۷۵۰۱
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
تعداد بازدید: ۷۹۵
گفت و گویی با پیشکسوت ورزشکار داریوش استحمامی فرد انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم.

گفت و گو با پیشکسوت ورزشکار  داریوش استحمامی فرد

ورزش از آن دست حوزه هایی هست که در مسیر حفظ سلامتی و ارتقاي روحیه همواره مورد تاکید بوده و هست . این موضوع باعث شد تا بسیاري از همکاران ما در کنار کار، ورزش را نیز به عنوان یک برنامه مهم زندگی مدنظر داشته باشند.

پیشکسوت بازنشسته داریوش استحمامی   فرد از این دست همکاران ماست که در کنار سالها فعالیت نظامی با ماموریت هاي سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می دهد.

گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم:

 

  • در ابتدا مختصري از زندگی تان بگویید؟

با عرض سلام وادب و احترام داریوش استحمامی فرد متولد ۱۳۴۱ شیراز هستم . بنده در سال 1360 به استخدام شهربانی جمهوری اسلامی ایران  در آمده و در سال 86 به افتخار بازنشستگی نائل شدم.

 

  • شما در کنار فعالیت هاي کاري، در حوزه ورزش نیز حضور داشتید، بفرمایید چه شد که تصمیم گرفتید به سمت ورزش بروید؟

به جهت علاقه شخصی و اینکه پدرم در زمینه ورزشهای زورخانه ای فعالیت داشتند به ورزشهای رزمی روی آوردم ودراین زمینه تا کنون فعالیت مینمایم

 

  • در چه سالی پاي به عرصه ورزش های رزمی  گذاشتید و از چه زمانی نگاه تان به این ورزش حرفه اي شد؟

بنده ورزشهای رزمی (کاراته) را از سن پانزده سالگی یعنی در سال ۱۳۵۶ در شیراز شروع کردم در سال ۱۳۶۰به استخدام ناجا درآمدم و از همان ابتدای ورود ودر آموزشگاه به افراد آموزش کاراته میدادم بطوریکه از طرف فرمانده وقت بعنوان ارشد گروهان و مسئول ورزش انتخاب شدم پس از طی دوره و ورود به خدمت در مسابقات مختلف کاراته که از طرف نیروهای مسلح برگزار میشد شرکت نمودم که میتوان آن را آغازی بر فعالیت حرفه ای خودم بدانم.

گفت و گو با پیشکسوت ورزشکار  داریوش استحمامی فرد

  • در طول این مدت چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

در طول خدمت در کلیه مسابقات کاراته نیروهای مسلح شرکت و 9 مقام قهرمانی و همچنین حضور در انتخابی تیم ملی کاراته نیروهای مسلح را نیز در پرونده ورزشی خود دارم.

همچنین مسئولیت آموزش ورزش های رزمی 8 دوره کارآموزان درجه داری ناجا برعهده ی بنده بوده و در باشگاه های ورزشی پاس ، نیروی انتظامی ، کارگران و جهاد به عنوان مربی فعالیت داشته  ام و افتخار پرورش جوانان متعهد ، مومن  ، ورزشکار ، قهرمان و کارآمد و معرفی آنان به مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس برای استخدام در ناجا را داشته ام  که همگی آنان  امروز  در بخش های مختلف مختلف فرماندهی انتظامی دارای مسئولیت های  مهمی هستند. همچنین در حال حاضر به عنوان نماینده سبک ISKS جنوب کشور در حال فعالیت می باشم.

 

  • دوران بازنشستگی را چگونه سپري می کنید؟

بنده در حال حاضر نیز همچون گذشته فعالیت ورزشی خودم را ادامه میدهم و اکنون در باشگاه های ورزشی کارگران و فرهنگ سرای قرآن و عترت  و دانشگاه اساتید مشغول آموزش فنون پیشرفته ورزش های رزمی به جوانان و هنر جویان می باشم.

گفت و گو با پیشکسوت ورزشکار  داریوش استحمامی فرد

 

  • شما از بازنشستگان فعال و پویاي ناجا هستید، چه توصیه اي براي سایر بازنشسته ها در جهت استفاده بهینه از دوران بازنشستگی دارید؟

با توجه به تجارب اندوخته در خصوص حضور در ورزش حرفه ای پیشنهاد مینمایم بازنشستگان دیگر نیز بعداز پایان خدمت در زمینه ورزشی ورشته های متنوع آن فعالیت نمایند چون ورزش و فعالیت در این سن یکی از مهمترین عوامل سلامتی و امید به زندگی  افراد می‌باشد بنظر بنده برای شروع ورزش هیچ وقت دیر نیست و از هم اکنون همه می‌توانند فعالیت نمایند

گفت و گو با پیشکسوت ورزشکار  داریوش استحمامی فرد

 

  • بعضی از بازنشسته ها معتقدند این دوران دیگر زمان ورود به ورزش یا دیگر فعالیتهاي فرهنگی، اجتماعی ... نیست شما چه توصیه اي دارید!

همانطور که رهبر معظم انقلاب به زیبایی بیان داشتند : موضوع بازنشستگی به معنای رایج آن، اصلاً در اسلام و انقلاب معنی ندارد... دوران بازنشستگی دوران انزوا و خانه نشینی محسوب نمی شود، بلکه دوران بالندگی و افتخار و استفاده از تجربیات آنان می باشد.

با عنایت به این سخنان توصیه من به همکاران عزیز بازنشسته این است که دوران بازنشستگی را بعنوان فرصتی تازه برای انجام کارهای های جدید و یک شروع برای فعالیت جدید اعم از ورزشی، فرهنگی و ... بدانند و مطمئن باشند با پویایی و فعالیت بیشتر موجب ارتقاء روحیه و توان خود خواهند شد و موجبات سلامتی روح و جسم خود را فراهم آورند.

گفت و گو با پیشکسوت ورزشکار  داریوش استحمامی فرد

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها