۴۴
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۳۹۵
سردار سرتیپ دوم جانباز داود عبدوس معاون فرمانده گردان حضرت علی­ابن­ابیطالب (ع) بوده که با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه میهن اسلامی از 31 شهریور 59 تا 16 مهرماه 59 به کمک رسانی رزمندگان جبهه­های جنگ تحمیلی فعالیت داشته و اقلام و هدایایی مردم همیشه در صحنه در منطقه جنوب تهران را جمع­آوری و ارسال می­کرده است در همین زمان به همراه 550 نفر از پاسداران کمیته انقلاب اسلامی به منطقه عمومی اهواز عزیمت و به خیل رزمندگان اسلام می­پیوندد.

سردار سرتیپ دوم بازنشسته جانباز حاج داود عبدوس

وی بدنبال اصابت ترکش از سوی دشمن بعثی صهیوینستی عراق مجروح و به درجه جانبازی با 65 درصد نائل می­شود. ایشان در حال حاضر از فرماندهان پایگاه بسیج روح­الله در شهرک پاسداران تهرانسر می­باشد و در این عرصه مشغول فعالیت می­باشند.

ایشان اصالتاً از اهالی شهرستان سمنان می­باشد و به دلیل اینکه پدرش از کارکنان آموزش و پرورش بود به شهر ورامین به این شهر عزیمت کرده و تحصیلات ابتدای را در این شهر گذرانده و پس از انتقال به تهران، در محله­ی خانی­آباد و تختی سکنی می­گزیند و تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان علامه محمد قزوینی در پارک شهر و دوران هنرستان را در خیابان فرهنگ، به پایان می­برد و در سال 1355 موفق به اخذ دیپلم شده و در کنکور سراسری شرکت می­کند.

حاج داود عبدوس پس از اخذ دیپلم متوسطه به خدمت سربازی رفته و پس از اتمام دوره­ی آموزش سربازی به لشکر 16 رزمی قزوین منتقل و پس از گذراندن دوران تخصصی نزاجا به عضویت این لشکر درآمده و به ادامه­ی خدمت می­پردازد.

با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی و به فرمان حضرت امام پادگان را ترک نموده و به ملت و انقلابیون می­پیوندد. در دوران انقلاب از سوی مأمورین شناسایی شده و به دادگاه اعزام و به دلیل تحریک سربازان ارتش و انجام عملیات انقلابی و ترویج انقلاب و اهداف امام امت محاکمه و به شهر زنجان تبعید می­گردد، در زمان جابجایی تیپ رزمی زنجان بمنظور سرکوبی انقلابیون کرمان با تعدادی از سربازان این تیپ متواری و می­گریزد.

همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن ماه سال 1357 به تهران آمده و با شکل­گیری کمیته انقلاب اسلامی و دستور حضرت امام که جوانان هر محل با کمک ائمه جماعات مساجد محل خودشان نظم و امور مردم را بعهده بگیرند وارد تشکیلات کمیته انقلاب اسلامی در مسجدی قندی شده و به ستاد کمیته راه­آهن می­پیوندد در طول خدمت در کمیته در خیابان وحدت اسلامی در ایجاد نظم و امنیت در منطقه و مبارزه با اقدامات گروهک­های ضدانقلاب از جمله گروهک منافقین فعال بوده و با مبارزه با عوامل بی­نظمی در طرح­های مبارزه با موادمخدر ، انتظامات و اجرای طرح مالک و مستأجر و دیگر طرح­های امنیتی و اطلاعات و عملیات کمیته انقلاب می­پردازد.

سردار عبدوس در نیمه مهرماه 59 با شروع جنگ تحمیلی به جبهه شتافته و با توجه به اینکه در سال­های اول جنگ سازمان خاصی در کمیته برای عزیمت به جبهه پیش­بینی و دایر نشده بود بصورت داوطلب و نیروی مردمی به جبهه­های خوزستان در اهواز اعزام و پس از اخذ تسلیحات و تجهیزات موردنیاز به آبادان و سپس خرمشهر رفته و با دشمن بعثی درگیر و پس از سه روز مقاومت دلیرمردان اسلام بدلیل پیشروی سریع دشمن خرمشهر سقوط کرده و به همراه تعدادی از رزمندگان که مشغول دفاع از کیان اسلام بودند به ایستگاه هفت آبادان پسروی کردند، از ششم بهمن 59 که وارد خرمشهر شدند تا بعد از عملیات آزادسازی خرمشهر و تا مورخ خردادماه 1361 با لشکر سپاه همکاری داشته و مسئولیت یک گردان از رزمندگان اسلام را بعهده داشته است که در عملیات بستان و رمضان شرکت داشته است.

در این زمان از سوی عراقی­ها دو پاتک به منطقه اعزامی زده می­شود که با مقاومت و پایمردی لشکریان اسلام پاتک اول دفع و در پاتک دوم، زمانی که اقدام به شلیک آرپی­جی هفت به سوی مزدوران عراقی کرده بود مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن واقع و در حالیکه دو نفر رزمنده­ی کناری­اش به درجه شهادت نائل شده بودند از ناحیه سر و دستان مورد اصابت خمپازه واقع و مجروح می­گردد. حاج داود عبدوس پس از معالجه مجدداً به جبهه­های نبرد اعزام و در عملیات فتح­المبین و بیت­المقدس شرکت کرده و از ناحیه دست چپ مجروح و نیز در عملیات والفجر2 در پیرانشهر هم از ناحیه دست راست و کتف مجروح می­گردد.

وی در عملیاتی دیگری که همراه دیگر رزمندگان اسلام، جهت گرفتن اسیر از عراقی­ها به زبیدات عراق رفته بود مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفته و مجروح می­شود.

سردار سرتیپ دوم جانبار عبدوس پس از افتخار بازنشستگی از ناجا بدلیل فعالیت­های فرهنگی و عملیات بعنوان فرمانده بسیج پایگاه روح­الله شهرک پاسداران تهرانسر منصوب شده است و هم اکنون در این عرصه فعالیت دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها