۱۵۱۹۸
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد بازدید: ۷۰۲
جلسه شورای عالی هماهنگی کانون‌های نیرو‌های مسلّح به منظور بررسی خدمات سازمان اتکا و برنامه‌های پیش‌رو، با حضور روسای کانون های نیروهای مسلح و مرتضی اعلمی مدیرعامل این سازمان در کانون وابستگان سپاه برگزار شد.

در این نشست صمیمی که به منظور ارتقا خدمات سازمان وهمفکری وهمراهی کانون ها دراین راستا تشکیل شده بود، ابتدا روسای کانون ها نقطه نظرات خود وهم‌چنین مطالبات پیشکسوتان را بیان کردند.

سردار جعفری نسب رئیس کانون بازنشستگان انتظامی در این جلسه با تقدیر از همدلی و همصدایی کانون‌های بازنشستگان نیروهای مسلح در حل مشکلات پیشکسوتان بازنشسته، گفت: یکی از مشکلات مبتلابه امروز جامعه توجه به فرهنگسازی است دغدغه‌ای که در این روزها به صورت یک چالش درآمده و نمونه عینی آن را در بحث حجاب شاهد هستیم. موضوعی که بیشتر از آنکه موضوع امنیتی انتظامی باشد فرهنگی اجتماعی است و باید مسئولان فرهنگی کشور برای آن برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث فرهنگ راه درازی در پیش داریم، تصریح کرد: متاسفانه ما در حوزه بازنشستگی نیز هنوز نتوانسته ایم درست فرهنگسازی کنیم .متاسفانه در ارتباط با فرهنگ بازنشستگی ما امروز نه فیلم داریم نه سریال داریم نه سرگرمی. بازنشسته نمی داند قبل از بازنشستگی چه آموزش هایی باید ببیند و بعدش چه اتفاقی برایش می افتد لذا ما باید کار فرهنگی کنیم و در این خصوص هزینه کنیم.

سردار جعفری نسب تصریح کرد: اگر همه سازمان های بازنشستگی هزینه ای بگذارند می شود یک اثر فاخر تولید کرد. با اقدامات فرهنگی تا حدود زیادی در ارتقای روحیه تاثیرگذار بود.

در ادامه مدیرعامل سازمان اتکا طی سخنانی به تشریح برنامه های سال 1402 پرداخت و گفت: اقدامات خوبی در جهت خدمات رسانی به جامعه هدف در حال انجام است.

دکتر اعلمی افزود: ما در سال 1400 شاهد سرمایه گذاری معاندین و دشمنان برای جهت‌دهی به نارضایتی بازنشستگان و تبدیل آن به اعتراضات خیابانی بودیم که خوشبختانه دشمن با درایت و هوشیاری پیشکسوتان ناکام بود و این ماحصل مودت و همدلی و یکصدایی و اتحاد بین روسای کانونهاست.

وی افزود: روسای کانون ها روش خوبی را برای حل مشکلات اتخاذ کرده اند، مشکلات را با یکدیگر مطرح می کنند و در یک جلسه هم دل و همصدا  برای رفع مشکلات چاره جویی می نمایند. روش بسیار خوبی است و این جای تبریک دارد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تمام موضوعاتی که در این جلسات مطرح می شود بررسی و برای حل آن تلاش کنیم، تصریح کرد: روسای فروشگاه‌های استانها نیز به صورت مستمر جلساتی را با روسای کانون ها را دارند. آنها نیز مشکلات را رصد و منعکس می‌کنند تا با رفع سریع آنها، نقطه ضعف به آسیب تبدیل نشود.

مدیرعامل سازمان اتکا با اشاره به راه اندازی فروشگاه اینترنتی اتکا نیز گفت: با توجه به اینکه بخشی از خانواده نیروهای مسلح به ویژه در سنین بالا امکان حضور در فروشگاهها را ندارند چند سالی است این پروژه کلید خورده است و در مراحل پایانی طراحی آن هستیم.

وی از برنامه‌های ویژه امسال اتکا را حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی به ویژه برای اعضای وابسته عنوان کرد و گفت: در خصوص بحث سبد جهیزیه ای که سال گذشته 180 بسته مختص عزیزان بازنشسته شروع کردیم، امسال با 500 جهیزیه و از اوایل اردیبهشت ماه ادامه می دهیم.

وی اضافه کرد: این سبد شامل اختصاص100 میلیون تومان وام 4درصد خرید محصولات لوازم خانگی باضافه یک جلد کلام الله قرآن مجید، یک جلد کتاب مطلع العشق حضرت اقا، یک قواره چادر و یک هدیه از سوی وزیر دفاع در حدود 7 میلیون تومان می شود.

اعلایی در خصوص فروش لوازم خانگی به صورت وام 50 میلیون تومانی 18 درصد با اقساط 36 ماه نیز گفت: این طرح به دلیل عدم تامین منابع مدتی از جریان افتاد اما امسال در تلاش هستیم با جدیت طرح به جریان بیاندازیم

مدیرعامل سازمان اتکا در خصوص عدم عدالت در اعطای یارانه نقدی به پیشکسوتان در سطح شاغلان نیز گفت: ما از ابتدا با این طرح مخالف بودیم و اعتراض خود را نیز اعلام کردیم اما مسئولان طرح معتقد بودند که مانند حقوق، با 90درصد شاغلان به بازنشستگان اعطا شود. با این وجود هم سردار گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی و هم سازمان اتکا به جد پیگیر موضوع هستیم.

برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی کانون‌های نیرو‌های مسلّح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو