۵۳۲۵
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۹۲۱
در تاریخ دفاع مقدس روز‌های بزرگی وجود دارد که در باره هر یک می‌توان کتاب عظیم و ارزشمند نگاشت. هر چند باز هم حق مطلب ادا نمی‌شود. روز‌های خاطره انگیزی که هر رزمنده ایی در هر محور عملیاتی می‌تواند ساعت‌ها از جنبه‌های مختلف رشادت ها، ایثار گری ها، جانبازی‌ها و ... آن را تعریف و تفسیر کند. بدین منظور به سراغ جانباز ۵۰ درصد جناب سرهنگ بازنشسته جعفر اصل امین آبادی رفتیم تا یک برگ از دفتر دفاع مقدس را در گفت و گوبا ایشان ورق بزنیم.
 
 

براي آغاز صحبت لطفا خودتان را معرفی نمائید؟

سرهنگ  بازنشسته پرویز بیرانوند متولد 1343 از اندیمشک هستم و در سال 1361 زمانیکه 18 سال سن داشتم به فرمان امام خمینی(ره) و برای دفاع از وطن آب و خاک بر خود تکلیف دانستم و به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدم.

 

چند سال در جبهه ها حضور داشتید و در چه مناطق عملیاتی از جبهه حضور داشتید؟

۷ سال و ۱ ماه و ۱ روز  در مناطق جزیره مجنون، کردستان، بانه، قروه

 

چطور شد جانباز شدید، از آن لحظات برایمان بگویید؟

من از طریق سپاه پاسداران اندیمشک به منطقه گلف اهواز و از آنجا به تیپ ابی خاکی امام حسن مجتبی (ع) اعزام و پس از سه ماه اموزش سکانی قایق در تیپ ابی خاکی به مارد ابادان به عنوان سکان دار قایق مشغول به خدمت شدم. در سال 1362در عملیات خیبر در جزیره مجنون شرکت داشتم که در نتیجه بعد از عملیات بر اثر بمباران شیمیایی مصدوم و به بیمارستان تهران اعزام شدم

 

خاطره اي از جبهه هاي جنگ برایمان بگویید؟

بعد از عملیات خیبر مسئول تدارکات خط مقدم به وسیله قایق بودم که عراقی ها فلاش تابلوی راهنما را برعکس کرده و من به اشتباه به طرف خط مقدم عراقی ها تا 50 متری انان رفتم. یک لحظه فهمیدم ان ها عراقی هستند خواستم برگردم هر کاری کردم موتور قایق روشن نمی  شد و یک قایق عراقی به سمتم امد که بنده را اسیر کند من هم با  فریاد یا حضرت زهرا (س) و قسم به سر بریده امام حسین (ع) یکدفعه طناب موتور قایق را کشیدم و موتور روشن شد و در همین لحظه یک قایق ایرانی مجهز به تیربار به دادم رسید و با انان در گیر شد و همه ی انان را به درک واصل نمود.

 

پس از پایان جبهه و جنگ تا آغاز بازنشستگی، در چه بخش هایی از نیروي انتظامی حضور داشتید؟

عرض شود بنده در کمیته انقلاب اسلامی سابق سپس نیروی انتظامی در قسمت های مختلف کلانتری، معاونت نیروی انسانی و معاونت اجتماعی و در پایان بعنوان کارشناس ارشد طرح عملیاتی و بازرسی استان بازنشسته شدم.

 

چه درس هایی از جبهه گرفتید؟

بنده معجزات و کرامات امامان خصوصا بی بی فاطمه زهرا (س) را چندین بار به عینه در جبهه دیدیم .

گفتگو با جانباز دفاع مقدس پرویز بیرانوند
گفتگو با جانباز دفاع مقدس پرویز بیرانوند
گفتگو با جانباز دفاع مقدس پرویز بیرانوند
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها