۲۵۸۹
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۱۱۶۱
سردار گودرزی در دوازدهمین همایش سراسری روسا و مسئولان ستادی کانون بازنشستگان ناجا:
رئیس سازمان بازنشستگای نیروهای مسلح گفت: در نظر داریم در 10 استان، 10 خانه بازنشسته، شبیه فرهنگسرا ایجاد کنیم تا عزیزان بازنشسته به جای رفتن به پارک و مکان های تفریحی به خانه بازنشسته بروند.

سردار گودرزی در دوازدهمین همایش سراسری روسا و مسئولان ستادی و استانی کانون بازنشستگان ناجابا اشاره به اینکه کانون های بازنشستگان در خط مقدم ارتباط با پیشکسوتان هستند، گفت: از همه روسای کانون ها که صادقانه و دلسوزانه برای ارائه خدمت به پیشکسوتان زحمت می‌کشند تقدیر می کنم.

وی با تشریح نحوه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال گذشته و اقدامات موثر سابا و کانون های بازنشستگان برای تحقق این هدف مهم، گفت: در سال گذشته کار جهادی و بسیجی انجام گرفت و توانستیم همسان سازی را اجرا کنیم. در این طرح دولت بدون تخصیص یک ریال پول، وعده واگذاری سهام داد لکن ساتا طرح را اجرا کرد اما سهامی هم هنوز از دولت داده نشده است.

سردار گودرزی اضافه کرد: ما طرح همسان سازی را به نحوی طراحی کردیم که اگر حقوق کارکنان شاغل افزایش یافت حقوق بازنشستگان نیز افزایش یابد.

رئیس سازمان بازنشستگای نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به طراحی اپلیکیشن ساتا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خدمات ساتا عمدتا از طرق دفاتر خدمات الکترونیک انجام می شود و بعضا یک بازنشسته برای گرفتن یک خدمت مجبور می شود دهها کیلومتر مسافت طی کند، لذا اپلیکیشن ساتا راه اندازی شد و بازنشستگان 20 خدمت مهم را از آن طریق دریافت می کنند و در چندماه آینده خدمات ساخد نیز به آن اضافه می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم حمایت مناسب اتکا از پیشکسوتان نیز گفت: سال گذشته بر طبق برنامه، قرار بود یک هزار میلیارد تومان دولت و یک هزار و چهارصد میلیارد تومان هم اتکا و وزارت دفاع در این خصوص هزینه کنند. متاسفانه دولت هیچ گونه حمایتی نکرد و فقط سهم اتکا و زارت دفاع به سبد حمایتی وارد شد. در حال پیگیری موضوع هستیم.

سردار گودرزی با اشاره به تغییر مدیریت اتکا نیز گفت: دو کار خوب در سال جاری دنبال می شود اول ورود کالا با برندهای مختلف و دوم ارتباط با بانک های مختلف جهت دریافت وام است که به صورت آزمایشی در تهران و اهواز انجام می گیرد.

وی در خصوص اعطای وام به بازنشستگان از آن به عنوان یک حق یاد کرد و گفت: در گذشته عمدتا کسانی وام دریافت می کردند که به سابا و یا کانون ها دسترسی داشتند اما با تغییر برنامه و اطلاع رسانی پیامکی همه بازنشستگان تحت پوشش قرار گرفتند. در کنار این طرح، به اداره بازنشستگی نیروهای مسلح استان ها نیز سهمیه ای مجزا اختصاص دادیم.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح ادامه داد: در سال جاری در بحث وام بیش از 4هزار میلیارد پیش بینی شده است. بالغ بر 2هزار و 400 میلیارد تومان وام قرض الحسنه و هزار میلیارد تومان وام جعاله اعطا خواهد شد. پیگیر 500 میلیارد دیگر برای وام جعاله هستیم.

وی اضافه کرد: امسال سقف وام قرض الحسنه از 10 به 20 میلیون تومان و وام جعاله از 20 به 30 میلیون تومان افزایش می یابد.

سردار گودرزی با اشاره به افزایش سقف وام معسرین از 700 هزار تومان به یک میلیون تومان ، گفت: سال گذشته 35 میلیارد تومان برای این طرح بودجه قرار دادیم که در سال جدید به بالغ بر 55 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در خصوص خدمات به بیماران بازنشسته نیز گفت: در گذشته حق پرستاری فقط به بیماران بستری در بیمارستان داده می شد ولی الان حق پرستاری در منزل نیز ارائه می شود. همچنین اگر بیماری در هر بیمارستانی نیاز به پول داشته باشد با ارائه گواهی بیمارستان به ایشان وام اعطا می شود.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح یکی از اقدمات مهم سابا را دیدار و سرکشی از بازنشستگان عنوان کرد و گفت: ما با دیدار و سرکشی مشکلات بازنشستگان را بهتر متوجه می شویم و از برنامه های مهم ماست اما با توجه به شیوع کرونا، سهمیه دیدارها را به ادارات کل داده ایم و کانون هر استان یا شهرستانی که از این برنامه استقبال کند سهمیه می دهیم و هر کانونی که استقبال نکند خودمان یا از طریق بسیج پیشکسوتان اقدام می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طراحی 10 خانه بازنشسته اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در 10 استان، 10 خانه بازنشسته، شبیه فرهنگسرا ایجاد کنیم تا عزیزان بازنشسته به جای رفتن به پارک و مکان های تفریحی به خانه بازنشسته بروند. هر استانی که حداقل بین 700 تا هزار متر زمین به این طرح اختصاص دهد کلنگ آن را خواهیم زد. ما در سالجاری برای هرخانه بازنشسته 5 میلیارد اعتبار می دهیم.

خاطرنشان می شود پیش از سخنان رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، روسای کانون استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، گلستان و خوزستان به نمایندگی از سایر کانون های استان ها به تشریح مشکلات، ابهامات و سوالات بازنشستگان در حوزه های مختلف پرداختند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو