۹۶۵۴
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
تعداد بازدید: ۹۸۶

چهارمین مجمع نمایندگان دوره چهار کانون بازنشستگان انتظامی ج. ا.ایران به ریاست سردار نوری نژاد معاون هماهنگ کننده فراجا و با حضور سردار شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده و رئیس هیأت مدیره کانون، سردار گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، سردار جعفری نسب رئیس کانون انتظامی، سردار مرادپور جانشین کانون، اعضای هیأت مدیره و نمایندگان مجمع کانون در سالن کوثر ستاد فراجا برگزار شد.

مجمع نمایندگان بازنشستگان کانون انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
به گزارش روابط عمومی کانون، در این جلسه ابتدا سرهنگ بازنشسته جلال معاون طرح و برنامه گزارشی از برنامه های مجمع ارائه داد.

سپس سردار جعفری نسب ریاست کانون با تسلیت ایام سوگواری شهادت سومین امام شیعیان و یاران باوفایش به تشریح عملکرد کانون از زمان تصدی مسئولیت خود پرداخت و گفت:
در طول این شش ماهه که بنده افتخار خدمت به بازنشستگان و همکاران عزیز را داشتم با حمایت فرماندهان محترم فراجا، اعضاء هیأت مدیره محترم و هماهنگی و همکاری با نمایندگان عزیز و رؤسای کانون استانها تلاش کردیم با هدف گذاری یک برنامه ضربتی کوتاه مدت در راستای بازسازی اعتماد پیشکسوتان منتسب به کانون ، عزت و منزلت این عزیزان و رسیدگی به وضعیت معیشت برنامه ریزی و پیگیری ها مستمری را در دستور کار قرار دهیم که در همین راستا بر اساس بازخوردهایی که به کانون صورت می گیرد به حمدالله موفقیت هایی حاصل شده است که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی با ارائه آماری از افزایش چشمگیر خدمات انجام شده در طول این شش ماه خاطر نشان کرد؛ برنامه هایی چون تکریم بازنشستگان، برگزاری اردوها و ضیافت، سرکشی، حمایت از نیازمندان، پرداخت وام، مشاوره های قضایی، برگزاری برنامه های فرهنگی و ... اقدامات قابل توجهی انجام شده و تلاشمان این است با هماهنگی فراجا ، دستیاری ویژه فرماندهی ، ساعس فراجا ، ساتا و سابا این برنامه ها سرعت بیشتری بگیرد.
سردار جعفری نسب با اشاره به افزایش وام حبیب این مظاهر از 50 میلیون ریال به 70 میلیون ریال گفت: قبلاً این وام از طریق بانک سپه (قوامین سابق) پرداخت می شد که با برنامه ریزی انجام گرفته و طراحی سامانه جدید در کانون، منبعد اعضاء وابسته می توانند بدون حضور در شعبه و صرفاً از طریق این سامانه درخواست خود را ثبت و وام را دریافت کنند. این امر علاوه بر سرعت باعث صرفه جویی در وقت بازنشستگان عزیز می شود.
رئیس کانون بازنشستگان انتظامی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در بهسازی، بالا بردن ارزش افزوده و. بهره برداری تفریحی و اقامتی از زمین بلااستفاده کانون در انبارسر استان گیلان پرداخت و توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.
سردار جعفری نسب همچنین به پیگیری مطالبات پایان خدمت بازنشستگان فراجا اشاره کرد و خواستار سرعت عمل بیشتر در پرداخت این مطالبات به حق پیشکسوتان فراجا شد.

در ادامه این جلسه سردار گودرزی ریاست سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح طی سخنانی به اولویت های سازمان و رسیدگی به وضعیت معیشتی، حقوقی و منزلت بازنشستگان پرداخت و یادآور شد: پیگیری های زیادی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح انجام شده است و امیدواریم این امر خیلی زود تحقق یابد هر چند هنوز قطعی نشده است.
وی در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان در حد 90درصد حقوق شاغلین صورت گرفت و افرادی را که تا بهمن ماه 1400 بازنشسته شده اند را شامل گردید . اما از سال جاری هر فردی بازنشسته گردید، حقوق وی برابر میانگین دریافتی چهار سال اخیر خود است. قانون همسانسازی از سوی دولت محترم پس گرفته شده است و ما به جدی پیگیر هستیم تا انشاءالله این قانون دائمی شود..
سردار گودرزی در خصوص حمایت از ایتام، ازدواج آسان فرزندان اعضاء وابسته، کمک به مستمری بگیران و بازنشستگان در ده استان محروم کشور هم برنامه های ساتا را برشمرد.

در ادامه سردار شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده و رئیس هیأت مدیره کانون طی سخنانی گفت: خوشبختانه امروز شاهد تلاش کانون در راستای اهداف و برنامه های خدمات به مجموعه بازنشستگان هستیم که این خود نقطه عطفی در کانون می باشد. پویایی، نشاط همراه با دلسوزی از زمان حضور سردار جعفری نسب در کانون مشاهده می شود، که امیدواریم نتایج آن کام بازنشستگان را شیرین کند.
رئیس هیأت مدیره کانون به مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان اشاره کرد و گفت: سردار فرمانده محترم فراجا به جد دنبال پرداخت مطالبات عزیزان هستند و امیدوارم هر چه زودتر این امر تحقق یابد و ما هم بر اساس وظیفه پیگیر بوده و خواهیم بود.
سردار شرفی به اقدامات انجام شده توسط دستیار ویژه فرماندهی در امور اعضای وابسته هم گفت: اعتباری به عنوان مکمل برنامه های کانون در دستیاری در نظر گرفته ایم که انشاءالله به زودی محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حفظ ارزش های انقلاب وظیفه همه ما است، گفت: متأسفانه عده ای معاند و وابسته به گروهکهای ضد انقلاب تحت عنوان پیشکسوت و بازنشسته اقدام به فراخوان برگزاری اعتراض در فضای مجازی می کنند که بایستی مراقب بود.
سردار شرفی در پایان در خصوص چهار نشست قبلی و مصوبات صورت گرفته توضیح داد که جلسه امروز تصویب ترازنامه، انتخاب بازرس قانونی، تغییر عنوان کانون در این اساسنامه است که بایستی به آن پرداخته شود.

مجمع نمایندگان بازنشستگان کانون انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

در ادامه این جلسه سردار نوری نژاد ریاست مجمع طی سخنانی گفت: متأسفانه ارتباط سازمانی ما چه در بخش شاغل و چه بازنشسته ضعیف است که بایستی در این زمینه ارتباط بیشتر با مجموعه مخاطبان سازمانی صورت گیرد.
معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به اینکه معیشت و مسکن در اولویت است تصریح نمود: امیدواریم بتوانیم در بخش مسکن و مشکلات مالی کمک هایی داشته باشیم هر چند که تهیه مسکن بسیار سخت شده است اما با تسهیلات کد 62 که برخی از بازنشستگان را هم شامل می شود امیدواریم در این جهت اقدامات خوبی صورت گیرد . وی به مذاکره با بانک سپه در خصوص اعطاء وام اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که انجام گرفته قرار است اعتباری از بانک سپه جهت اعطاء وام در اختیار ما قرار گیرد که برنامه آن اعلام خواهد شد.
رئیس مجمع در خصوص برنامه های فرهنگی و زیارتی هم گفت:
مرکز خانواده فراجا برنامه های خوبی دارد که انتظار می رود با اجرایی شدن این برنامه ها اقدامات قابل توجهی در زمینه سفرهای زیارتی برای بازنشستگان عزیز فراهم شود.
سردار نوری نژاد از نمایندگان کانون خواست که نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص اطلاع رسانی و حل مسائل و مشکلات موجود در کانون ها ارائه دهند و مدیریت کانون را کمک کنند.
معاون هماهنگ کننده فراجا در ادامه با اشاره به مطالبات بازنشستگان گفت: پرداخت معوقات مرخصی عزیزان بازنشسته را با تلاش انجام شده به روز کردیم و درصدد هستیم که سنوات خدمتی را هم هر چه زودتر پرداخت کنیم.

در ادامه پس از ارائه گزارش حسابرسی و توضیحات مربوطه سردار نوری نژاد ضمن ایراداتی به برنامه های تحقق نیافته به کاهش هزینه ها و صرفه جویی به عنوان یک اصل مهم در مجموعه کانون تأکید کرد.

بر پایه همین گزارش درادامه پس از صحبت های نمایندگان اعضا وابسته استان های لرستان، تهران و همدان ؛گزارش های مالی با اکثریت آرا به تصویب رسید.

این گزارش حاکیست در پایان ضمن تشکر از سرهنگ بازنشسته سهرابی، سرهنگ بازنشسته عباس زاده با اخذ 25 رای به عنوان بازرسی قانونی کانون و سردار ترابیان با 18 رای بعنوان علی البدل انتخاب شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو