۱۵۳۵۴
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد بازدید: ۲۵۲
سرهنگ بازنشسته منصوری رئیس کانون بازنشستگان استان کرمان مجموعه برنامه، خدمات و اقدامات این کانون در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

کانون بازنشستگان انتظامی ج. ا. ایران به عنوان حامی اصلی بازنشستگان، مستمری بگیران و خانواده محترم آنان همواره تلاش دارد تا با بهره گیری از توان کانون‌ها در استان‌ها و دفاتر نمایندگی شهرستان ها، در مسیر رفع نیاز‌ها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها گام بردارند. به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه، خدمات و اقداماتی که در سال ۱۴۰۱ از سوی کانون بازنشستگان انتظامی استان کرمان انجام گرفته است، گفت و گویی با جناب سرهنگ ستاد بازنشسته احمد منصوری رئیس کانون بازنشستگان استان کرمان انجام دادیم:

در ابتدا بفرمایید مهمترین برنامه‌هایی که کانون استان کرمان در سال ۱۴۰۱ داشتند، چه بود؟
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی پیشکسوتان گرامی، به استحضار می‌رساند. در سال ۱۴۰۱، با عنایات خداوند متعال و مساعدت‌های ریاست محترم کانون انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاونین محترم کانون، فرمانده محترم انتظامی استان، اداره کل ساتا استان و مدیریت محترم بازنشستگی، همکاران ما در کانون بازنشستگان انتظامی استان کرمان موفق شد خدمات مناسبی را به بازنشستگان و مستمری بگیران انتظامی استان کرمان خصوصاً به افراد نیازمند، دارای مشکلات معیشتی، بیماران صعب العلاج و افراد زمین گیر در مباحثی چون دیدار و سرکشی از پیشکسوتان و مستمری بگیران،  پرداخت وام و کمک بلاعوض به نیازمندان، توزیع سبد معیشتی و حمایت مالی به خانواده‌های کم برخوردار، برگزاری برنامه‌های ضیافت، تجلیل از پیشکسوتان کمیته، ژاجا و شهربانی سابق، تعامل و هماهنگی با اداره کل تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح استان در جهت پرداخت وام‌های قرض الحسنه، جعاله و اخذ بلیط استخر، راهپیمایی و پیاده روی خانوادگی، انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و موسسات و فروشگاه ها، هماهنگی و تعامل با فرماندهی انتظامی استان کرمان و برگزاری جلسه با نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی استان کرمان پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان، شاغلین ارائه دهد.

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی انجام گرفته است؟
در بحث دیدار با پیشکسوتان، از مجموع اعتبارات واگذاری کانون، سابا، ساتا و فرماندهی انتظامی استان ۳۲۰ نفر از اعضای وابسته با حضور رئیس کانون و نماینده مجمع و روسای دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها دیدار و سرکشی به عمل آمده است.
با اجرای ۱۳ برنامه ضیافت جمعاً تعداد ۴ هزار و۶۲۴ نفر از اعضای وابسته اعم از بازنشسته، مستمری بگیر و وظیفه بگیران) به همراه خانواده درمجالس ضیافت دعوت و پذیرایی لازم صورت گرفته است.
در ضیافت شهرستان‌ها به مرکزیت کهنوج (منوجان- قلعه گنج – رودبار- فاریاب)، جیرفت وعنبرآباد و شهرستان‌های بم (ریگان- فهرج نرماشیر) به تمامی اعضاء وابسته دعوت شده یک فقره کارت هدیه به مبلغ  ۲میلیون ریال از طریق فرمانده انتظامی استان کرمان تحویل شد.

برگزاری مراسم جشن ازدواج آسان برای دو خانواده و اعطای هدیه ای شامل سرویس بشقاب چینی، سرویس قاشق چنگال و یک سرویس قابلمه از سوی فرمانده انتظامی استان،برگزاری درطرح اکرام برای ۱۲۶ نفر از اعضاء وابسته معسر جمعاً از دیگر برنامه های کانون بود.

در دفاتر نمایندگی نیز اتفاقات خوبی سال گذشته افتاد. به طور مثال با پیگیری‌های به عمل آمده ۶۲ قواره چادری از شهرداری رفسنجان و ۲۵ فقره کارت هدیه ۴۰۰ هزار تومانی جمعا (۱۰ میلیون تومان) از فرماندهی انتظامی رفسنجان توسط رئیس دفترنمایندگی کانون رفسنجان اخذ و درمراسم ضیافت رفسنجان به همسران اعضا وابسته تحویل شده است.
کانون شهرستان شهربابک نیز با رایزنی‌ با شرکت مس شهربابک ۱۷۵ بسته معیشتی شامل ۱۰ کیلو برنج ایرانی و ۴ کیلو روغن مایع به ارزش ۲میلیارد و ۸۰۰ ریال دریافت و به تمامی اعضاء وابسته شهرستان تحویل شده است.

در شهرستان جیرفت نیز یکی از خیرین، ۹۵ بسته معیشتی شامل ۱۰ کیلو برنج پاکستانی و یک حلب ۵ کیلیویی روغن به ارزش ۶۹۲میلیون و ۵۰۰ هزارریال به اعضاء وابسته نیازمند وابسته اهداء نموده است.

همچنین تعداد ۸۴ بسته معیشتی شامل روغن، برنج، رب گوجه، شکر و ماکارونی از سوی فرماندهی انتظامی استان  به بازنشستگان کم برخوردار و کانون بازنشستگان جمهوری اسلامی ایران نیز۲۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، ماکارونی، مرغ جهت تحویل به معسرین و اعضا وابسنه نیازمند به کانون واگذار و بین اعضاء نیازمند تحویل شد.
در بحث استفاده از استخر تعداد ۱۲۹۰ بلیط رایگان بین اعضا وابسته توزیع نمودیم.

در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، چه اقداماتی در سال ۱۴۰۱  انجام گرفته است؟
همانطور که می‌دانید کانون بازنشستگان انتظامی استان کرمان در جهت حمایت از کلیه حقوق قانونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عضو در چارچوب اساسنامه را بر عهده دارد و بدین منظورمعاونت حقوقی و معاضدت قضایی در کانون سازماندهی شده و در این رهگذر با برنامه ریزی دقیق و فراهم آوردن ساز و کار لازم مصمم به مشاوره حقوقی رایگان بوده و هستیم. بدین منظور وکلای همکار (بازنشسته) و فرزندان وکیل آن‌ها در استان شناسایی و نسبت به مشاوره حقوقی و ارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضائی به این عزیزان ارائه می‌گردد.
درسال ۱۴۰۱، تعداد ۵۷ نفر از پیشکسوتان جهت بهره گیری از خدمات مشاوره قضائی به وکیل همکار معرفی شدند. هم چنین به منظور استفاده از خدمات مشاوره خانواده و اجتماعی تعداد ۳۲ نفر از بازنشستگان و یا خانواده ایشان برای استفاده از خدمات مشاوره به معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان مراجعه نموده اند.
لازم به توضیح است در جهت به حداقل رساندن هزینه‌های وکالت برای اعضاء وابسته، توافقنامه‌ای با کانون وکلاء دادگستری استان کرمان در این رابطه منعقد گردید.
همچنین با هماهنگی بعمل آمده با دفتر حقوقی فرماندهی انتظامی استان آمادگی خود را جهت همکاری ارائه مشاوره حقوقی و تنظیم دادخواست و لایحه و ... برای اعضاء وابسته اعلام نموده اند.

اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازی و ارائه وام‌های مختلف اعم از توانمندسازی، حبیب بن مظاهر، کریم اهل بیت علیه اسلام و... ارائه دهید؟
از جمله برنامه های ما در این حوزه در سال ۱۴۰۱ می توان به اعطای کمک بلاعوض موسسه خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) به تعداد ۸۰ نفر از افراد نیازمند به مبلغ  ۷۴۸ میلیون ریال، اعطای وام قرض الحسنه به ۶۱ نفر به ارزش یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه، وام قرض الحسنه ساتا به تعداد ۸۳۹ نفر، وام جعاله ساتا به  ۲۹۹ نفر و وام اشتغال به  ۵ نفراز فرزندان اعضاء وابسته اشاره کرد.
درخصوص استفاده از وام قرض الحسنه (ضروری) کانون انتظامی استان کرمان، پرونده تعداد ۲۰ نفر از پیشکسوتان که در زمینه تامین ودیعه مسکن و تامین هزینه درمان و ... با مشکل مالی شدید مواجه بودند، به کانون فراجا منعکس، که از آن طریق در مجموع مبلغ ۳ میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال وام قرض الحسنه بپرداخت شده است.

اعطاء کمک هزینه دارو و درمان به تعداد ۷۲ نفر از اعضا، کمک به ۴۸ نفر از اعضاء وابسته معسر، نیازمند و در راه مانده از دیگر برنامه های ما در زمینه رفاهی بود.

انعقاد تفاهم نامه و رایزنی انجام شده با یکی از مالکین شهرستان کرمان در خصوص واگذاری ۵۰ قطعه زمین (۶/۵ – ۷ قصبی) در شهرک بسطامی صرفاً جهت سرمایه گذاری، رایزنی و برگزاری جلسه با معاون بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمان جهت ارائه تسهیلات به اعضاء وابسته واجدالشرایط نیز طبق برنامه انجام شد.


یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی و رفاهی انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت‌های و موسسات مختلف است. در این سال چه برنامه‌هایی در این حوزه داشته اید؟

در سال ۱۴۰۱ در حوزه معیشتی و رفاهی اعضا وابسته با رایزنی‌های انجام شده با تعدادی از واحد‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات مختلف توافق نامه‌هایی با تهیه غذا رستوران ضیافت با ۱۰% تخفیف (غذای بیرون بر)، مجتمع تجاری حسینی (تحویل لوازم خانگی به صورت اقساط چند ماهه)، تعمیرگاه خودرو مهرابی با ۱۰% تخفیف و تحویل لوازم یدکی به صورت اقساط ۳ ماهه، تعویض روغنی روان کاربا ۱۰% تخفیف، قصابی گوشت گوسفندی با ۱۰% تخفیف، خدمات بهداشتی و خشکشویی ۱۰% تخفیف، فروشگاه لوازم یدکی خودرو طهماسبی به صورت اقساط ۴ ماهه، کارواش ستاره ۱۰% تخفیف، فروشگاه لوازم خانگی مستعلی زاده به صورت ۶ ماهه (اقساط) منعقد شد.


کانون انتظامی استان کرمان با معاونان محترم فا. استان کرمان فرمانده محترم انتظامی استان کرمان، روسای محترم کانون‌های نیرو‌های مسلح، مدیرکل محترم ساتا، سابا، مسئولان حوزه شهری و ... انجام می‌دهند. در سال ۱۴۰۱ چه جلسات مهمی داشتید؟
جهت ارائه خدمات مطلوب به پیشکسوتان و رفع مشکلات بازنشستگان، جلسات متعددی با فرمانده محترم انتظامی استان کرمان و معاونین ایشان و همچنین با ریاست و معاونین ساتا استان، مد سابا، ریاست بیمه کوثر و فروشگاه اتکا استان برگزار گردیده است.
از مهمترین این جلسات، دیدار و جلسه با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و پیگیری کلیه مسائل و مشکلات بازنشستگان نیرو‌های مسلح، بویژه همسان سازی حقوق بازنشستگان، پیگیری لایحه همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان از طریق مجلس شوارای اسلامی، می‌توان اشاره نمود؛ که یک مرحله از این ملاقات‌ها در ابتدای سال و یک مرحله مکاتبه و دیدار در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ با نمایندگان مردم شهرستان کرمان در مجلس شورای اسلامی الخصوص ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای جلسه حضوری انجام شده است.
تعداد ۷ جلسه قرارگاه تابان فرماندهی انتظامی استان برگزار شده به منظور بررسی و رفع مشکلات اعضای وابسته با حضور فرمانده انتظامی استان، معاونین فرماندهی انتظامی استان کرمان برگزار گردید؛ همچنین در طول سال جاری، ۸ مرحله شورای هماهنگی رؤسای کانون بازنشستگان نیرو‌های مسلح در استان کرمان در کانون‌های (آجا – سپاه – ناجا) تشکیل شده است.


در پایان ضمن تشکر، اگر در خصوص برنامه‌های آتی کانون نیز توضیحاتی ارائه دهید ممنون می‌شویم؟
در خاتمه جا دارد ضمن تقدیر و تشکر از سردار جعفری نسب، ریاست محترم کانون بازنشستگان انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاونین محترم، سردار فرمانده محترم انتظامی استان کرمان، مدیرکل محترم تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح استان، مدیر محترم سابا و همکاران زحمت کش خود در کانون انتظامی استان و دفاتر شهرستانی که با همدلی ما را در ارائه خدمت به بازنشستگان یاری فرمودند تقدیر و تشکر کنم.

 به اطلاع کلیه پیشکسوتان گرامی می‌رسانم کانون در جهت دفاع از حقوق پیشکسوتان هیچ گونه کوتاهی و مسامحه نخواهد کرد و از مبادی ذیربط پیگیری و مطالبه گری خواهد نمود. امیدواریم در آینده از طریق کانون فراجا و مبادی ذیربط پشتیبانی مالی مناسب صورت پذیرد، تا در جهت خدمت دهی بهتر به اعضاء، برنامه ریزی مناسب و دقیق صورت پذیرد؛ تا درسال ۱۴۰۲ با توکل به خداوند متعال و حمایت سلسله مراتب، در جهت روحیه و رفاه و معیشت اعضاء وابسته گام‌های مؤثری برداشته شود. قابل ذکر است برخود لازم می‌دانیم که ضمن شناسایی افراد نیازمند و بیماران صعب العلاج نهایت خدمت را به این عزیزان ارائه دهیم.
همچنین توسعه بیشتر خدمات کانون به شهرستان‌های فاقد نمایندگی نیز از جمله برنامه‌های آتی کانون انتطامی در استان کرمان در دستور کار می‌باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها