۱۷
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۳۷۷
از جمله كارآفريناني است كه اگر كارآفريني را در هر معنايي تعريف كنيم وي واجد آن است. اگر كارآفريني به معنايي خوداتكايي باشد، سوابق اين كارآفرين به خوبي بيانگر اين مهم است. اگر كارآفريني را در مفهوم اشتغال زايي تعبير كنيم، ايده‌هايي كه وي تاكنون اجرايي كرده براي 50 نفر شغل مستقيم ايجاد كرده است و اگركارآفريني اگر به مفهوم ارزش‌آفريني نيز باشد با نگاهي گذرا به فعالیت های وي به خوبي اين مفهوم به ذهن متبادر مي‌شود. با او بیشتر آشنا می شویم.

سرگرد بازنشسته اصغر مرادی

 

ابتدا به صورت مختصر خودتان را معرفی کنید؟

اینجانب سرگرد اصغر مرادی متولد 1347 از اراک هستم. در سال 1365 وارد کمیته انقلاب اسلامی شدم و در طول خدمت در مناطقی مانند منطقه عملیاتی شلمچه، استان آذربایجان شرقی و ایلام خدمت نمودم. در اواسط خدمت به فرماندهی انتظامی استان مرکزی منتقل شدم و تا دوران بازنشستگی در معاونت امنیت عمومی حضور داشتم. در سال 1391 نیز به افتخار بازنشستگی رسیدم.

 

لطفاً کسب و کار خود را معرفی کنید و بگویید چگونه کسب و کار خود را آغاز نمودید؟

من از دوران نوجوانی و با همکاری خانواده در حوزه تولید فعالیت هایی داشتم و علاقه مند به حضور مجدد در تولید بودم. این علاقه عاملی شد تا در سال 1379 با تاسیس ایده ام را عملیاتی کنم و شرکت تولید ظروف نچسب تفلون با برند کوشان را تأسیس نمایم. پس از پایان دوران خدمت فعالیتم را گسترده تر کردم و در سال 1391 شرکت نورد (گرد سازی)، در سال 1396 شرکت تولید ظروف نچسب (قابلمه سازی) و از امسال نیز شرکت تولید درب شیشه ای (درب قابلمه) پیرکس را راه اندازی نمودم.

 

تا چه اندازه خودتان را موفق می دانید؟ و دلایل موفقیت خود را چه می دانید؟

به صورت نسبی در زمینه کسب و کار خود، خودم را موفق می دانم. البته برای رسیدن به موفقیت های بزرگی که در ذهن دارم راه طولانی در پیش خواهم داشت.

دلایل موفقیت خودم را هدفمند کار کردن و دارای استراتژی بودن، پشتکار و انگیزه وتلاش در جهت تولید و توسعه شرکت، آشنایی با نحوه تولید و مخصوصا فروش در بازارهای متقاضی و بالا بردن کیفیت تولیدات با توجه به درخواست مشتریان و فروش بیشتر می دانم.

 

در بحث اشتغال زایی چقدر نیروی کار در شرکت های شما فعال هستند؟

با توجه به اصول و تراکم کاری تاکنون تعداد 50 نفر از کسانی که به عنوان سرپرست خانوار بوده اند مشغول به کار نموده ام که از این تعداد، 3 نفر از بازنشستگان ناجا می باشند.

 

مهمترین مشکلات تولیدکنندگان در حال حاضر چیست؟

در مورد همه تولیدکنندگان نمی توان صحبت کرد و هر حرفه ای یکسری مشکلات دارد اما عمده مشکلات ما به عدم ثبات اقتصادی، تورم، نبود مواد اولیه در کشور و عدم توان خرید مردم می باشد که انشالله در سال رونق تولید مشکلات ما نیز کاهش یابد.

 

چنانچه خواسته ای از مسئولین ناجا و کانون بازنشستگان ناجا دارید بیان نمائید.

با توجه به اینکه اینجانب بازنشسته ناجا هستم و تعدادی از متقاضیان کار را مشغول به کار نموده ام، از مسئولین ناجا و همچنین کانون بازنشستگان ناجا انتظار دارم چه از لحاظ مالی و چه معنوی، حمایت حداقلی از این کارآفرینی صورت پذیرد زیرا تاکنون هیچ حمایتی از سوی مسئولین ناجا و کانون نشده ام.

بنده در سالهای گذشته، در جلسه ای در کانون ناجا استان مرکزی که با حضور کارآفرینان در خصوص توانمندسازی بازنشستگان تشکیل گردیده بود، پیشنهاد کارخانه تولید ظروف چدنی با مشارکت اعضاء بازنشسته ناجا تحت حمایت سابا و کانون ناجا را دادم هنوز پاسخی در این خصوص داده نشده است.

 

و حرف آخر

هرکسی می تواند کسب و کاری را شروع کند و مهمترین رکن آن صرف فعل خواستن است. خیلی از مردم در همین ابتدای راه می مانند. بعد از آن باید به خدا توکل کرد، برنامه و استراتژی دقیق داست، تلاش کرد و سختی ها را تحمل نمود. در مسیر ایجاد تحول سختی های زیادی وجود دارد که باید با صبر و حوصله و تلاش مستمر بر آن فائق آمد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها