۱۴۹۸۷
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
تعداد بازدید: ۲۸۸
سرهنگ پاسدار بازنشسته ابراهیم سعیدی رئیس کانون بازنشستگان انتظامی استان همدان مجموعه برنامه، خدمات و اقدامات ارائه شده به اعضا محترم وابستگان انتظامی استان در سال ۱۴۰۱ را تشریح کردند.

کارکنان کانون بازنشستگان انتظامی به عنوان حامیان اصلی بازنشستگان، مستمری بگیران و وظیفه بگیران و خانواده محترم آن‌ها همواره تلاش دارند تا با بهره گیری از توان و پتانسیل‌های موجود، در مسیر ارائه خدمات رفاهی و رفع مشکلات معیشتی و ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها گام بردارند. به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه، خدمات و اقداماتی که در سال ۱۴۰۱ از سوی کانون بازنشستگان انتظامی استان همدان انجام گرفته است، گفتگو میکنیم با سرهنگ پاسدار بازنشسته ابراهیم سعیدی رئیس کانون بازنشستگان انتظامی استان همدان انجام دادیم:

در ابتدا بفرمایید مهمترین برنامه‌هایی که کانون استان همدان در سال ۱۴۰۱ داشتند، چه بود؟
با سلام و تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای حضرتعالی وتمامی پیشکسوتان و همکاران گرامی و خانواده‌های محترماشان به استحضار می‌رساند در سال ۱۴۰۱، با عنایات خداوند متعال و مساعدت‌های کانون مرکز، فرماندهی انتظامی استان و  اداره کل ساتا استان  موفق به ارائه خدمات مناسبی به این جامعه عظیم که اکثراً از یادگاران هشت سال دفاع مقدس گردیدیم از جمله  به افراد نیازمند و دارای مشکلات معیشتی و بیماران صعب العلاج و افراد زمین گیر و مسن در اولویت ارائه خدمات و مساعدت در برنامه تداعی کردیم.
در بحث دیدار با پیشکسوتان، با مجموع اعتبارات کانون، سابا و فرماندهی انتظامی استان از تعداد ۳۱۵ نفر از اعضای وابسته با حضور رئیس کانون و نماینده مجمع  بازنشستگان با تقدیم هدیه و حواله نقدی دیدار و سرکشی به عمل آمد و از اوضاع و احوال این عزیزان مطلع و نیاز‌ها و درخواست‌هایی که داشتند در حد اختیارات انجام و راهنمایی لازم ارائه گردید؛ و ضمناً تعداد ۷۱۸ نفر از اعضای وابسته به همراه خانواده (جمعاً ۲۸۷۲ نفر) به برنامه‌های ضیافت و یا اردو‌های تفریحی دعوت شدند.

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی انجام گرفته است؟
در سال گذشته برای ۱۲۹ نفر افراد وابسته زمین گیر و تحت تکفل آنهاییکه معلولیت ذهنی و جسمی شناسایی و جهت مساعدت مالی به کمیسیون مربوطه ارجاع و پس از تشکیل پرونده موفق شدیم جمعاً به مبلغ ۲/۰۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال وام معیشتی، حق پرستاری و حق نگهداری به صورت بلاعوض و همچنین خرید تجهیزات پزشکی از اعتبارات مربوطه جذب نمائیم تا تا حدودی دغدغه مالی خانواده این عزیزان کاسته شود.
در سال گذشته جشن ازدواج آسان (طرح طاها) برای ۳ خانواده (عضو کانون) که فرزندان آنان صیغه عقد را جاری کرده بودند و بعلت عدم بضاعت مالی قادر به زندگی مشترک نگردیده بودند ضیافتی در هتل باباطاهر همدان برگزار گردید که با حضور تنی چند مسئولین کشوری و لشکری و روسای کانون‌ها برگزار گردید در این مراسم به هر یک از زوجین حواله یخچال، ماشین لباسشوئی، اجاق گاز و جاروبرقی، امریه سفر زیارتی ثامن الحجج و ... از سوی سابا و فرماندهی انتظامی اعطاء گردید.

در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، چه اقداماتی در سال ۱۴۰۱  انجام گرفته است؟
همانطور که مستحضرید کانون بازنشستگان انتظامی حمایت از کلیه حقوق قانونی اضای وابسته در چارچوب اساسنامه مساعداتی ارائه میدهد و برای این منظور معاونت حقوقی و معاضدت قضایی در کانون مرکز سازماندهی شده و در این رهگذر با برنامه ریزی دقیق و فراهم آوردن ساز و کار لازم مصمم به ارائه مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی رایگان مینماید و در این استان با تعداد ۹ نفر از  وکلای همکار (بازنشسته) و فرزندان آن‌ها که دارای پروانه حقوقی میباشند اقدام به انعقاد قرارداد نمودیم و درصورت نیاز و مراجعه هریک از مراجعین جهت خدمات دهی معرفی میشوند و هزینه خدمات از سوی این کانون پایان هرماه به وکیل مربوطه پرداخت می‌شود.
لازم به ذکر است در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۳۰ نفر از پیشکسوتان جهت بهره گیری از خدمات مشاوره قضائی به وکیل همکار طرف قرارداد معرفی شدند.  

اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازی و ارائه وام‌های مختلف اعم از توانمندسازی، حبیب بن مظاهر، کریم اهل بیت (ع) و... ارائه دهید؟
توسط صندوق خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) این کانون در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۸۶ نفر از افراد نیازمند و ابن سبیل مبلغ ۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال کمک بلاعوض اعطاء گردید و به تعداد ۷۵ نفر افراد مشکلات مالی آنی داشتند مبلغ ۷/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال وام قرض الحسنه از این صندوق پرداخت گردید.
به تعداد ۱۰۸۴ نفر از اعضای وابسته وام قرض الحسنه مجموعاً به مبلغ ۲۱۰/۶۸۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال پرداخت شده است. همچنین به تعداد ۷ نفر از فرزندان اعضاء وام اشتغال ۲۰ میلیون تومانی پرداخت شده است.
در خصوص استفاده از وام قرض الحسنه (ضروری) کانون انتظامی، پرونده تعداد ۲۲ نفر از پیشکسوتان که در زمینه تامین ودیعه مسکن و تامین هزینه درمان و ... با مشکل مالی شدید مواجه بودند، به کانون مرکز منعکس، که از آن طریق در مجموع مبلغ ۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال وام قرض الحسنه پرداخت شد.
ضمناً به تعداد ۳۷۵ نفر مبلغ ۲.۶۲۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان وام از صندوق قرض الحسنه بازنشستگان، جانبازان و مستمری بگیران فراجا (حبیب ابن مظاهر) که عضو صندوق بودند پرداخت گردید.
 
کانون استان جلسات متعددی با فرمانده انتظامی، روسای کانون نیرو‌های مسلح، روسای ساتا، سابا، و با مسئولان حوزه شهری و ... برگزار نموده در سال ۱۴۰۱ چه جلسات مهمی داشتید؟
جهت ارائه خدمات مطلوب به پیشکسوتان و رفع مشکلات مالی و حقوقی  بازنشستگان، جلسات متعددی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانده انتظامی استان و معاونین ایشان و همچنین با ریاست و معاونین ساتا استان، ریاست بیمه کوثر و فروشگاه اتکا استان برگزار گردید.
از مهمترین این جلسات، دیدار و جلسه به منظور بررسی و پیگیری کلیه مسائل و مشکلات بازنشستگان نیرو‌های مسلح، بویژه همسان سازی حقوق بازنشستگان و پیگیری تصویب لایحه یکسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان از طریق نمایندگان مجلس شوارای اسلامی، می‌توان اشاره نمود؛ که یک مرحله از این ملاقات‌ها در ابتدای سال و چند مرحله مکاتبه و دیدار حضوری انجام گرفت.
تعداد ۵ جلسه تحول آفرینی در منزلت و معیشت کارکنان (قرارگاه تابان) به ریاست فرماندهی انتظامی استان و با حضور اعضای رسمی به منظور بررسی و رفع مشکلات و مساعدت به اعضای وابسته برگزار گردید که در این جلسه نماینده مجمع بازنشستگان انتظامی اینجانب را نیز همراهی می‌کرد؛ همچنین تعدادی جلسه شورای هماهنگی رؤسای کانون بازنشستگان نیرو‌های مسلح استان همدان نیز تشکیل شد و مباحث مرتبط وابستگان نیرو‌های مسلح در این جلسه بحث و تبادل نظر گردید. ضمناً این جلسه به صورت چرحشی در کانون‌ها صورت می‌گرفت.

در پایان ضمن تشکر، در خصوص برنامه‌های آتی کانون نیز توضیحاتی ارائه دهید.
به اطلاع کلیه پیشکسوتان عزیز می‌رسانم کانون در جهت دفاع از حقوق پیشکسوتان هیچ گونه قصور و مسامحه نخواهدکرد و از مبادی ذیربط پیگیری و مطالبه گری خواهد نمود. امیدواریم در آینده از طریق کانون مرکز و مبادی ذیربط پشتیبانی مالی مناسب تری صورت پذیرد، تا در جهت خدمات دهی بهتر به اعضاء، برنامه ریزی گردد؛ تا در سال ۱۴۰۲ با توکل برخداوند متعال و حمایت مسئولین، در جهت ارتقاء روحیه و افزایش منزلت رفاه و معیشت اعضاء وابسته گام‌های مؤثری برداشته شود. قابل ذکر است برخود لازم می‌دانیم که ضمن شناسایی افراد نیازمند، مسن و یا کهولت سنی هستند و همچنین بیماران صعب العلاج نهایت خدمت را به این عزیزان ارائه خواهیم داد و ما در قبال زحمات زمان شاغلی به این خدمات ارائه شده بسنده نیستیم و امیدواریم بتوانیم بیش از پیش به ارائه خدمات خود ارتقاء دهیم.


گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ کانون بازنشستگان انتظامی استان همدان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها