۸۴
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۲۷۱
پیشکسوت بازنشسته نوراحمد حافظیان از آن دسته از افرادی است که بعد از اتمام خدمت و ورود به عرصه بازنشستگی، در رده پیشکسوتان رشته ورزشی پرس سینه (پرورش اندام) فعالیت خود را آغاز کرده است و علی رغم مشکلات و موانع موجود، با جدیت این رشته ورزشی را انتخاب و در مدت 17 سال فعالیت، موفق به کسب 19 حکم قهرمانی کشوری و استانی شده است.

بازنشسته نور احمد حافظیان

 

برخی از بازنشستگان در زمان خدمت  به دلیل مشغله و نوع مامویت زمان اشتغال، فراغت کافی برای  حضور در برنامه های ورزشی مورد علاقه  خود را پیدا نمی کنند ولی پس از بازنشستگی سمت و سوی اوقات فراغت خود را به آنچه آرزو داشتند هدایت می کنند.

پیشکسوت بازنشسته نوراحمد حافظیان از آن دسته از افرادی است که بعد از اتمام خدمت و ورود به عرصه بازنشستگی،  در رده پیشکسوتان رشته ورزشی پرس سینه (پرورش اندام) فعالیت خود را آغاز کرده است و علی رغم  مشکلات و موانع موجود، با جدیت این رشته ورزشی را انتخاب و در مدت 17 سال فعالیت، موفق به کسب 19 حکم قهرمانی کشوری و استانی شده است.

کانون استان خراسان جنوبی با ایشان مصاحبه ای انجام داده که به نظر خوانندگان ماهنامه می رسد.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید

اینجانب سروان بازنشسته نوراحمد حافظیان هستم؛ که در سال 1339 در یکی از روستاهای توابعه شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی به دنیا آمدم. در سال 1356 با استخدام در نیروهای انتظامی، خدمت خود را شروع کردم و در این مدت با نهایت تلاش در عرصه حفظ امنیت کشورم عزیزم قدم برداشتم؛ و در نهایت با توجه به مشکلات جسمی و ناراحتی قلبی در سال 1382 به افتخار بازنشستگی نائل گردیدم.

بعد از بازنشستگی نظر به علاقه ای که به ورزش پروزش اندام داشتم  با پزشک معالج خودم مشورت کردم و سپس با نیت فعالیت های ورزشی سبک در یک باشگاه ورزشی کار خود را شروع کردم. پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه شدم که در رشته پرس سینه استعداد دارم لذا آن را با جدیت دنبال کردم.

در ابتدا با فکر این مطلب که بتوانم سلامتی خود را در حد مطلوب نگه داشته و خانه نشین نباشم، ولی رفته رفته  با تلاش و پشتکار در این رشته ورزشی و با کمک های پسرم، به لطف خداوند متعال، نه تنها مشکلات جسمی ام رفع شده، بلکه توانستم این رشته را به صورت حرفه ای دنبال کنم.

در این مدت چه عناوینی کسب کردید؟

در مدت 17 سال فعالیت در این رشته ورزشی، موفق به کسب عناوین مختلفی در مسابقات قهرمانی استانی، شرق کشور و قهرمانی کشوری شدم. آخرین تجربه اینجانب، شرکت در مسابقات قهرمانی کشوری کردستان (شهریور ماه1398) و کسب مقام سومی این مسابقات می باشد.

آیا ارتباطی با پیشکسوتان کانون بازنشستگان دارید؟

در حال حاضر به صورت مستمر و هفتگی به کانون استان رفت و آمد دارم و آمادگی خود را برای ارائه خدمات ورزشی و مشاوره به همرزمان خود اعلام داشته ام؛ و هم اکنون در صورت نیاز، و هرکاری که از بنده درخصوص ورزش بخواهند با کمال میل همکاری می کنم.

چه توصیه ای برای سایر بازنشسته ها در جهت استفاده بهینه از دوران بازنشستگی دارید؟

من حدودا 60سال سن دارم و  بعد از پایان دوران خدمت ، همانند گذشته هر روز ساعت 4 صبح بیدار می شوم و به مدت 2 ساعت به ورزش روزانه می پردازم و ورزش و تمرین های روزانه بخشی از زندگی روزمره ام را تشکیل داده است.

برای داشتن بدنی سالم و حفظ سلامتی جسمی و روحی و همچنین دوری از بیماری های شایع، به همه عزیزان بازنشسته پیشنهاد می کنم، به انجام فعالیت های ورزشی، دستکم  پیاده روی و نرمش حتی به صورت کوتاه و کم، ولی مستمر و روزانه بپردازند. از طرفی از مجموعه کانون ناجا و سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح تقاضا دارم، شرایطی را محیا نمایند که پیشکسوتان در شهرستان ها به صورت روزانه و یا حتی هفتگی در یک جمع ورزشی به صورت مستمر به فعالیت های ورزشی بپردازند تا ضمن حفظ سلامتی خود، از دیدار همرزمان قدیمی بهره مند شوند. همچنین پیشنهاد می کنم، در رشته های مختلف و فراگیر، مسابقاتی گروهی و انفرادی در سطح شهرستان، استان و کشوری، حتی بین پیشکسوتان ارگان ها مختلف برگزار شود، تا انگیزه ای مضاعف در جهت انجام فعالیت های ورزشی بین جامعه پیشکسوت ایجاد گردد.

بعضی از بازنشسته ها معتقدند این دوران دیگر زمان ورود به فعالیت های ورزش، فرهنگی و ... نیست، شما چه توصیه ای دارید؟

این تفکر درست نیست، اتفاقا من فکر میکنم ورزش در این دوران واجب و ضروریست.هر چه سن و سال بالاتر می رود،انسان مستعد بیماری های مختلف می شود، بنا براین برای جلوگیری و حتی درمان، بسیاری از بیماری ها ورزش مستمر پیشنهاد می شود.لذا از عزیزان بازنشسته که در هر سن و جایگاهی که هستند، تقاضا دارم در جهت حفظ سلامت جسم و روح خود، در فعالیت ها و اجتماعات عمومی و ورزشی و حتی از امکانات ورزشی بوستان های شهر و استخرها استفاده بهینه را ببرند، تا همیشه شاداب و سرحال باشند و از خمودگی و کسالت بیرون بیایند. به نظر من هیچ دارویی بهتر از ورزش برای سلامت روحی و جسمی و پیشگیری از بیماری ها وجود ندارد. پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: اِنَّ اللهَ يُحِبُّ الرَّجُلَ الْقَوِيَّ (خداوند متعال انسان قوی و نیرومند را دوست دارد.)

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها