۲۴۱۹
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۹۹۴
پیشکسوت بازنشسته رحیم آقازاده از کارآفرینان عرصه لوک زنی بتنی و ساختمانی است.

بازنشستگی دوران برنامه ریزي بدون دغدغه است. دورانی که با فراغت بال بیشتري می توان به تمامی آمال و آرزوها جامه عمل پوشانید و در مسیري رفت که شاید در گذشته به دلیل مشغله فراوان امکانی براي آن فراهم نبود.

آغاز یک کار و کسب جدید، حضور در امور خیریه، سفر، تاسیس کانون ها و انجمن هاي غیردولتی، تمرکز بر ورزش و از این دست امور است که پس از بازنشستگی براي آنها برنامه ریزي می شود، موضوعاتی که لازمه همه آنها داشتن اراده قوي، تلاش و پشتکار و ارتقاي روحیه است.

بازنشسته رحیم آقازاده از آن دست بازنشستگانی است که پس از پایان دوران خدمت، نقشه راه خود را در مسیر تاسیس یک شرکت ترسیم کرده و در حال حاضر در حوزه بلوک زنی ساختمانی فعالیت دارد و برای تعدادی از فرزندان این مرزو بوم تولید اشتغال نموده و در کارگاه وی مشغول بکار می باشند. گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم:

 

ابتدا به صورت مختصر خودتان را معرفی کنید؟

 سرهنگ دوم بازنشسته رحیم آقازاده فرزند امامعلی اهل و ساکن ارومیه هستم و افتخار سی سال خدمت صادقانه در ناجا را دارم.

 

لطفاً در خصوص کسب و کارتان بگویید؟

 بنده با توجه به علاقه مندی به کار و فعالیت، بعد از بازنشستگی بیکار ننشستم چون اعتقاد دارم یکی از عوامل موثر در خمودگی، پیری زودرس، کاهش امید به زندگی و ... می شود لذا اقدام به دایر نمودن کارگاه تولیدی محصولات بتنی نمودم و شکر خدا موفق هستم. در کارگاه تولیدی تعداد 15 نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت بوده به حول قوه الهی در صدد توسعه فعالیت و جذب نیروی کار بیشتری هستم.

 

چگونه کسب و کار خود را آغاز کردید؟

در طول دوره خدمت در مرزبانی استان (هنگ مرزی ارومیه)، مدتی در واحد مهندسی رزمی خدمت کردم. حضور من در این واحد باعث ابتدایی با برخی اصول فنی از جمله بتن شد. در همان دوران برنامه ریزی های ذهنی ام را برای ایجاد یک کارگاه پس از بازنشستگی کردم و پس از بازنشستگی اقدام به دایر کردن کارگاه نمودم.

 

از سختی هاي مسیر بگویید؟ با چه موانعی روبرو بودید و چگونه موانع را رفع کردید؟

گرانی بیش ازحد مواد اولیه برای تهیه و تولید محصولات با توجه به تورم بوجود آمده در اقتصاد و در کنار آن افزایش نرخ نیروی کار از جمله موانع موجود در این مسیر است هرچند با توکل بر خدا و پشتکار توانستم به مشکلات فایق آمده و به کار ادامه دهم.  از مسئولین امر استدعای عاجزانه دارم در حد مقدورات دست ما را در زمینه اشتغال زایی گرفته و مسیر را هموار نمایند.

 

تا چه اندازه خودتان را موفق می دانید؟

با نگرش به علاقه ای و ایمانی که به کار دارم، خود را فرد موفقی می دانم و از عمده دلایل موفقیتم کمک به معیشت زندگی چند خانوار که در این کارگاه مشغول بکار هستند می باشد.

 

به نظر شما چگونه می توان یک کسب و کار ایده آل راه انداخت؟

 به نظر بنده با استعانت از خداوند متعال، با پشتکار و عزم راسخ و علاقه مندی و ایمان به کار می توان یک کسب و کار موفق و ایده آل راه انداخت.

 

چگونه می توان در دوران بازنشستگی کسب و کاري راه انداخت؟

به نظر من برای راه اندازی کسب و کار چند موضوع می بایست مدنظر باشد:

هدف گذاری و آشنایی کافی با فعالیت مورد نظر، داشتن سرمایه، همفکری و استفاده از تجارب دیگران و  پشتکار و شکست ناپذیری از جمله الزامات مهم برای راه اندازی کسب وکار موفق می باشد.

امروزه میهن اسلامی که با ظالمانه ترین تحریم های طول تاریخ بشریت توسط استکبار جهانی مواجه بوده می طلبد که رزمندگان و ایثارگران عرصه های نظم و امنیت با استفاده از تجارب خدمتی در ایجاد کسب و کار برای همشهریان و کمک به معیشت آنان تلاش نموده و با این کار هم باری از دوش مسئولین نظام در زمینه اشتغال زایی برداشته و هم در ثواب این امر سهیم باشیم.

 

اگر توصیه اي به بازنشستگان دارید، بفرمایید؟

بقول شاعر گرانقدر که می گوید: زنیرو بود مرد را راستی زستی گژی زاید و کاستی

 با تاسی از این مهم توصیه حقیر به بازنشستگان این است که دوران بازنشستگی دوران گوشه گیری و انزوا نبوده و استفاده از تجارب خودشان شادابی و طراوت را زنده نموده و هم یاری رسان معیشت بندگان خدا گردند.برای تمامی هم سنگران خودم ارزوی موفقیت و سرافرازی دارم. در نهایت افتخار بنده این است که محصولات تولیدی را به مدافعان امنیت و مدافعان سلامت با تخفیف ویژهای ارائه می نمایم.

گفت و گو با پیشکسوت کارآفرین بازنشسته رحیم آقازاده.فرزند امامعلی

گفت و گو با پیشکسوت کارآفرین بازنشسته رحیم آقازاده.فرزند امامعلی

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها