۱۴۰
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۹۴۱
پیشکسوت بازنشسته سید امیر آریا کارشناس ارشد علوم تربیتی جذابیت از درون انسان‌ها به وجود می‌آید و در طبیعت ذاتی هر فرد نهفته است و در پرورش خوی انسانی و معرفت انسانی و معرفت الهی موثر می‌باشد. همچنین جذابیت در پیرایش بینش انسانی نیز موثر می‌باشد و ارتباطات را برقرار می‌سازد. همچنین در راه زندگی روزانه هر فرد، عشق‌آفرین می‌باشد.

پیشکسوت بازنشسته سید امیر آریا کارشناس ارشد علوم تربیتی
جذابیت از درون انسان‌ها به وجود می‌آید و در طبیعت ذاتی هر فرد نهفته است و در پرورش خوی انسانی و معرفت انسانی و معرفت الهی موثر می‌باشد. همچنین جذابیت در پیرایش بینش انسانی نیز موثر می‌باشد و ارتباطات را برقرار می‌سازد. همچنین در راه زندگی روزانه هر فرد، عشق‌آفرین می‌باشد. به معنی دیگر جذابیت انرژی نورانی بسیار زیبایی است که بر سلول‌ها و هورمون‌های درون ما تأثیرگذار است. انسان‌ها عده‌ای زیبا و خوش فرم و خوش اندام هستند، عده‌ای جذاب و عده‌ای به‌جای جذب، دافع آن می‌باشند و این لطف الهی شامل افرادیست که همه مواهب طبیعت در وجودشان به ارث رسیده است و مقداری را هم اکتساب کرده‌اند. این تغییر و تحول کائناتی حس‌های برتر (حس دیداری، شنیداری، لامسه، بویایی و چشایی) را برانگیخته نماید. تمام فعالیت‌های افراد در اجتماع تحت فعالیت‌های کنش و واکنش سلولی و هورمونی انسان توسط ضمیر ناخودآگاه هدایت می‌شود تا معنای شخصیت فرد و جذابیت فرد هویدا گردد. ضمیر ناخودآگاه عنصری از ضمیر باطن است و ضمیر باطن همان مرکز تصمیمات و معیارهای وجود انسان است که از آن تراوش می‌شود. در اصل ضمائر ( خودآگاه، نیمه خودآگاه و ناخودآگاه) از ضمیر باطن به وجود می‌آید. ضمیر ناخودآگاه بمانند پست فرماندهی است که حس‌های برتر و اعمال جسمانی را به عهده دارد. ضمیر نیمه خودآگاه تحت اوامر ضمیر خودآگاه بوده و بطور دقیق به وظایفش عمل می‌نماید. در هر ثانیه میلیون‌ها عمل و عکس‌العمل شیمیایی، مکانیکی و عصبی به طریقی مثبت یا منفی در هریک از سلول‌های انسان رخ می‌دهد که در ماهیت و جذابیت جسمی، گفتاری، پنداری و رفتاری هر فرد نقش موثری دارد.
تمام فعالیت‌های کنش و واکنش‌های سلولی توسط ضمیر ناخودآگاه رهبری و هدایت می‌شوند، جذابیت در هر احساس مثبت سعی بر ابراز ابعاد زیبایی و جلوه گر نمودن آن دارد و بنابراین هر احساس مثبت که در اتفاقات زندگی روزمره و در اجتماع بروز می‌گردد، جذابیت خاصی را به ما عنایت نموده و انرژی زا می‌باشد. بنابراین احساسات انرژی زا در اندیشه‌های مثبت و رفتارهای عاشقانه در خانواده و اجتماع کاملاً مشهود می‌باشد و بر صحنه زندگی تاثیر زا و نقش آفرین است. حضور جذابیت هر فرد در سرنوشت زندگی و احساس آن در، خواست درونی فرد موثر بوده و جذابیت و احساس آن در فرد، اندیشه انسانی را شیرین و عطرآگین می‌کند. هر قدر هاله‌های انرژی زا روشن‌تر گردد، جذابیت معنی‌دارتر می‌شود و بر خلاف آن هر چه هاله‌های آن کدر و تیره باشد شخص از جذابیت کمتری بهره‌ور در اجتماع می‌باشد. بطور کلی وضعیت روحی و روانی افراد در تشکیل امواج ذهنی باعث تند خوی و خلق و عواطف افراد می‌شود. همیشه ذهن خلاق و آفریننده با انرژی مثبت نیک‌سیرتی را به وجود می‌آورد و در اجتماع جای والائی دارد. ذهن آگاه و خلاق نور الهی را کسب می‌نماید و انرژی مثبت در فراسوی آن پخش و تولید می‌شود. بطور کلی امواجی که از عناصر ذهن تولید می‌گردند با طول‌ موج‌های متفاوت بر روان انسان تأثیر می‌گذارند و در نتیجه باعث شادی و خوشحالی یا عدم آن می‌گردند. طول و عرض امواج ذهن آدمی وابسته به طبیعت وجودی اوست؛ هر قدر که ذهن و جسم در وضعی آرام باشد جذابیت شایسته تری حاصل می‌شود و چنانچه در وضعیت خوش و خلاق نباشند جذابیت ماهیت خود را از دست می‌دهد. مفهوم آنچه در سطور بالا ذکر شد این است که امواجی که از طریق فعالیت‌های ذهنی حاصل می‌گردند به وسیله ضمیر ناخودآگاه هدایت و رهبری می‌شوند و مسلماً انسانی که هیچگونه عارضه فکری و روانی نداشته باشد ذهن او دقیق‌تر کار می‌کند و امواج پررنگتر و خوش رنگتر صادر می‌شود که در نتیجه بر جذابیت روانی انسان می‌افزاید.
یکی از موارد موثر در جذابیت لبخند می‌باشد لذا خنده، شادابی و انرژی مثبت به افراد عطا می‌کند و باعث می‌گردد که کلیه فشارهای زندگی، تحت آرامش روان قرار گرفته و تنش‌های عصبی کمتر گردد و آرامش روان را در جسم انسان جاری می‌سازد. خنده هورمون شادابی و انرژی مثبت تولید می‌نماید و در نتیجه وجود هر فرد به ویژه چهره و چشمان را شاداب و بشاش می‌نماید و عاملی موثر در جذابیت می‌باشد. خنده و خوشروئی جسم و ذهن را پاکسازی می‌نماید و انسان را به طبیعت هستی پیوند می‌دهد. خنده شخصیت انسانی را دگرگون می‌کند و تصویری از جذابیت ظاهر می‌نماید. لذا خنده باعث می‌شود که جریان خون بهتر و سریعتر و رقیق‌تر به مغز برسد و اکسیژن بیشتری در سلولها بوجود می‌آید و در نتیجه چهره و رفتار و گفتار آدمی جذاب‎‌تر می‌گردد. خنده در مسیر زندگی خانواده و اجتماع باعث می‌شود فرد جذابیت بیشتری داشته باشد و در اجتماع به‌جهت خوش خلقی مورد ستایش و قبول سایرین باشد. خنده آدمی را با معنویت وجودش آشتی می‌دهد و موجب برکت و نعمت در دوران زندگی‌ و روزگار اجتماعی فرد، می‌گردد. همانطوریکه ذکر شد اصل معنویت و عبادت نیز در جذابیت فرد نقش‌آفرین می‌باشد بنابراین در شماره‌‌های آینده نوع نقش‌آفرینی آن تقدیم خواهد شد. به‌امید روحیه‌های متعالی با لبخندی روزانه در افکاری آرام که جذابیت‌های انسانی را شکوفا نموده و جذابیت را در تمام ابعاد زندگی هدیه نمایند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها