۵۲۰۲
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۱۸۰۱
در سال 1400 قهرمان مسابقات تک پرس و تک لیفت قهرمانی شرق کشور شدم ...

برخی از بازنشستگان در دوران خدمت به دلیل فشار کاری امکان حضور در برنامه‌های ورزشی مورد علاقه را نمی‌یابند و به محض بازنشستگی در گام اول تلاش می‌کنند، سمت و سوی اوقات فراغت خود را به سمت آنچه آرزو داشتند هدایت کنند. پیشکسوت بازنشسته نوراحمد حافظیان از چهره‌های شناخته شده در رده پیشکسوتان رشته ورزشی پرس سینه (پرورش اندام) بوده که با توجه به مشکلات جسمی حرکتی و ناراحتی قلبی، علاقه‌مندان به این رشته ورزشی شده و در مدت ۱۷ سال فعالیت در این رشته، موفق به کسب ۱۹ حکم قهرمانی استانی و کشوری گردید؛ آخرین افتخار آفرینی ایشان در مسابقات قهرمانی شرق کشور و کسب مقام اول (قهرمانی) این مسابقات می‌باشد.

گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم:

 در ابتدا مختصری از زندگی تان بگویید؟

سروان بازنشسته ناجا نوراحمد حافظیان هستم. در سال ۱۳۳۹ در یکی از روستا‌های توابعه شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی به دنیا آمدم. در سال ۱۳۵۶ به استخدام و خدمتگزاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آمدم و در این مدت با نهایت تلاش در عرصه حفظ امنیت کشورم عزیزم قدم برداشتم و در نهایت با توجه به مشکلات جسمی و ناراحتی قلبی در سال ۱۳۸۲ به افتخار بازنشستگی نائل گردیدم.

از آن سال به بعد زندگی حرفه‌ای و ورزشی اینجانب  در رشته پرس سینه، مثل روز اول پر انرژی و مشتاق هستم.

چه شد که پای به این عرضه گذاشتید؟
بنده با توجه به صدمه جدی جسمی (شکستگی هر دو پا) و همچنین ناراحتی قلبی، بعد از نائل شدن به کسوت بازنشستگی به دنبال ایجاد یک تحول مثبت در زندگی شخصی، با پیشنهاد و مشورت‌های دکتر معالج و همچنین تشویق پسرم، جهت انجام فعالیت‌های ورزشی سبک و نرم به باشگاه مراجعه نموده و پس از گذشت مدت کوتاهی به این ورزش و رشته پرس سینه علاقه‌مند شدم و آن را با جدیت دنبال نمودم.

در ابتدا راه به این نیت وارد این ورزش شدم که بتوانم سلامتی خود را در حد مطلوب نگه داشته و خانه نشین نباشم. ولی با تلاش و پشتکار در این رشته ورزشی و کمک‌های پسرم، به لطف خداوند متعال، نه تنها مشکلات جسمی ام رفع شده، بلکه این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌نمایم.

در طول این مدت چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

به عنوان یه پیشکسوت، در مدت ۱۸ سال فعالیت در این رشته ورزشی، موفق به کسب ۲۰ عناوین مختلفی در مسابقات قهرمانی استانی، شرق کشور و قهرمانی کشوری شدم. آخرین تجربه اینجانب، شرکت در مسابقات قهرمانی شرق کشوری خراسان جنوبی (آبان ماه ۱۴۰۰) و کسب مقام اول (قهرمانی) این مسابقات می‌باشد.

 

 دوران بازنشستگی را چگونه سپری می‌کنید؟

من بعد از پایان دوران خدمت و تا کنون که نزدیک ۶۰ سال سن دارم، همانند گذشته هر روز ساعت ۴ صبح بیدار می‌شوم و به مدت ۲ ساعت به ورزش روزانه می‌پردازم و تمرینات روزانه تکرار می‌کنم. ورزش و تمرین‌های روزانه بخشی از زندگی روزمره ام را تشکیل داده است.

شما از بازنشستگان فعال و پویای ناجا هستید، چه توصیه‌ای برای سایر بازنشسته‌ها در جهت استفاده بهینه از دوران بازنشستگی دارید؟

برای داشتن بدنی سالم و حفظ سلامتی جسمی و روحی و همچنین دوری از بیماری‌های شایع، تاکید به انجام فعالیت‌های ورزشی، پیاده روی و نرمش حتی به صورت کوتاه و کم، ولی مستمر و روزانه از سوی همه عزیزان بازنشسته و پیشکسوت توصیه دارم. از طرفی از مدیریت کانون ناجا و سازمان بازنشستگی نیرو‌های مسلح تقاضا دارم، شرایطی را محیا نمایند که پیشکسوتان ناجا در شهرستان‌ها به صورت روزانه و یا حتی هفتگی در یک جمع ورزشی به صورت مستمر به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

تقاضا دارم در صورت امکان، در رشته‌های مختلف و فراگیر مسابقاتی گروهی و انفرادی در سطح شهرستان، استان و کشوری، حتی بین پیشکسوتان ارگان‌ها برنامه ریزی و برگزار شود، تا انگیزه‌ای مضاعف در جهت انجام فعالیت‌های ورزشی بین جامعه پیشکسوت ایجاد گردد.

اینجانب در حال حاضر به صورت مستمر و هفتگی به کانون استان رفت و آمد دارم و آمادگی خود را برای ارائه خدمات ورزشی و مشاوره به همرزمان خود اعلام داشتم؛ و هم اکنون در صورت نیاز، در خدمت کانون بازنشستگی ناجا در استان خراسان جنوبی هستم؛ و هرکاری که از بنده درخصوص ورزش بخواهند با کمال میل همکاری می‌کنم. از جناب آقای محمدعلی صادقی رئیس کانون استان به خاطر حمایت‌های مستمر از این جانب در بعد ورزشی بسیار سپاسگزارم.

بعضی از بازنشسته‌ها معتقدند این دوران دیگر زمان ورود به فعالیت‌های ورزش، فرهنگی و ... نیست، شما چه توصیه‌ای دارید؟

بازنشستگی شروع یک زندگی دوباره است و یک فرصت طلائی که میتوان از لحظه لحظه آن، بهترین بهره را برد.فرصتی است برای رسیدن به اهداف و آرزو‌هایی که در جوانی به دلیل مشغله کاری نتوانستیم به آن برسیم.

این تفکر درست نیست که بازنشستگی دوران خانه نشینی و استراحت است. اینجانب از کلیه همکاران که در هر سن و جایگاهی که هستند، تقاضا دارم در جهت حفظ سلامت جسم و روح خود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در فعالیت‌ها و اجتماعات عمومی و ورزشی شرکت نموده و از امکانات ورزشی استفاده بهینه را ببرند، تا همیشه شاداب و سرحال باشند و از خمودگی و کسالت بیرون بیایند.

به نظر من هیچ دارویی بهتر از ورزش برای سلامت روحی و جسمی و پیشگیری از بیماری‌ها وجود ندارد. پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: خداوند متعال انسان قوی و نیرومند را دوست دارند.  با آرزوی موفیقت و سلامتی روز افزون تک تک همکاران بازنشسته ناجا در سراسر کشور.

گفت و گو با پیشکسوت ورزشکار نوراحمد حافظیان

گفت و گو با پیشکسوت ورزشکار نوراحمد حافظیان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها