۴۶۰۱
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۶۴
سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح اعلام کرد از تاریخ ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ در صفحه اول دفترچه بیمه درمانی تمامی بیماران پرونده‌ای عنوان پرونده‌ای ذکر می‌شود.
برابر اعلام سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح در حال حاضر بیمارانی که بیماری آن‌ها، دوره درمان و یا اقدام درمانی مشخص و محدودی دارد و پس از درمان، نیاز به حمایت مستمر نداشته و ضرورتی برای پوشش سایر خدمات برای آن‌ها وجود ندارد و سازمان در یک مقطع زمانی مشخص برای یک خدمت معین از این گروه حمایت می‌نماید، با مراجعه به سازمان یا دفاتر خدمات الکترونیک ساتا و پس از طی مراحل ثبت بیماری، با عنوان «بیماران پرونده‌ای» در سیستم ثبت می‌گردد، تا امکان دریافت خدمت برای آن‌ها فراهم گردد.
علی رغم ثبت نام این بیماران در سیستم، دفترچه بیمه آن‌ها نشان دار نمی‌باشد که این موضوع باعث نارضایتی برخی بیمه شدگان شده و مشکلاتی را برای ادارات ایجاد نموده است. برای رفع مشکلات فوق از تاریخ ۱۷/۷/۱۴۰۰ در صفحه اول دفترچه‌ی بیمه درمانی تمامی بیماران مذکور (بیماران پرونده ای) عنوان «پرونده‌ای» درج می‌گرد.

خاطرنشان می‌شود:
۱ ـ بیمارانی که همزمان دارای بیماری ویژه و بیماری پرونده‌ای می‌باشند، در محل مربوط به بیماری ویژه علاوه بر کد یا کد‌های بیماری ویژه، کلمه‌ی «پرونده‌ای» نیز درج می‌گردد.
۲ ـ بیمارانی که صرفاً دارای کد بیماری پرونده‌ای می‌باشند، فقط کلمه‌ی  «پرونده‌ای» درج می‌گردد.

بدیهی است تمامی ضوابط ثبت نامه و تمدید بیماری و دریافت خدمات بیمه شدگان مذکور برابر ضوابط مندرج در دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان کمافی السابق لازم الاجر است. ضمناً ثبت عنوان پرونده‌ای برای بیمارانی که جهت ثبت اولیه بیماری و یا تمدید آن به سازمان مراجعه می‌نمایند صورت می‌گیرد و برای بیمارانی که قبلاً برای آن‌ها بیماری پرونده‌ای ثبت شده و بیماری آن‌ها دارای تاریخ اعتبار است، نیازی به مراجعه به سازمان و ثبت عنوان پرونده‌ای وجود نداشته و در ارائه خدمات به آن‌ها خللی ایجاد نخواهد شد و در زمان تعویض دفترچه متن یادشده در دفترچه تمدید ثبت می‌گردد.  
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو