۶۰۷۵
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۷۲۰
بازنشسته ملک نیاز مالزیری از آن دسته بازنشستگانی است که پس از پایان دوران خدمت ، نقشه راه خود را در مسیر تاسیس یک شرکت ترسیم  کرده ودر حال حاضر در حوزه دمداری صنعتی (تولید  پروتین ، شیر )   فعالیت دارد وبرای فرزندان خود  وجوانان این خطه از کشور تولید اشتغال نموده  ، گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم:

بازنشستگی دوران برنامه ریزی بدون دغدغه است دورانی که با فراغت بال بیشتری می‌توان به تمامی  آمال و آرزو‌ها جامه عمل پوشانید و در مسیری رفت که شاید در گذشته به دلیل مشغله فراوان امکانی برای آن فراهم نبود.
آغاز یک کار وکسب جدید، حضور در امور خیریه، سفر، تاسیس کانون‌ها و انجمن‌های غیر دولتی، تمرکز بر ورزش و... از این دست امور است که پس از بازنشستگی برای آن‌ها برنامه ریزی می‌شود، موضوعاتی که لازمه همه آن‌ها داشتن اراده قوی، تلاش و پشتکارو ارتقای روحیه است.
بازنشسته ملک نیاز مالزیری از آن دسته بازنشستگانی است که پس از پایان دوران خدمت، نقشه راه خود را در مسیر تاسیس یک شرکت ترسیم  کرده ودر حال حاضر در حوزه دمداری صنعتی (تولید  پروتین، شیر)   فعالیت دارد وبرای فرزندان خود  وجوانان این خطه از کشور تولید اشتغال نموده، گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم:

ابتدا به صورت مختصر خودتان را معرفی کنید؟                                                                                           اینجانب سروان بازنشسته ملک نیاز مالزیری جانباز جنگ تحمیلی  جمعی نیروی انتظامی لرستان –شهرستان خرم آباد هشتم. در تاریخ ۱۳۵۸/۷/۱  افتخار حضور در ناجا  را پیدا کردم ودر تاریخ ۱۳۸۸/۷/۱ به افتخار بازنشستگی نائل شدم.

لطفا در خصوص کسب وکارتان بگویید؟                                                                                            
موقعی که در شرف بازنشستگی بودم به فکر کسب وکار بودم و با توجه به علاقه ای که به گاوداری، تولیدات گوشت و شیر داشتم به این سمت حرکت کردم.


چگونگی کسب وکار خود را آغاز کردید؟                                                                   
زمانیکه بازنشسته شدم با تحقیقات لازم در مشاغل آزاد وکسب تجربه مفید از دیگران به فکر تاسیس  گاوداری افتادم که در سال ۱۳۹۰ با خرید یک قطعه زمین در شهرک دام خرم آباد اقدام به ساخت وساز آن نمودم  والحمدالله هم اکنون در عرصه تولیدات گوشت وشیر در استان لرستان هستم.

از سختی‌های مسیر بگویید؟ با چه موانعی روبرو بودید و چگونه موانع را  رفع کردید؟ 

 در ایجاد هر کسب وکاری سختی‌های هست و موانعی بر سر راه هست لذا با توکل خداوند منان وکوشش وتلاش خودم توانستم سختی‌ها و موانع را پشت سر گذاشته وکسب وکار مورد نظر را به سرانجام برسانم.

تا چه اندازه خودتان را موفق می‌دانید؟ و دلایل موفقیت خود را چه می‌دانید؟                                          

زیاد، چون اول توکل به پروردگار وائمه اطهار ودعای خیر دوستان و پشتکار خودم توانستم در تولید گوشت وشیر کشورسهیم شوم.

به نظر شما چگونه می‌توان یک کسب وکار ایده آل راه انداخت؟   

بنظر این حقیر اول پشتکار و توکل به خدا وکسب تجربه خوب از دیگران می‌توان کسب کار دلخواه خود را ه انداخت.



مهمترین الزامات کسب وکار را چه می‌دانید؟                                                                                  

علاقه و پشتکار و کسب تجربیات از دیگران در ایجاد کسب وکار خوب می‌باشد.

چگونه می‌توان در دوران بازنشستگی کسب وکاری راه انداخت؟

بازنشستگی آخر خط نیست دوران جدید زندگی دیگر است که فردمی تواند در کسب کار جدید فعالیت کند وایجاد اشتغال برای جوانان ومشغول کردن خود تا روز بر نشاط وسر حال باشند بنظر من بازنشستگی آخرخط نیست  

اگر توصیه‌ای به بازنشستگان دارید بفرمایید؟                           
جامعه پیشکسوتان نباید احساس کنند که نمی‌توانند در اجتماع حضور داشته باشند اینطور نیست بازنشسته  می‌بایست زندگی جدیدی برای خود شروع کند که از تحرک وتلاش بازنماند و بتواند به سلامتی خود بیفزاید وهمیشه شاداب، سرحال وقبراق باشد ودر اجتماع کوشش وتلاش برای بهبود زندگیش داشته باشد، در کسب وکار می‌توانید مفید باشد وخوش بدرخشد هم ایجاد شغل برای جوانان و کارآفرین باشد.

گفت گو با پیشکسوت کارآفرین سرگرد ملک نیاز مالزیری در حال حاضر در حوزه دامپروری وتولید گوشت ولبنیات مشغول خدمت به کشورهستم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها