۲۵۸۸
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۶۵۷
سردار کارگر در دوازدهمین همایش سراسری روسا و مسئولان ستادی و استانی کانون بازنشستگان ناجا:
سردار کارگر در دوازدهمین همایش سراسری روسا و مسئولان ستادی و استانی کانون بازنشستگان ناجا ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، به تببین اهداف این همایش پرداخت و گفت: در این همایش سیاست ها و راهبردهای کانون تببین و برنامه های سال تشریح می شود. همچنین معاونین کانون اگر اشکالی در برنامه های سال گذشته وجود داشت مطرح تا اصلاح روش صورت گیرد.

رئیس کانون بازنشستگان ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر اینکه کانون های استان ها موظفند مشکلات بازنشستگان را در استان حل کنند، تاکید کرد: کار ستاد برنامه ریزی، هدایت و نظارت ستادی است و کار اجرایی با رده های استانی است. ستاد، بودجه، برنامه و دستورالعمل می دهد تا مشکل بازنشستگان را رفع کنید.

 وی اضافه کرد: اگر قرار بود پاسخگویی به بازنشستگان در ستاد کانون انجام گیرد ضرورتی به تاسیس کانون استان ها و دفاتر نمایندگی نبود. در حال حاضر  162 دفتر نمایندگی فعال و 9 دفتر نمایندگی در بیمارستان ها در زیرمجموعه کانون استان ها وجود دارد بنابراین تا آنجا که ممکن است مشکلات بازنشستگان را در استان برطرف کنید.

سردار کارگر با اشاره به ماده 16 اساسنامه که وظایف و اختیارات رئیس کانون را مشخص می کند، تصریح کرد: اجرای وظایف و این اختیارات در استان، وظیفه شماست. شما می توانید با ادارات و ارگان های استانی ارتباط داشته باشید و از آنها برای حل مشکل اعضا کمک بگیرید. هرجا امکان پذیر نبود با ستاد کانون ارتباط برقرار کنید اما با توجه به صرف هزینه و زمان، به هیچ عنوان اعضا را به ستاد کانون نفرستید.

رئیس کانون بازنشستگان ناجا با تاکید بر یکی از بیانات اما خمینی ره که فرمودند: «خودتان را به سلاح و صلاح مجهز کنید»، گفت: سلاح و صلاح ما و شما عارف شدن به اساسنامه است.

وی افزود: ما یک تشکل صنفی و غیروابسته اما در تابعیت سیاست های ستادکل نیروهای مسلح و ناجا هستیم و یکسری ابلاغیه ها از ستادکل نیروهای مسلح، سازمان بازنشستگی، قرارگاه تحول آفرینی منزلت و معیشت بازنشستگان و ... می اید. ما می بایست به همه مقررات و قوانین آگاه و مسلط باشیم.

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهمترین رویکردهای کانون را ارتباط با فرماندهان انتظامی استان ها عنوان کرد و گفت: از نظرات فرماندهان استان و پشتیبانی آنها بهره بگیرید و با تمام ارگان ها و ادارت استان ها ارتباط بگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره طرح جایگزینی نیروها در کانون، گفت: بر طبق بخشنامه صادر شده، روسای کانون موظف هستند با نظر مشورتی نمایندگان مجمع، مسئولان دفاتر نمایندگی را که بیش از 6 سال کارکرده اند به مرور تغییر دهند و از همکاران دیگر استفاده کنند. همچنین کارکنانی که در کانون استان ها 7 سال  خدمت کرده اند به مرور با همکاران جدید جایگزین نمایند.

گفتنی است در ادامه مراسم معاونان حقوقی و معضدت قضایی، توانمندسازی و خدمات رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و امور پژوهشی و اداری و مالی ضمن بیان برخی مشکلات مبتلابه کانون استان ها در اجرای برنامه ها، به تبیین برنامه های سال جدید و نحوه اجرای آنها پرداختند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو