۱۳۹۱۰
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
تعداد بازدید: ۱۳۲۶۳۶
پیشکسوت بازنشسته محسن شاه آبادی از این دست همکاران ماست که در کنار سالها فعالیت نظامی با ماموریت هاي سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می دهد.

ورزش از آن دست حوزه‌هایی هست که در مسیر حفظ سلامتی و ارتقای روحیه همواره مورد تاکید بوده و هست. این موضوع باعث شد تا بسیاری از همکاران ما در کنار کار، ورزش را نیز به عنوان یک برنامه مهم زندگی مدنظر داشته باشند.

پیشکسوت بازنشسته محسن شاه آبادی از این دست همکاران ماست که در کنار سال‌ها فعالیت نظامی با ماموریت‌های سخت و طاقت فرسا، هرگز مسیر ورزش را رها نکرد و پس از دوران بازنشستگی نیز در همین مسیر زندگی خود را ادامه می‌دهد.

گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم:

در ابتدا مختصری از زندگی تان بگویید؟

محسن شاه آبادی هستم متولد ۱۳۶۰ اهل کرمانشاه شهرستان صحنه، منتهی چند سال است که این افتخار را پیدا کرده ام در جوار کریمه اهل بیت در خدمت مردم عزیز و شریف قم باشم. در سال ۱۳۷۷ به استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (راهور) درآمدم و در سال ۱۳۹۸ به افتخار بازنشستگی نائل شدم. من هم مثل خیلی از بزرگان فوتبال خودم را از زمین‌های خاکی شروع کردم و ۱۷ ساله بودم که به قم عزیمت کردم و در تیم‌های باشگاه‌های قم فوتبال بازی کردم و بدلیل قدرت سرزنی و فیزیکی بدنی بالا در پست فوروارد بازی می‌کردم. بعد‌ها بدلیل آسیب دیدگی شدید با دنیای فوتبال خداحافظی کردم و بدلیل علاقه‌ای که به فوتبال داشتم وارد کسوت مربیگری شدم. کلاس‌های مربیگری را پشت سرگذاشتم و اکنون دارای مدرک مربیگری C آسیا می‌باشم.

شما در کنار فعالیت‌های کاری، در حوزه ورزش نیز حضور داشتید، بفرمایید چه شد که تصمیم گرفتید به سمت ورزش بروید؟

بنده در زمان خدمت در رشته ورزشی فوتبال فعالیت داشته و در این راستا  افتخاراتی نیز کسب نموده ام. همچنین حدود ده سال در رشته رزمی جود فعالیت داشتم ودارای کمربند مشکی دان یک هستم. همانطور که همگی اطلاع داریم ورزش در روحیه و جسم فرد تغییر زیادی دارد پس در زندگی ورزش را همیشه در برنامه خود قرار دادم ورزش منظم یکی از مهمترین راه کار‌های کسب سلامتی برای افراد است فعالیت‌های بدنی باعث میشود وزن مطلوب را حفظ کرده در نهایت از خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی بکاهد و بنده با توجه به علاقه‌ای که به  ورزش داشتم  به تمام امورات ورزشی پایبند بوده و روز و ساعت مشخصی را برای ورزش کردن درنظر گرفتم در ساعت مشخص به صورت خودکار سراغ ورزش کردن رفته و همین ورزش باعث سلامتی بدن و کاهش وزن شده و حتی پیاده روی را بصورت مرتب در برنامه روزانه خود قرار دادم.

در چه سالی پای به عرصه فوتبال گذاشتید و از چه زمانی نگاه تان به این ورزش حرفه‌ای شد؟

تا قبل از ۱۷ سالگی ۴ سال قهرمان فوتبال دانش آموزی در استان کرمانشاه شدم و بعد از آن در تیم‌های فتح و پاس قم فوتبال بازی کردم و بدلیل آسیب دیدگی شدید با دنیای فوتبال خداحافظی کردم و بخاطر علاقه شدیدم به فوتبال سراغ مربیگری رفتم.



گفت و گو با پیشکسوت ورزشکار محسن شاه آبادی

 

در طول این مدت چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

دوبار قهرمان فوتبال در سطح ناجا در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶ شدم. همچنین به مدت ده سال مسئول ورزشی پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم بودم و تعداد زیادی از همکاران را به سوی ورزش سوق دادم.

دوران بازنشستگی را چگونه سپری می‌کنید؟

در حال حاضر همچون گذشته فعالیت ورزشی خود را ادامه می‌دهم و در آکادمی فوتبال استقلال قم بیش از ۲۰۰ نفر شاگرد از سنین ۶ تا ۱۹ سال دارم که در تمام فصول سال مشغول تمرین و آموزش بصورت حرفه‌ای می‌باشند.

بعد از بازنشستگی فعالیت‌های ورزشی را قطع نکرده بلکه بیشتر انجام میدهم که برای حفظ سلامتی و روح روان موثر‌تر است و بر این اصل اعتقاد دارم که بایستی دوران بازنشستگی ما با ورزش، پویا با نشاط و سرزنده باشیم.

شما از بازنشستگان فعال و پویای ناجا هستید، چه توصیه‌ای برای سایر بازنشسته‌ها در جهت استفاده بهینه از دوران بازنشستگی دارید؟

توصیه من برای بازنشستگان این است که بازنشستگی به این معنی نیست که انسان از فعالیت‌ها و امورات زندگی فاصله بگیرد بلکه در این دوران بایستی با همکاران ارتباط داشته و بصورت جمعی به ورزش‌های پیاده روی و در صورت امکان کوهنوردی ادامه دهیم بنده در کنار وظایف روزمره با خانواده ام نیز هم به تفریحات سالم و ورزش پیاده روی توجه خاص دارم که این موضوع باعث با نشاط بودن خود و خانواده و حفظ روح و روان می‌باشد.

 

گفت و گو با پیشکسوت ورزشکار محسن شاه آبادی



بعضی از بازنشسته‌ها معتقدند این دوران دیگر زمان ورود به ورزش یا دیگر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی ... نیست شما چه توصیه‌ای دارید؟

کارشناسان معتقدند هرگز در زمان بازنشستگی نسبت به فعالیت‌های روزمره بی تفاوت نباشیم، چون درواقع به نظر من تولدی دیگر است که در زندگی ما اتفاق خواهد افتاد و بازنشستگی با توجه به داشتن اوقات فراغت بایستی با برنامه ریزی دقیق  سمت ورزش رفته به سلامتی جسم و روح و روان توجه بیشتری بکنیم و حتی ورزش میتواند انسان را در روابط دوستی، نو آوری، کار خیر و خواندن کتاب نقش بسیار موثر داشته و این موضوع باعث مییشود که ما ضمن اینکه از تمام امراض به دور باشیم بلکه نشاط، پویایی، شادابی در بین خانواده و حتی دوستان ایجاد میکنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها