۲۲۴۸۹
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳
تعداد بازدید: ۳۳۹
گفت و گو با پیشکسوت ورزشکارجناب سرهنگ جبارعلی حاجی قلیزاده
پیشکسوت جانباز، آزاده جبارعلی حاجی قلیزاده از این دست همکاران ماست که در کنار سالها فعالیت نظامی با ماموریت هاي سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می دهد.

ورزش از آن دست حوزه هایی هست که در مسیر حفظ سلامتی و ارتقاي روحیه همواره مورد تاکید بوده و هست. این موضوع باعث شد تا بسیاري از همکاران ما در کنار کار ورزش را نیز به عنوان یک برنامه مهم زندگی مدنظر داشته باشند.

پیشکسوت جانباز، آزاده جبارعلی حاجی قلیزاده از این دست همکاران ماست که در کنار سالها فعالیت نظامی با ماموریت هاي سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می دهد.

گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم.

در ابتدا مختصري از زندگی تان بگویید؟

سرهنگ جانباز و ازاده جبارعلی حاجی قلیزاده متولد 10/1 1332 اهل و ساکن شهرستان ارومیه هستم . متاهل دارای 6 فرزند 4 پسر و دوتا دختر که همه فرزندانم در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند. 

شما در کنار فعالیت هاي کاري، در حوزه ورزش نیز حضور داشتید، بفرمایید چه شد که تصمیم گرفتید به سمت ورزش بروید؟

بنده از کودکی عاشق ورزش بودم و فعالیت ورزشی خود را از سن 7 سالگی در رشته دومیدانی و پرش با مانع در شهرستان زنجان شروع کردم و بعد از انتقال به ارومیه به عنوان دروازه بان تیم منتخب ارومیه انتخاب شدم. با ورود به دانشکده افسری ژاندارمری به عنوان دروازه بان اول دانشکده پذیرفته شدم.

در سال 1353 درمسابقات فوتبال ارتش های جهان بعنوان دروازه نمونه به تیم تاج سابق دعوت گردیدم و در طول دوره دانشکده نیز با ورزش های رزمی زندگی ورزشی ام را ادامه دادم و در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان افسر ورزش فعالیت می کردم و علاقه ای که به رشته والیبال داشتم در ان رشته نیز فعالیت می کردم.

در چه سالی پاي به عرصه پاور لفتینک گذاشتید و از چه زمانی نگاه تان به این ورزش حرفه اي شد؟

بنده در سال 1372 با 30 درصد جانبازی و با تقاضای شخصی از سازمان نیروی انتظامی بازنشسته شدم بعد از نیل به بازنشستگی ورزش کونگ فو و یوگا را تا 1383 ادامه دادم و از سال 1383 به رشته پاورلفتینک روی آورده و تا امروز در همین رشته فعالیت دارم.

در طول این مدت چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

بنده مکررا در مسابقات استانی، کشوری، آسیایی و بین اللملی و جهانی شرکت نموده و علاوه بر کسب رتبه های اول بعنوان قهرمان قهرمانان (اور آل) انتخاب گردیده ام  و تا بحال موفق به کسب 24 مقام کشوری و 3 مقام اسیایی و جهانی گردیده ام.

دوران بازنشستگی را چگونه سپري می کنید؟

از سال 1390 بادایر نمودن باشگاه ورزشی به همراه خانواده ورزشی ام در خدمت جوانان همشهری هستیم.

شما از بازنشستگان فعال و پویاي فراجا هستید، چه توصیه اي براي سایر بازنشسته ها در جهت استفاده بهینه از دوران بازنشستگی دارید؟

به مصداق شعری: در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبر است ...... گرنه هر کبری به پیری می شود پرهیزکار و من می گویم در میان سالی پهلوانی شیوه مولاعلی است ... گرنه هر فردی در جوانی هست ورزشکار ،،،، معمولا بازنشستگان عزیز که بعد از  سی سال خدمت از سازمان جدا می شوند دچار افت روحی و افسردگی می شوند که برای این عزیزان فعالیت ورزشی مهمترین توصیه بوده و از اونجاییکه بنده در محله نه پله ارومیه دارای باشگاه بدنسازی هستم به بازنشستگان ساکن ارومیه توصیه می کنم جهت ایجاد تندرستی و سلامتی می توانند در این باشگاه فعالیت نمایید.

بعضی از بازنشسته ها معتقدند این دوران دیگر زمان ورود به ورزش یا دیگر فعالیتهاي فرهنگی، اجتماعی ... نیست شما چه توصیه اي دارید؟

 بنده درسن 72 سالگی بسر میبرم و تا حالا دوسه تا دفترچه بیشتر استفاده نکرده ام به هم قطاران خودم توصیه ای که دارم برای حفظ سلامتی حتما از ورزش و فعالیت غافل نشده و با تغذیه مناسب و فعالیت بدنی مستمر در حفظ سلامتی خود کوشا باشند تا از زندگی خود لذت کافی و وافی ببرند و در زمان پیری با ورزش و فعالیت کردن محتاج دیگران نبوده و کارهای شخصی خود را بدون منت انجام دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها