۸۷
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۱۲۳
ستوان یکم بازنشسته محمد شهیری پارسا دوچرخه سواری را به عنوان راهی برای استفاده بهینه از اوقات فراغت انتخاب کرده است.

ستوانیکم بازنشسته پارسا

بازنشستگی دوران برنامه ریزی بدون دغدغه است. دورانی که با فراغت بال بیشتری می توان به تمامی آمال و آرزوها جامه عمل پوشانید و در مسیری رفت که شاید در گذشته به دلیل مشغله فراوان امکانی برای آن فراهم نبود.

آغاز یک کار و کسب جدید، حضور در امور خیریه، سفر، تاسیسی کانون ها و انجمن های غیردولتی، تمرکز بر ورزش و ... از این دست امور است که پس از بازنشستگی برای آنها برنامه ریزی می شود، موضوعاتی که لازمه همه آنها داشتن اراده قوی، تلاش و پشتکار و ارتقای روحیه است.

ستوان یکم بازنشسته محمد شهیری پارسا دوچرخه سواری را به عنوان راهی برای استفاده بهینه از اوقات فراغت انتخاب کرده است.

او متولد 1332 از فریمان می باشد. او دوران خدمت را در مرزهای کشور به عنوان یک نیروی ژاندارمری سپری نموده و با وجود تمامی سختی های شغلی هموراه از فرصتها برای رکاب زنی استفاده می کرد. خودش در این خصوص می گوید: در زمان اشتغال علاقه خاصی به ورزش های عمومی و همگانی داشتم واز کمترین فرصتها بیشترین استفاده را می کردم و پس از بازنشستگی به لحاظ فراغت بیشتر به رشته های کوهنوردی و دوچرخه سواری پرداخته ام.

ستوان یکم پارسا پس از بازنشستگی در سال 1381، این حرفه را با قدرت بیشتری ادامه داد و زندگی اش را معطوف به این دو حرفه کرد.

وی با ابراز رضایت از این موضوع گفت: تاکنون به قلل بینالود، دماوند و علم کوه و سایر قلل بالای 4000 متر سطح کشور و اطراف تهران را چندین مرحله صعود داشتم و 3 سال متوالی با دوچرخه موفق به رکاب زنی و تشرف به عتبات عالیات از مسیر مرز مهران شده ام و به سایر شهرستان های استان و خارج از استان از جمله حرم حضزت معصومه(س) در قم و حرم امام خمینی (ره) و شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری رکاب زنی داشته ام.

ستوانیکم بازنشسته پارسا تشویق همکاران به فعالیت ورزشی را یکی از برنامه های دائمی خود عنوان کرد و ادامه داد: علیرغم صعود به ارتفاعات عدیده و رکاب زنی درسطح در سطح استان و کشور به دنبال کسب عنوان نبوده ام و صرفا هدفم از ورزش حفظ سلانتی جسمی و روحی خودم و تشویق و ترغیب سایرهمکاران بازنشسته به امر ورزش بوده تا بتوانند از دوران بازنشستگی بنحوه ی شایسته بهره مند گردند.

وی افزود: با تلاش میدانی و تشویق و ترغیب همکاران و همشهریان می توانم ادعا کنم که در حال حاضر در این خصوص به عنوان چهره موفق شهرستان توانسته ام تعداد زیادی از همکاران و همشهریان را دوچرخه دار کرده و به جای استفاده از وسایل نقلیه موتوری شخصی و عمومی در اغلب اوقات از دوچرخه استفاده نمایند و با پیگیری های بنده در سطح استان و شهرستان اخیرا هیات دوچرخه سواری در شهرستان با مسئولیت جناب اقای صیامی راه اندازی و در حال تربیت نوجوانان و جوانان علاقه مند رشته دوچرخه سواری در سطح شهرستان می باشند که ان شاا... قریباً چهره های ورزشی استانی و کشوری از این شهرستان به میادین ورزشی کشور معرفی خواهد شد.

ستوانیکم بازنشسته پارسا نمونه بارز داشتن اراده در مسیر پیشرفت است. ایشان را از این باب معرفی کردیم تا نشان دهیم می توان با تلاش و جدیت در هر مسیری که علاقه داریم گام برداریم و هیچ موقع برای شروع یک فعالیت جدید دیر نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها