در کنار یکدیگر سختی ها، سراسر شیرینی و خاطره شد؛ شهربانی‌ها در سختی‌ها و تنگنا‌ها و رزم چقدر صبور و هنرمند بودند دورانی که هرگز که فراموش شدنی نیست و تک تک آن عزیزان را به اسم می‌شناسم و به یاد می‌آورم.
سردار رادان خاطر نشان کرد: تلاش می‌کردم از آنان هنر دستاوردهایشان را که در توشه داشتند بیاموزم و در آن زمان آموختم که چقدر زیباست انسان شب بیدار باشد چشمانی بیدار بماند تا چشم‌های دیگر آسوده بتوانند استراحت کنند و روز را آغاز کنند.
فرمانده کل انتظامی کشور (خطاب به پیشکسوتان حاضر در سالن) بیان داشت: شما استادان من هستید خدمت برای فردی که لباس فرم بر تن می‌کند و به یک نظاماتی می‌رسد به سه حالت می‌رسد.
وی افزود: یک نوع دیگر خدمت در شرایط مطلوب است یعنی امکانات و تجهیزات تا قوانین و هر آن چیزی که فرد برای مدیریت به آن نیاز دارد وجود داشته باشد و همه چیز در آن شرایط مطلوب باشد. اما چیزی برای هنرنمایی یا اینکه تجربه شود موجود نیست و نوع دیگری از خدمت وجود دارد که در شرایط عادی بوده یعنی امکانات و تجهیزات و قوانین بازدارنده در حد شرایط عادی است این نوع خدمت در علم فرماندهی، هنر نام دارد و علاوه بر این‌ها خدمت نوع سومی هم داریم یعنی خدمت در شرایط سخت و ویژه و تعیین کننده، که در علم مدیریت و هنر فرماندهی این نوع انجام خدمت در این شرایط بالاتر از هنر به نام ایثار است که متکی به تجهیزات نیست.
فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: وقتی خدمت از جنس "ایثار" می‌شود یک عهد و پیمان می‌تواند این نوع خدمت ایثارگرانه را برای دنیا و آخرت ما تضمین کند. هنر درآمیختگی این نوع خدمت سبب می‌شود که ثواب دنیا و آخرت کسب کنید بدون آنکه روی آن حساب کرده باشید این نوع خدمت در وجود ژاندارمری، کمیته و خاصه شهربانی مشهود است.
وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و شهربانی دورانی بود که در آمیختگی نظم و انضباط با کار باعث شده بود افسران، ضابط و قانونمند باشند، افزود: امروز معماری پلیس آینده که دکترین سند و ساختار در آن تعریف شده و سعی می‌کند تا به هوشمندسازی پلیس نزدیک شود به حدی است که پلیس چندین کشور جهان را در کشورمان آموزش می‌دهیم.
سردار رادان در خاتمه ضمن تشکر و قدردانی صمیمانه از پیشکسوتان به خصوص در ژاندارمری آنان را مایه افتخار دانست و گفت: باید در حضور شما سر تعظیم فرود آورد.
گفتنی است در این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان با اهداء لوح قدردانی و تشکر شد.

خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس تا قيامت سينه به سينه و به يادگار سپرده مي شود

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو