۷۳۲۲
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۳۱۶۲
پیشکسوت بازنشسته جانباز و ورزشکار سرهنگ دوم محمد عزیزی از این دست همکاران ماست که در کنار سال‌ها فعالیت نظامی با ماموریت‌های سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می‌دهد.

ورزش از آن دست حوزه‌هایی هست که در مسیر حفظ سلامتی و ارتقای روحیه همواره مورد تاکید بوده و هست. این موضوع باعث شد تا بسیاری از همکاران ما در کنار کار، ورزش را نیز به عنوان یک برنامه مهم زندگی مدنظر داشته باشند.
پیشکسوت ببازنشسته جانباز و ورزشکار سرهنگ دوم محمد عزیزی از این دست همکاران ماست که در کنار سال‌ها فعالیت نظامی با ماموریت‌های سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می‌دهد.
گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم.


در ابتدا مختصری از زندگی خودتان بگویید؟
بنده  سال  ۱۳۴۱  درروستای بابا هادی شهرستان قصر شیرین به دنیا آمدم ودوران تحصیلات ابتدایی در روستا گذرانده و به علت شروع جنگ تحمیلی به شهرستان کرمانشاه مهاجرت ودوران دبیرستان را درکرمانشاه سپری نمودم.

در سال ۱۳۶۴ به استخدام شهربانی سابق در آمده ودر سال ۱۳۹۴ از خدمت بازنشست شده ام. دارای سه فرزند، دو دختر و یک پسر میباشم.



شما در کنار فعالیت‌های کاری در حوزه ورزش نیز حضور داشته اید، بفرمایید چه شد که تصمیم گرفتید به سمت ورزش بروید؟

بنده در زمان خدمت در رشته ورزشی جودو فعالیت داشته و در این راستا  افتخاراتی نیز کسب نموده ام. همانطور که همگی اطلاع داریم ورزش در روحیه و جسم فرد تغییر زیادی دارد پس در زندگی ورزش را همیشه در برنامه خود قرار دادم ورزش منظم یکی از مهمترین راه کار‌های کسب سلامتی برای افراد است فعالیت‌های بدنی باعث میشود وزن مطلوب را حفظ کرده در نهایت از خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی بکاهد و بنده با توجه به علاقه‌ای که به  ورزش داشتم  به تمام امورات ورزشی پایبند بوده و روز و ساعت مشخصی را برای ورزش کردن درنظر گرفتم در ساعت مشخص به صورت خودکار سراغ ورزش کردن رفته و همین ورزش باعث سلامتی بدن و کاهش وزن شده و حتی پیاده روی را بصورت مرتب در برنامه روزانه خود قرار دادم.



در طول این مدت چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

درسال ۱۳۶۹ بین نیرو‌های مسلح مقام سوم را در رشته جودو کسب نموده ام.


دوران بازنشستگی را چگونه سپری میکنید؟

بعد از بازنشستگی فعالیت‌های ورزشی را قطع نکرده بلکه بیشتر انجام میدهم که برای حفظ سلامتی و روح روان موثر‌تر است و بر این اصل اعتقاد دارم که بایستی دوران بازنشستگی ما با ورزش، پویا با نشاط و سرزنده باشیم.


شما از بازنشستگان فعال و پویای ناجا هستید، چه توصیه ایی برای سایر بازنشستگان در جهت استفاده بهینه از دوران بازنشستگی دارید؟

توصیه من برای بازنشستگان این است که بازنشستگی به این معنی نیست که انسان از فعالیت‌ها و امورات زندگی فاصله بگیرد بلکه در این دوران بایستی با همکاران ارتباط داشته و بصورت جمعی به ورزش‌های پیاده روی و در صورت امکان کوهنوردی ادامه دهیم بنده در کنار وظایف روزمره با خانواده ام نیز هم به تفریحات سالم و ورزش پیاده روی توجه خاص دارم که این موضوع باعث با نشاط بودن خود و خانواده و حفظ روح و روان میباشد.


بعضی از بازنشستگان معتقدند این دوران دیگر زمان ورود به ورزش یا دیگر فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و ...   نیست، چه توصیه ایی دارید؟

کارشناسان معتقدند هرگز در زمان بازنشستگی نسبت به فعالیت‌های روزمره بی تفاوت نباشیم، چون درواقع به نظر من تولدی دیگر است که در زندگی ما اتفاق خواهد افتاد و بازنشستگی با توجه به داشتن اوقات فراغت بایستی با برنامه ریزی دقیق  سمت ورزش رفته به سلامتی جسم و روح و روان توجه بیشتری بکنیم و حتی ورزش میتواند انسان را در روابط دوستی، نو آوری، کار خیر و خواندن کتاب نقش بسیار موثر داشته و این موضوع باعث مییشود که ما ضمن اینکه از تمام امراض به دور باشیم بلکه نشاط، پویایی، شادابی در بین خانواده و حتی دوستان ایجاد میکنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها