۲۸۲۳
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۵۲۴
دیدار و ملاقات با 33 نفر از اعضا، دیدار با خانواده 12 نفر از پیشکسوتانی که دار فانی را وداع گفتند، معرفی تعداد 7 نفر از خانواده درگذشتگان براثر ابتلا به کرونا جهت اخذ وام یکصد میلیون ریال به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح از جمله برنامه های کانون استان مرکزی در سه ماهه می باشد.

کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامی اصلی بازنشستگان، مستمری بگیران، وظیفه بگیران و خانواده محترم آنها همواره تلاش دارد تا با بهره گیری از توان کانون استان و دفاتر نمایندگی شهرستان ها در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقای کیفیت زندگی آنها گام بردارد.

به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه، خدمات و اقداماتی که درسه ماهه ابتدایی سال 1400، از سوی کانون بازنشستگان استان مرکزی انجام گرفته است، گفتگویی با سرهنگ دوم بازنشسته محمدصادق مهدی رئیس کانون  انجام دادیم:

گزارش عملکرد سه ماهه ابتدای سال 1400 کانون استان مرکزی

در ابتدا بفرمائید مهمترین برنامه هایی که کانون استان مرکزی تا کنون در سه ماهه ابتدایی سال جاری داشتند چه بود؟

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت کلیه پیشکسوتان و مستمری بگیران و وظیفه بگیران گرامی، با توجه شرایط ناشی از بیماری کرونا خدمات کانون به اعضای وابسته بیشتر در قالب وام های اعطائی مانند وام ضروری و جعاله و همچنین دیدار و سرکشی متمرکز گردیده است.

دیدار و ملاقات با 33 نفر از اعضای وابسته در سطح استان با اعتبار 147 میلیون و 500هزار ریال از اعتبارات سابا، دیدار و ملاقات با خانواده های 12 نفر از پیشکسوتانی که دار فانی را وداع گفتند و تکریم آنان و معرفی تعداد 7 نفر از خانواده درگذشتگان براثر ابتلا به کرونا جهت اخذ وام یکصد میلیون ریال به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح از جمله برنامه های کانون استان مرکزی در سه ماهه می باشد.

گزارش عملکرد سه ماهه ابتدای سال 1400 کانون استان مرکزی

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این سه ماه انجام گرفته است؟

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی  با تعامل بسیار خوب کانون با فرمانده انتظامی استان و حمایت ایشان از اعضای وابسته و باتوجه به اینکه اعتبارات دریافت وامها از سوی ساتا هنوز ابلاغ نشده است لیکن با دستور فرمانده انتظامی استان در ابتدای سال مبلغ 150هزار تومان هدیه نوروزی به کارت حکمت اتکا کلیه بازنشستگان و سرپرستان  مستمری  بگیران واریز شد. همچنین در سه ماهه اول سال، 11نفر از اعضا جهت اخذ وام قرض الحسنه به مبلغ 660 میلیون ریال به معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان معرفی شدند.

 

در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، چه اقداماتی در این سال انجام گرفته است؟ 

یکی از خدمات کانون مشاوره حقوقی و ارائه خدمات قضائی رایگان (تنظیم اظهار‌نامه، شکوائیه، دادخواست‌های حقوقی اعم از بدوی، تجدید نظر و تسری آن به اعاده دادرسی، فرجام‌خواهی و ... در دیوان عالی کشور) است. بدین منظور وکلای همکار(بازنشسته) در استان شناسایی و همچنین اداره حقوقی فرمانده انتظامی استان مرکزی نسبت به مشاوره حقوقی و ارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضائی بدون اخذ وجهی از اعضای کانون خدمات رایگان به این عزیزان ارائه می گردد. در این سه ماه، خدمات مشاوره ای به 5 نفر از اعضا و معرفی آنان به 4 وکیل پایه یک دادگستری صورت گرفت.

 

 اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازی و ارائه وام های مختلف اعم از توانمندسازی، حبیب ابن مظاهر، کریم اهل بیت(ع) و... ارائه دهید؟

معرفی 3 نفر از اعضا واجد شرایط جهت دریافت وام ضروری  به مبلغ 350میلیون ریال به کانون بازنشستگان ناجا، شناسائی 30 نفر از اعضای وابسته نیازمند دارای بیماری خاص در سطح استان و بررسی وضعیت معیشت آنان در کمیسیون معسرین سابا و دفاع از حقوق آنان که نتیجه آن واریز مبلغ 355 میلیون ریال کمک بلاعوض به صورت ماهیانه  به حساب حقوقی آنان بود و نیز اعطای حق نگهداری به 9 نفر از اعضای نیازمند واجد شرایط که در منزل از آنان نگهداری می شوند.

از دیگر اقدامات کانون در این بخش می توان به  پرداخت وام قرض الحسنه به یک نفراز اعضای نیازمند به مبلغ 150میلیون ریال با اقساط بلند مدت 100ماهه در جلسه کمیسیون معسرین، پرداخت مبلغ 30 میلیون وام قرض الحسنه از  مؤسسه خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)کانون استان به یک نفر از اعضا و معرفی 7 نفر از سرپرست خانواده های متوفیان کرونا جهت اخذ وام قرض الحسنه  به مبلغ 700 میلیون ریال اشاره کرد.

گزارش عملکرد سه ماهه ابتدای سال 1400 کانون استان مرکزی

 تکریم از خانواده 5 نفر ازاعضای درگذشتگان وابسته با اعتبار27 میلیون ریال، دیدار و ملاقات از 10 نفر از اعضای وابسته بالای 70 سال در منزل با اعتبار 65 میلیون ریال، برگزاری دو مرحله مسابقه فرهنگی از طریق کانون ناجا در کانال سروش کانون ناجا استان و اهداء مبلغ 30 میلیون ریال به 15 برنده مسابقه،  دیدار با یک نفر از اعضای وابسته و باتوجه به مشکل جسمانی وی از سوی فرماندهی انتطامی استان مبلغ 30میلیون ریال وام قرض الحسنه به وی جهت خرید ویلچر اهداء گردید، ارائه بسته معیشتی به خانواده 7 نفر از اعضای وابسته فوت شده بر اثر بیماری منحوس کرونا با اعتبار 28 میلیون  ریال و ارائه بسته معیشتی به 16 نفر از اعضای وابسته با اعتبار 48 میلیون ریال و دیدار و سرکشی از 23 نفر از اعضای وابسته با اعتبار 82 میلیون و 500 هزار ریال از دیگر برنامه های ما بود.

 

یکی از اقدامات مهمی که کانون ها برای احقاق حق بازنشستگان و حمایت از آنها می توانند انجام دهند تعامل با سازمان ها مرتبط است، در این خصوص کانون چه اقداماتی داشته است؟

در طول این فصل در جلسات متعددی از قبیل جلسه در دفتر فرماندهی انتظامی استان در خصوص رسیدگی به مشکلات اعضا وابسته و بحث تبادل نظر و حمایت فرمانده انتظامی استان از اعضا وابسته،  جلسه شورای هماهنگی ساتا درخصوص تشریح نحوه سرکشی و دلجوئی از بازنشستگان بالای 70 سال و جانبازان و ایثارگران، هماهنگی جهت جهت ملاقات با نمایندگان محترم مجلس و جلسه کمیسیون معسرین ساتا و پیگیری و رسیدگی به مشکلات افراد نیازمند حضور داشتیم.

گزارش عملکرد سه ماهه ابتدای سال 1400 کانون استان مرکزی

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها