۷۰
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۳۲۷
سرگرد بازنشسته جلال محبتی جهرمی از آن دست بازنشستگانی است که پس از پایان دوران خدمت، نقشه راه خود را در مسیر تاسیس یک شرکت ترسیم کرده و در حال حاضر یک شرکت تولید آب لیمو دارد.

دوران بازنشستگی فرصت مناسبی است تا با فراغ بال بیشتر نقشه راه آینده را ترسیم کنیم و بی شک فردی می تواند در این برهه حساس موفقیت بیشتری کسب کند که تلاش بیشتر، آموزش و مطالعه کامل تر، برنامه ریزی منظم تر و اهداف درازمدت تر داشته باشد.

این نقشه راه از برنامه ریزی برای اوقات فراغت و دوری از هدر رفتن ایام اعم از مطالعه، ورزش، تشکیل انجمن ها و کانون های خیریه، موضوعی و ... شروع می شود و تا ثبت یک شرکت یا ورود به فعالیت های سودآور و اقتصادی ادامه می یابد.

سرگرد بازنشسته جلال محبتی جهرمی از آن دست بازنشستگانی است که پس از پایان دوران خدمت، نقشه راه خود را در مسیر تاسیس یک شرکت ترسیم کرده و در حال حاضر یک شرکت تولید آب لیمو دارد. گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم:

 

لطفا خودتان را در ابتدا معرفی بفرمایید؟

من جلال محبتی جهرمی متولد 14/09/1318 و فارغ التحصیل سال 1344 دانشکده افسری شهربانی هستم. دوران خدمت خود را در معاونت اطلاعات و در اداره گذرنامه سپری کردم و در سال 1366 به علت بیماری از خدمت بازنشست شدم. پس از فراغت از کار نیز مدتی را به استراحت پرداخته و پس از یک برنامه ریزی مدون، یک شرکت تولید آب لیمو راه اندازی کردم.

 

چرا تصمیم گرفتید  یک شرکت تولیدی راه بیاندازید؟

از طفولیت همراه پدر در امور کشاورزی و باغداری مشغول بودم و سررشته ای در این خصوص داشتم. وقتی بازنشست شدم تصمیم گرفتم به سمت و سوی حرفه مورد علاقه ام بروم. چون شهریار باغ میوه زیاد دارد و از طرفی به تولید آب لیمو آشنایی داشتم، این شرکت را راه انداختم و خیلی خوشحالم که این امکان فراهم شد تا 12 نفر را هم سر کار ببرم.

 

چه عواملی را در موفقیت خود مهم می دانید؟

اول از همه داشتن اطلاعات در حوزه کاری است که من در این خصوص تا حد زیادی مسلط بودم. مرحله دوم داشتن اراده برای حرکت به سمت موفقیت است و در ادامه لطف و عنایت خدا که همواره پشتیبان ما بوده و هست.

 

به نظرتان همکاران بازنشسته چگونه می توانند در مسیر پیشرفت گام بردارند.

اولا هیچگاه یک فرد بازنشسته نباید تصور نکند بعد دریافت حکم بازنشستگی باید گوشه نشین شود چون گوشه نشینی افسردگی و بیماری روحی و نهایتا نابودی در پی خواهد داشت. تنها راه موفقیت در گام اول برنامه ریزی است. باید بدانیم پس بعد از بازنشستگی قرار است چکار کنیم. آیا قرار است صبح را به ظهر و ظهر را به شب برسانیم یا قرار است هدفمند باشیم. هدفمندی از همه ابعاد قابل بررسی است. یک نفر می گوید من صبح ساعت خاصی بیدار می شوم به ورزش صبحگاهی می روم، بعد مثلا مطالعه می کنم، به مسجد می روم و ...، یک نفر دوست دارد کارهای عام المنفعه انجام دهد، عضو گروههای هلال احمر، انجمن های خیریه، گروههای اجتماعی فرهنگی مساجد و ... می شود، برخی نیز پای عرصه های اقتصادی در سطوح مختلف می گذارند. مهم این است که احساس بیهودگی دست ندهد. در این راه ابتدا نیاز است تا برنامه ریزی مدون کرد، در حوزه کاری مدنظر تحقیق و بررسی کرد و در نهایت برای رسیدن به موفقیت تلاش کرد. شک نکنید که در مسیر موفقیت همواره خدا با ماست.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها