۴۴۲۱
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۴۷۷
طی مصاحبه با رئیس کانون بازنشستگان استان تشریح شد:
کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامیان اصلی بازنشستگان، مستمري بگیران و خانواده محترم آنها همواره تلاش دارند تا با بهره گیري از توان کانون هاي استان ها و دفاتر نمایندگی شهرستانها، در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقاي کیفیت زندگی آنها گام بردارند.
در ابتدا بفرمائید مهمترین برنامه‌هایی که کانون استان خراسان رضوی در سه ماهه دوّم سال جاری داشتند، چه بود؟

سرهنگ پاسدار بازنشسته غلامعلی واعظی مقدم در تشریح اقدامات کانون بازنشستگان استان در سه ماهه دوّم سال ۱۴۰۰، گفت: کانون بازنشستگان استان خدا را شکر علیرغم تمامی محدودیت‌های به وجود آمده به علت ویروس کرونا برنامه‌های خوبی را در سه ماهه‌ی دوّم سال جاری اجرا نموده است. از مهمترین این برنامه‌ها می‌توان به شرکت در قرارگاه تحول آفرینی تابان اشاره کرد که در این قرارگاه مصوبات بسیار خوبی جهت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی پیشکسوتان و مستمری بگیران مصوب گردید. از جمله این مصوبات می‌توان به تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیون ریالی بصورت بلاعوض جهت تقویت مؤسسه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، اختصاص ماهیانه ۵ فقره وام قرض الحسنه ضروری و تجلیل از پزشکان پیشکسوت به مناسبت روز پزشک  اشاره نمود. وی در ادامه افزود: در راستای اجرای دستورالعمل طرح جایگزینی نیروی انسانی، طی مراسمی تکریم و معارفه‌ای با همکاری بسیار خوب فرماندهان محترم شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور و گناباد روسای جدید دفاتر نمایندگی کانون در شهرستان‌های مذکور معرفی گردیدند.

از دیگر برنامه‌ها می‌توان به اجرای دستورالعمل وام اشتغالزایی ابلاغی از کانون ناجا اشاره نمود که با اطلاع رسانی به اعضاء تحت پوشش منجر به تشکیل و تکمیل ۳۸ فقره پرونده وام هر یک به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال گردید.



در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این سه ماهه انجام گرفته است؟

با تشکیل پرونده به تعداد ۲۶ نفر جهت دریافت وام ضروری و ارسال به کانون ناجا جمعاً مبلغ  ۲.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از این طریق به این افراد پرداخت گردیده است. در همین راستا ۳۴ پرونده دیگر تکمیل و جهت بررسی و تایید به کانون ناجا ارسال گردیده است و ۲۴ پرونده دیگر نیز حال بررسی و تکمیل می‌باشد.

در راستای مصوبات قرارگاه تابان ۱۲ نفر از پیشسکوتان به مدیریت خدمات منابع استان جهت دریافت وام ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی معرفی گردیدند و همچنین لیست تعداد ۳۰ نفر از پیشسکوتان واجد شرایط جهت دریافت وام توانمندسازی به نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان اعلام گردیده است.

در کمیسیون‌های حمایتی ساتای استان در مجموع ۱۸ فقره پرونده ارسال گردیده است که مصوبات سه ماهه اخیر این کمیسیون‌ها بدین شرح است: ۲ فقره وام ۱۰۰ میلیون ریالی و ۱ فقره وام ۲۰۰ میلیون ریالی، کمک هزینه ماهیانه به ۳ نفر بملبغ ۳ میلیون ریال و به ۲ نفر ۳ میلیون پانصد هزار ریال و ۷ نفر دیگر جهت حق نگهداری به ساخد معرفی گردیدند.


در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، چه اقداماتی انجام گرفته است؟

در خصوص عملکرد کانون در ارائه خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی خدا را شکر با ارتباط و تعامل بسیار خوبی که با وکلای همکار به عمل آمده تاکنون ۳۴ نفر از وکلای پایه یک دادگستری آمادگی خود را برای ارائه خدمات مشاوره حقوقی بصورت رایگان به همکاران و خانواده محترم آن‌ها اعلام نموده است.

وی افزود: در سه ماهه گذشته به ۲۹ نفر از پیشکسوتان و خانواده محترم آن‌ها که نیاز به مشاوره حقوقی داشتند به وکلای معرفی گردیده اند. در این راستا و در همین مدت تعداد ۶۳ نفر از اعضاء محترم از مشاوره خانواده معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان استفاده نموده اند.

اگر امکان دارد گزارشی در خصوص حوزه توانمندسازی و عملکرد مؤسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) ارائه دهید؟

در خصوص تکریم از پیشکسوتان برابر دستورالعمل‌های صادره از سوی کانون ناجا و سابا تعداد ۱۹۴ فقره دیدار و دلجویی از محل اعتبرات کانون ناجا و ۲۱۰ فقره دیدار و دلجویی از محل اعتبارات سازمان بازنشستگی نیرو‌های مسلح صورت گرفته است. با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد ۱۴۶ بسته بهداشتی به اعضاء وابسته جانباز تحویل گردید.

در سه ماهه گذشته برابر گزارشات ارائه شده تعداد ۳۹ فقره کمک قرض الحسنه به ارزش ۹۰۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال و تعداد ۲۳ فقره کمک بلاعوض به ارزش ۱۰۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال از طریق مؤسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) به افراد معسر و نیازمند پرداخت نموده است. شایان ذکر است با عنایت سردار فرمانده انتظامی استان و در راستای مصوبات قرارگاه تابان در شهریور ماه سال جاری مبلغ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بصورت بلاعوض جهت تقویت این مؤسسه اختصاص یافت.  


یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی و رفاهی انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت‌ها و مرسسات مختلف است، در سه ماهه گذشته در این حوزه چه اقدامی نموده اید؟

تاکنون با ۳۵ شرکت یا اشخاص حقیقی جهت ارائه خدمات به پیشکسوتان و خانواده محترم آنان مذاکره صورت گرفته است. در نهایت با توجه به مذاکرات انجام شده در صورت مراجعه جامعه هدف از تخفیفات قابل ملاحظه‌ای بهره مند می‌گردند. در همین راستا جهت خرید کالای اقساطی با ۲ فروشگاه لوازم خانگی سرای ایرانیان و برندس در حال انعقاد قرارداد می‌باشیم.


در طول سه ماهه گذشته مسئولان کانون استان جلسات متعددی با معاونان فرمانده انتظامی، ررسای کانون هاف رؤسای سابا، ساتا، مسئولان حوزه شهری و... اناجم می‌دهند. در سه ماهه گذشته چه جلسات مهمی داشتید؟

شرکت در جلسات حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس جهت ثبت خاطرات پیشکسوتان

شرکت در جلسات ماهیانه شورای هماهنگی گانون‌های نیرو‌های مسلح استان

برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان مجمع کانون استان در طول سه ماهه گذشته

شرکت در جلسه مشارکت کارکنان در امر خطیر بازسازی عتبات عالیات

شرکت در جلسات قرارگاه تابان در فرماندهی انتظامی استان

جلسه با فرماندهان انتظامی شهرستان تربت حیدریه، نیشابور و گناباد جهت تعامل با روسای جدید دفاتر نمایندگی شهرستان‌های مذکور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها