۹۷
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۰۲۷
پیشکسوت مختار رضائی حقیقی از کارآفرینان و فعالان عرصه کشاورزی استان بوشهر است.

وی در سال 1349 در شهرستان اهرم تنگستان در فاصله 60 کیلومتری بوشهر متولد شده و در سال 1392 در همان شهرستان بازنشسته و هم اکنون در آن شهر ساکن است.
ایشان گه خانوادگی در عرصه بادغداری فعال بودن، در دوران بازنشستگی فرصتی پیدا کرد تا با صبر و حوصله بیشتر به کار باغبانی خرما برود و در صدد شد تا به روش نوین ادامه فعالیت بدهد.
او کار کشاورزی را با نیم هکتار زمین شروع کرد و پس از خذ پروانه و مجوز لازم، توانست با کاشت 300 اصله نخل خرما کار خود را آغاز کند. حرکتی که برای او سالی ده تن خرما همراه داشت.

وی پس از مدتی حدود شش هکتار زمین نخریداری و 800 اصله نخل جدید کاشت و پس از رونق بازار کسب و کار مجددا، 250 اصله نخل با یک پمپ آب و زمین نیز خریداری نمود و ماحصل این تلاش تولید سالانه 60 تن خرما شد.

رضایی هم اکنون تولیدات خود را  به شهرستان های استان و فارس و اصفهان و تهران و ... ارسال و در کنار می کند.

وی در مسیر کارآفرینی در حال حاضر در فصل برداشت محصول یک کارگاه جمع آوری و بسته بندی افتتاح کرده است که حدود 15 نفر زن و 6 نفر مرد در انتقال محصول ، پاک کردن و بسته بندی خرما فعالیت می کنند.

از اقدامات ارزشمند این پیشکسوت اهدای مقداری از تولیدات خرمای خود را به طور سالانه جهت کمک به مددجویان بهاختیار کمیته امداد و نیز افراد نیازمند است.
ار نکات حایز اهمیتی که این پیشکسوت کارآفرین بر آن تاکید داشت این بود که : «بازنشستگی زمان در خانه نشستن نیست و بازنشسته، تازه تکامل پیدا کرده است و باید به فعالیت ادامه و وارد مرحله جدیدی از زندگی شود ،تا فرزندان وی نیز به نحوی مشغول و افرادی نیز کنار او به کار و کسب درآمد دست یابند».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها