۸۸
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۲۵۱
سروان بازنشسته هادی هاشمی از این دست بازنشستگان است. او پایان دوران خدمت هم در بحث ادامه تحصیل و هم در حوزه ورزش فعالیت های چشمگیری داشته است. در این مجال گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را بدان جلب می کنیم.

سروان بازنشسته هادی هاشمی

برخی از بازنشستگان در دوران خدمت به دلیل فشار کاری امکان حضور در برنامه های مورد علاقه را نمی یابند و به محض بازنشستگی در گام اول تلاش می کنند سمت و سوی اوقات فراغت خود را به سمت آنچه آرزو داشتند هدایت کنند و از زمان به دست آمده به بهترین شکل بهره ببرند.

سروان بازنشسته هادی هاشمی از این دست بازنشستگان است. او پایان دوران خدمت هم در بحث ادامه تحصیل و هم در حوزه ورزش فعالیت های چشمگیری داشته است. در این مجال گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را بدان جلب می کنیم.

 

در ابتدا مختصری از زندگی تان بگویید؟

سروان هادی هاشمی بازنشسته ناجا استان گیلان هستم. در سال 1358 زمان پیروزی انقلاب به استخدام ژاندارمری سابق درآمدم. البته من استخدام سال 57 بودم اما در حین پیروزی انقلاب به فرمان امام(ره) پادگان را ترک نموده و پس از دستور امام(ره) به نیروهای نظامی برای بازگشت به پادگانها، مجددا جهت دوره آموزشی به پادگان مراجعه نمودم.

با پایان دوره آموزش، این افتخار شامل حالم شد تا در استانهای بوشهر، خوزستان (اهواز، خرمشهر) و گیلان خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی  باشم و در سال 1388 به افتخار بازنشستگی نائل آمدم.

 

شما سالهاست که در ورزش جودو فعال هستید، چه شد که به این رشته علاقه مند شدید؟

بنده از دوران نوجوانی علاقه خاصی به ورزش دفاع شخصی و قدرتی داشتم و به ورزش جودو روی آوردم و آن را با جدیت دنبال نمودم. در دوران آموزش در آموزشگاه ژاندارمری مرزن آباد چالوس نیز جناب سیف الهی از اساتید ورزش جودو ژاجا سابق که الان در قید حیات نیست(و خدا رحمتش کند ) مشوق اصلی من در تمرینات و ادامه ورزش رزمی جودو بود.

 

در طول این مدت چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

عناوین زیادی در حوزه قهرمانی ندارم و به دلیل مشغله کاری امکان فعالیت در ورزش حرفه ای کم بود و فقط در سال 58 مقام دوم کشوری را در  اهواز و 73مقام سوم استان را در کردستان کسب کردم. اما در حوزه مربیگری جدیت و فعالیت زیادی داشتم. در حال حاضر کمربند مشکی دان 5 جودو دارم و در امر مربیگری و داوری در سطح استان و کشور فعالیت می نمایم.

 

 دوران بازنشستگی را چگونه سپری می کنید؟

من بعد از پایان دوران خدمت، در گام اول تحصیل را شروع کردم و اکنون دانشجوی رشته حقوق در مقطع کارشناسی می باشم. در کنار آن مربیگری جودو را نیز ادامه دادم و در حال حاضر یک کلاس جودو و دفاع شخصی در باشگاه 6000 نفری شهدای شهرستان رشت دارم که در این کلاس فرزندان کارکنان و بازنشستگان نیز حضور دارند.

 

شما از بازنشستگان فعال و پویای ناجا هستید، چه توصیه ای برای سایر بازنشسته ها در جهت استفاده بهینه از دوران بازنشستگی دارید؟

بر ادامه فعالیت های ورزشی، پیاده روی و نرمش از سوی همه عزیزان بازنشسته و پیشکسوت تاکید دارم. از مسئولین سازمانهای ذیربط نیز تقاضای عاجزانه دارم که ازجوانانی که  جذب سازمان می شوند تا دوره های آموزشی را در آموزشگاه ها و دانشکده ها طی کنند، حمایت کنند. همچنین از این جوانان برومند میخواهم که آموزش های رزمی را جدی بگیرند و ادامه دهند زیرا بهترین اساتید جودو و دفاع شخصی در سازمان ناجا حضور دارند و می توانند از وجود آنان برای تقویت مهارت های رزمی و ورزشی خود استفاده کنند.

بعضی از بازنشسته ها معتقدند این دوران دیگر زمان ورود به ورزش یا دیگر فعالیتهای فرهنگی, اجتماعی ... نیست شما چه توصیه ای دارید؟

این تفکر درست نیست و از کلیه همکاران تقاضا دارم به جهت سلامت جسم و روح خود در اجتماعات عمومی و ورزشی و از باشگاه ها حتی بوستانهای شهر خود و تربیت بدنی استانها و استخر ها استفاده بهینه را ببرند، تا همیشه شاداب و سر حال باشند و از خمودگی و کسالت بیرون بیایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها