۵۶
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۷۴۵

شهید فریبرز کرمی، در چهاردهم فروردین 1339 در کرمانشاه متولد شد. وی پس از گذراندن دوره راهنمایی،    وارد هنرستان صنعتی باختران شد. سال آخر هنرستان را در تهران سپری کرد و در سال 1356 دیپلم فنی گرفت. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وی با زمینه مناسبی که در مسائل اسلامی داشت،در جلسات و سخنرانی­ها شرکت می­کرد.

با آغاز دوران دفاع­مقدس،پس از طی یک دوره آموزش نظامی در کمیته انقلاب اسلامی مشغول خدمت و پاسداری از حریم مقدس اسلام و مسلمین شد. وی پس از چندی در کنار سایر فعالیت­های خود به همکاری با نشریه کیهان انگلیسی پرداخت و مسئولیت فرهنگی کمیته منطقه چهار را هم به عهده گرفت.

او برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی که شیفته آن شده بود، اولین گام­ها را برداشت و در جهت افزایش آگاهی­های مذهبی خود برآمد و با تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) روح خود را جلا بخشید و پیوند خود را با خدا و امت حزت­الله مستحکم کرد.

بعدازظهر جمعه دوم مردادماه سال 1360همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، شهید کرمی پس از برگزاری نماز جماعت و اجرای مراسم دعا و نیایش در محل کمیته شهید مفتح به همراه چهار تن دیگر جهت حفاظت از صندوق­های حوزه­های رأی­گیری به گشت اعزام می­شود که در حین انجام وظیفه اسلامی و انقلابی خود مورد سوءقصد ناجوانمردانه سه تن از منافقین کوردل قرار می­گیرند و به درجه رفیع شهادت نائل می­شوند.

روحش شاد و راهش پررهرو باد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها