۶۱۳
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹
تعداد بازدید: ۱۷۸۱
پیشکسوت علیرضا احسانی از کارآفرینان عرصه تولید و پخش ظروف برنز است.

 

بازنشستگی دوران برنامه ریزی بدون دغدغه است. دورانی که با فراغت بال بیشتری می توان به تمامی آمال و آرزو ها جامعه عمل پوشانید و در مسیری رفت که شاید در گذشته به دلیل مشغله فراوان امکانی برای آن فراهم نبود.

آغاز یک کسب و کار جدید، حضور در امورخیریه، سفر، تاسیس کانون ها و انجمن های غیردولتی،  تمرکز بر ورزش و... از این دست امور است که پس از بازنشستگی برای آنها برنامه ریزی می شود، موضوعاتی که لازمه همه آنها داشتن اراده قوی، تلاش و پشتکار و ارتقای روحیه است.

بازنشسته علیرضا احسانی از آن دست بازنشستگانی است  که پس از پایان دوران خدمت، نقشه راه خود را در مسیر تاسیس یک کارگاه تولیدی ترسیم کرده و در حال حاضر در حوزه تولید ظروف برنز فعالیت دارد. گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم:

 

ابتدا به صورت مختصر خودتان را معرفی کنید؟

با عرض سلام اینجانب ستوان سوم بازنشسته علیرضا احسانی فرزند حسین متولد 1346 اهل تربت جام می باشم و در حال حاضر ساکن شهرستان پیشوا می باشم.

 

لطفا در خصوص کسب و کارتان بگویید؟

به امید خداوند  کارگاه تولیدی و پخش ظروف برنز را برای کسب و کار انتخاب و کارآفرینی و بکارگیری تعدادی از افراد بیکار را انجام داده ام که چنانچه همکاری شود توان جذب بیش از 7 نفر دیگر را خواهم داشت.

 

چگونه کسب و کار خود را آغاز کردید؟

من ابتدا با ماشین کار می کردم که در یک نوبت با افرادی که این کار را انجام می دادند به بازار رفتم در چندین نوبت که با آنها همراه بودم به این کار علاقمند شدم و چون فرزندم هم بیکار بود پیشنهاد دادم و این کار را شروع کردیم.

 

از سختی های مسیر بگویید؟ با چه موانعی روبرو بودید و چگونه موانع را رفع کردید؟

بیشترین سختی در این راه برای من عدم توان مالی بود زیرا برای تهیه مواد اولیه سرمایه کمی داشتم که برای رفع آن درخواست وام کارآفرینی دادم.

 

تا چه اندازه خودتان را موفق می دانید؟ و دلایل موفقیت خود را چه میدانید؟

من 90 درصد خود را موفق در این کار می دانم و دلیل آن هم پشتکار و علاقه ای است که دارم.

 

به نظر شما چگونه می توان یک کسب و کار ایده آل راه انداخت؟

به نظر من  در مرحله اول داشتن توان مالی بعد از آن داشتن علاقه و پشتکار می توان کار ایده آل خود را شروع کنید.

 

مهم ترین الزامات کسب و کار را چه می دانید؟

ابتدا توکل به خدا و پشتکار و علاقه و بعد از آن خرید تجهیزات و وسایل که کار را آسان تر می کند.

 

چگونه می توان در دوران بازنشستگی کسب و کاری راه انداخت؟

من به همکاران خود می گویم  همت کنید می توانید شروع کنید و در خانه نمانید که باعث دلسردی از زندگی و از دست دادن روحیه می شود لذا هیچ وقت بیکار نمانید پشتکار داشته باشید.

 

اگر توصیه ای به بازنشستگان دارید بفرمایید؟

پیشنهاد به این کار که من شروع کردم کاری بسیار خوب و پر درآمد است و از همکاران بازنشسته و شاغل دعوت به همکاری می نمایم و از هر لحاظ راهنمای آنها خواهم بود.

گفت و گو با پیشکسوت کارآفرین علیرضا احسانی

گفت و گو با پیشکسوت کارآفرین علیرضا احسانی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها