۷۹۴۹
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد بازدید: ۱۱۵۱
برگزاری دهمین جلسه قرارگاه تحول آفرینی در منزلت و معیشت اعضا وابسته (قرارگاه تابان)
سردار اشتری گفت: تامین معیشت اعضاء وابسته انتظامی (بازنشستگان)، با حفظ کرامت و منزلت شان در اولویت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) می باشد.

دهمین جلسه قرارگاه تحول آفرینی در منزلت و معیشت اعضا وابسته (تابان) به ریاست سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری برگزار شد.

در این مراسم که سردار نوری نژاد معاون هماهنگ کننده فراجا و رئیس مجمع کانون، سردار فتحی زاده رئیس حفاطت اطلاعات، سردار معصوم بیگی رئیس بازرسی، سردار زارعی معاون نیروی انسانی، سردار درویش مدیرعامل بنیاد تعاون، سردار کاکاوند دستیار ویژه فرمانده فراجا در امور بازنشستگان و سردار جعفری نسب رئیس کانون بازنشستگان فراجا حضور داشتند، سردار حسین اشتری در سخنانی با اشاره به رشد چشمگیر تنوع و میزان خدمات دهی به اعضاء وابسته انتظامی بر مبنای ارزیابی عملکرد سال گذشته، گفت: تامین معیشت اعضاء وابسته انتظامی (بازنشستگان) با حفظ کرامت و منزلت شان در اولویت ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) می باشد.

وی از افزایش و بهبود خدمات و تسهیلات پیش بینی شده برای وابستگان انتظامی در سال جاری بر مبنای برنامه های پیش بینی شده خبر داد و تصریح کرد: در اجرای برنامه های این شورا، اولویت احقاق حق می باشد، تامین نیازمندی های ضروری هم در دستور کار قرار دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: تمرکز امور وابستگان و بازنشستگان در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) با محوریت تدابیر و دستورات ابلاغی می باشد و لازم است که در این راستا هماهنگی و هم افزایی های لازم صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه کلیه سخنان فرمانده معظم کل قوا را در خصوص بازنشستگان جمع آوری نمایید و در گزارش ها از آنها استفاده نمایید، تصریح کرد: شاید برخی از سازمان ها در ارائه خدمات به اعضای وابسته از ما سبقت بگیرند، ولی پیشکسوتان ما در دفاع مقدس و امنیت شهرها نقش بسزایی داشته اند و باید به آنها توجه شود.

 

کاری کنید که در میان بازنشستگان نشاط ایجاد شود

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه محوریت کار بازنشستگان با دستیاری می باشد،گفت: در این چند ساله حوزه دستیاری قوت گرفته، ولی باید سرعت بیشتری پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه که در همایش ها ونشست ها، جلسه با فرماندهان و بازدید هایمان از بازنشستگان نام ببریم و از آنان حمایت کنیم، گفت:تا چند وقت دیگر، خود ما و این جمع نیز بازنشسته می شوند. پس کاری کنید که در میان بازنشستگان نشاط ایجاد شود.

سردار اشتری اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های داخلی فراجا و بیرونی (از طریق ستاد کل، دولت و کلیه قوا) برای استفاده بازنشستگان ضروری است.

وی با اشاره به تاثیر بسزایی که پرداخت هدیه نوروزی بر روحیه بازنشستگان، ادامه داد:یکی از کارهای بسیار خوبی که در این چند ساله انجام شد، این بود که سعی کردیم اگر بسته ای را به کارکنان شاغل می دهیم، به بازنشستگان نیز بدهیم.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: بحث درمان و بهداشت بازنشستگان به خصوص پرونده معسرین و بیماران صعب العلاج نیز از مسائل بسیار مهمی است که باید پیگیری شود.

 

توجه به اشتغال فرزندان بازنشستگان

توجه به اشتغال فرزندان بازنشستگان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.

سردار اشتری گفت: شغل فرزندان بازنشستگان مهم است. آنها می بایست در اولویت استخدام ما باشد. ضمن آنکه باید با سازمان ها، وزارتخانه ها و ... در خصوص استخدام و اشتغال فرزندان تفاهم نامه ببندید تا با نامه ما، حداقل امتیازی را در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: از ظرفیت بازنشستگان در برون سپاری استفاده شود.

فرمانده کل انتظامی کشور راه اندازی سامانه ارتباط دوطرفه با بازنشستگان که به صورت شبانه روز فعال باشد را یکی دیگر از اقدامات موثر در ارتقای روحیه بازنشستگان عنوان کرد و یادآور شد: بازنشستگان، سرمایه های نظام هستند.

سردار اشتری در این جلسه انتصاب سردار جعفری نسب به سمت رئیس کانون بازنشستگان را تبریک و برای ایشان آرزوی توفیق کرد.

خاطرنشان می شود سردار درویش رئیس بنیاد تعاون فراجا در سخنانی گفت: تاکنون بالغ بر 1200 میلیارد تومان تسهیلات در خصوص کمک هزینه مسکن، کمک هزینه ازدواج و ... به اعضای وابسته داده شده است.

سردار کاکاوند دستیار ویژه فرمانده فراجا در امور بازنشستگان نیز گزارش از عملکرد یکساله دستیاری و برنامه های پیش رو ارائه داد.

همچنین سردار جعفری نسب با ارائه گزارشی از اقدامات یک ماه اخیر کانون از جمله اعطای هدیه نوروزی فراجا به کلیه بازنشستگان و اعطای 10هزار بسته به بازنشستگان نیازمند، گفت: در یک ماه اخیر با 136 نماینده مجلس در سراسر کشور دیدار شد و مطالبات این عزیزان از طریق آنها پیگیری شد.

نماینده معاونت بهداشت، امداد و درمان نیز با تاکید بر اینکه یکی از بهترین فعالیت ها، قرار دادن نماینده اعضای وابسته در بیمارستان های ناجاست که موجب رضایت مندی پیشکسوتان شده است، گفت: در حال تعامل با ساخد هستیم تا فرانشیز درمانی را برای اعضای وابسته به کمترین حد ممکن برسانیم.

 

-

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو