۲۷۴۱
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۵۵۸
کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامیان اصلی بازنشستگان، مستمری بگیران و خانواده محترم آنان همواره تلاش دارد که با بهره گیری از توان کانون‌های استان‌ها و دفاتر نمایندگی شهرستان ها، در مسیر رفع نیاز‌ها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقا کیفیت زندگی آن‌ها گام بردارد.

به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموع برنامه ها، خدمات و اقداماتی که در فصل بهار از سوی کانون بازنشستگان استان بوشهر انجام گرفته است گفتگویی با سرهنگ بازنشسته علمدار باقری رئیس کانون استان بوشهر انجام دادیم.

 

در ابتدا بفرمائید مهم ترین برنامه هایی که کانون استان بوشهر در این فصل داشته اند، چه بوده است؟

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت پیشکسوتان، مستمری بگیران و اعضا وابسته ارجمند گرامی از خداوند متعال آرزومندم همه عزیزان در کنار خانواده در کمال صحت و سلامتی اوقات را سپری و ایام خوشی را پیش رو داشته باشند، به امید این که این ویروس منحوس کرونا هر چه سریعتر از کشور ایران اسلامی رخت بربندد و مردم این مرز و بوم از نعمت سلامتی برخوردار گردند. متاسفانه با توجه به شرایط ویژه بیماری کوید 19 طی یک سال گذشته تا کنون به گونه ای پیش آمد که کانون نتوانست برنامه های متنوع مد نظر خود را که در شادابی روحیه و نشاط اعضا وابسته نقش مهمی داشت اجرا نماید، اما از سویی جای خوشحالی دارد که همانند سال گذشته در همسان سازی حقوق در سال جدید نیز اقدامات موثری که حاصل تلاش کانون ها، سابا و پیشکسوتان بود انجام و نتایج آن افزایش حقوق ها را به دنبال داشت، انشالله این روند مستحکم و پایدار ادامه یابد.

همواره کانون استان در راستای ارتقا شان و منزلت اعضا رفع گرفتاری ها و مشکلات معیشتی در حد توان سعی کرده از هر فرصتی استفاده نماید تا بتواند رضایتمندی جامعه زحمت کش خود را فراهم نماید و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، یکی از اهدام کانون در سال جدید در راستای قرارگاه تحول آفرینی با هماهنگی بهداد فرماندهی انتظامی استان توجه به سلامت افرادیست که دچار بیماری های خاص و سعب العلاج و ویژه یا زمینگیر و در منزل بستری هستند از نزدیک سرکشی و درمان ارائه خدمات پزشکی در منزل انجام شود که این کار به حول قوه الهی شروع شده است، با توجه به این که اطلاع یافتن از مشکلات اعضا از نزدیک و حضوری بسیار موثر بوده طی هماهنگی و تعامل با مدیریت اداره بازنشستگی سابا استان و فرماندهی انتظامی استان در سه ماهه جاری دیدار ها و سرکشی ها به گونه ایست که با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور درب منازل از آنها دیدار خواهد شد و به مشکلات و گرفتاری های آنها رسیدگی و گزارش تهیه خواهد شد که این موضوع نیز عملیاتی شده است.

 

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این فصل انجام گرفته است؟

نظر به این که یکی از ماموریت های کانون ارائه خدمات رفاهی و معیشتی می باشد با هماهنگی و تلاش فرماندهی انتظامی استان سبد کالای نوروزی  از طریق شارژ حکمت کارت به مبلغ 165000 تومان بین اعضا انجام گردید، همچنین کمیسیون نیازمندان به منظور شناسائی افراد واجد شرایط در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان برگزار و هفتاد نفر از اعضا گرفتار مشمول حمایت مالی از اول سال قرار گرفتند، در یک برنامه هماهنگ با همکاری سابا از 19 نفر پیشکسوتان و مستمری بگیران درب منزل سرکشی و هدایایی به رسم یادبود تقدیم گردید، به منظور سلامت افراد و با پیگیری های فرماندهی محترم انتظامی تعداد 21 نفر از واجدین شرایط واکسن کرونا دریافت کردند، در اجرای مسوبات قرارگاه تحول آفرینی در منزلت و معیشت اعضا وابسته با همکاری فرماندهی انتظامی استان از 30 نفر پیشکسوتان و جمله خانواده ایتام سرکشی، دیدار و هدایایی تقدیم و به 5 نفر از بیماران پیشکسوت بستری در منزل توسط بهداد ناجا نیز ارائه خدمات درمانی به عمل آمد.

 

در بحث خدمات مشاوره ای حقوقی و معاضدت قضایی چه اقداماتی در این فصل انجام گرفته است؟

در چارچوب اساسنامه کانون حمایت از کلیه حقوق قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران را عهده دار است، کانون استان نیز با داشتن وکیل آمادگی لازم را جهت ارائه مشاوره حقوقی و ارائه خدمات قضایی رایگان ( تنظیم اظهارنامه، شکوائیه، دادخواست های حقوقی، اعم از بدوی، تجدید نظر و تسری آن به اعاده دادرسی، فرجام خواهی) دارد شایسته است پیشکسوتان ارجمند از این موضوع استقبال و استفاده لازم را نسیب خود گردانند.

 

اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمند سازی و ارائه وام های مختلف اعم از توانمندسازی، حبیب بن مظاهر و کریم اهل بیت(ع) ارائه دهید؟

پرداخت وام توانمندسازی برای آن دسته از عزیزانی که تا کنون موفق به دریافت آن نشده اند تابع شرایط خاص بوده که از سوی سابا برای واجدین شرایط به صورت پیامکی اطلاع رسانی می شود. تعداد 38 نفر از اعضا که درخواست وام 30 میلیونی جعاله داشته اند اسامی آنها به اداره بازنشستگی استان ارسال گردیده است. در حوزه صندوق کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) تعداد 11 نفر کمک بلاعوض شده است.

 

یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی، رفاهی، قرارداد و تفاهم نامه با شرکت  و موسسات مختلف است در این فصل چه برنامه هایی در این حوزه داشته اید؟

با توجه به همه گیری ویروس کرونا این بخش از فعالیت های کانون به دلیل محدودیت های ایجاد شده مورد تاثیر قرار گرفته است که انشالله در آتی اقدامات لازم صورت می گیرد.

 

در بحث اشتغال زایی فرزندان پیشکسوتان چه اقداماتی در این ماه صورت گرفته است؟

از آنجایی که یکی از چالش های اصلی اعضا وابسته بیکاری فرزندان است کانون همواره تلاش داشته است بتواند از ظرفیت های استانی با همکاری فرماندهی انتظامی استان و ادارات و سازمان های دولتی در جهت اشتغال فرزندان استفاده نمایند این موضوع به طور مستمر در دستورکار بوده که در قرارگاه تحول آفرینی دنبال می شود، مورد دیگری که مد نظر است در سال جدید پیگیری وام خوداشتغالیست و ترغیب پیشکسوتان به تشکیل تعاونی های مختلف که مورد حمایت کانون و زمینه اشتغال تعدادی را فراهم می نماید.

 

در طول فصل مسئولان کانون استان جلسات متعددی با معاونان فرماندهی انتظامی، روسای کانون ها، روسای سابا، ساتا، مسئولان حوزه شهری و غیره انجام میدهند در این ماه چه جلسات مهمی داشته اید؟

در طول این مدت به منظور حمایت از بازنشستگان جلسات متعددی از جمله جلسه با سرهنگ حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان در خصوص حل مشکلات و درخواست پیشکسوتان همچنین در راستای اجرایی شدن مسوبات قرارگاه تابان و برگزاری جلسات آن، جلسه با مدیرکل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و اداره بازنشستگی استان در موضوعات مختلف به خصوص رسیدگی به وضعیت نیازمندان و ادامه روال گذشته با شناسائی افراد بیشتر، برگزاری کارگروه ورزش با حضور معاون آموزش و تربیت بدنی فرماندهی انتظامی استان در خصوص استفاده بازنشستگان از امکانات ورزشی در ارتباط با مسوبات قرارگاه تحول آفرینی تابان، برگزاری کمیسیون اندیشه ورزی با حضور تعدادی پیشکسوتان در خصوص موضوعاتی نظیر اشتغال، صندوق کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و تشکیل تعاونی ها، شرکت در همایش سالانه کانون ناجا در تهران به منظور دریافت خط مشی کانون و برنامه های سال 1400 و ... انجام گرفت.

 

در پایان ضمن تشکر، اگر در خصوص برنامه های ماه آتی کانون نیز توضیحاتی ارائه دهید.

در ماه آتی راه اندازی دفتر نمایندگی شهرستان دشتی در دستور کار می باشد. همچنین هماهنگی با اداره بازنشستگی در خصوص دیدار از جمعی از بازنشستگان جمعی از بازنشستگان به صورت مشترک، شناسائی افراد نیازمند و بیمار قابل طرح در کمیسیون و معرفی به واحد درمان سابا استان، هدایت پیشکسوتان و تشویق آنان به تشکیل تعاونی و پیگیری مصوبات قرارگاه تابان در رابطه با معیشت و اشتغال فرزندان جزو برنامه های دیگر کانون استان است.

گزارش عملکرد سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ کانون بازنشستگان استان بوشهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها