۸۲۵
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹
تعداد بازدید: ۳۳۰
به کوشش معاونت توانمندسازی و خدمات رفاهی کانون، جلسه تخصصی بانک زمان با حضور دکتر دهقان دانشیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر و نماینده موسسه مطالعاتی سپید وابسته به موسسه توانمندسازی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این جلسه که معاون و کارکنان معاونت توانمندسازی و خدمات رفاهی کانون، کارشناسان موسسه مطالعاتی سپید و مرکز امور بازنشستگان ناجا حضور داشتند، دکتر دهقان در تشریح ایده بانک زمان گفت: بانک زمان نوعی سپرده گذاری زمان می باشد که براساس آن داوطلبان با عضویت در آن، به کسانی که به خدمات تخصصی آنها نیاز دارند بخشی از زمان خود را اختصاص داده و در عوض زمانیکه به خدماتی نیاز داشتند از همیاری دیگر اعضای بانک به عنوان یک عمل و اقدام خیریه و خداپسندانه استفاده می کنند.
وی افزود: علاوه بر این خدمات، بانک زمان رویکردی برای رفع چالش های سلامت روانی، احیای جوامع فقیر و محروم، کاهش انزوای گروههای سنی، جلوگیری از مجرمانه شدن رفتار جوانان و کمک به توانبخشی زندانیان است.
دکتر دهقان بانک مراقبت از سالمندان را یکی دیگر از خدمات اصلی بانک زمان عنوان کرد و گفت: تامین نیاز افراد از طریق ارائه خدمات کم هزینه تر و ایجاد شبکه ای برای منافع مشترک، اشتراک گذاری مهارت ها و توانایی ها و دسترسی به امکانات جدید، مصونیت در برابر بحران های مالی براساس روابط انسانی، پاسخ به بحران های مالی برای برآوردن نیازهای محلی براساس منابع انسانی و محلی و بهبود شرایط زندگی از جمله اهداف بانک زمان است.
در پایان مقرر گردید این موضوع توسط جناب دکتر رحیمی مدیرعامل محترم موسسه توانمندسازی سابا در شورای هماهنگی کانون های نیروهای مسلح طرح و با برنامه ریزی و تامین منابع مالی و تجهیزات برای سال 1400 عملیاتی گردد.

 

برگزاری جلسه تخصصی بانک زمان

 

برگزاری جلسه تخصصی بانک زمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو