۵۵
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۲۲۵۰

سرگرد شهید حسین مسروری در سال1356 در شهرستان بیرجند دیده به جهان گشود. وی دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه شهید نواب صفوی بیرجند گذراند و سپس جهت ادامه تحصیل در رشته اتومکانیک عازم شهرستان مشهد و سمنان شد. پس از اتمام تحصیل، دوران خدمت مقدس سربازی را سپری کرد. اشتیاق وافر شهید مسروری به ادامه تحصیل، باعث شد در حین خدمت و با قبولی در دانشگاه زاهدان موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم در رشته فنی اتومکانیک خودرو شود .

 «پاسداری از خاک وطن آرزوی حسین بود» این جمله­ای است که پدر شهید در وصف او بیان می­کند و همین آرزوی قلبی باعث شد تا به استخدام نیروی­انتظامی جمهوری اسلامی ایران درآمده و با درجه ستوان­سومی در قرارگاه سلمان مشغول به خدمت شود. شهید مسروری مدت هشت سال را در کویر گرم و سوزان استان­های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در راه مبارزه با اشرار وسوداگران مرگ گذراند و در این راه رشادت­های زیادی از خود نشان داد به نحوی که توانست موفق به اخذ 18 لوح تقدیر از فرماندهان ناجای استان و قرارگاه و چندین ماه ارشدیت شود.

رشادت و شهامت بی­مثال شهید مسروری باعث شد که به فرماندهی یگان تکاوری 134 امام سجاد (ع) منصوب شود، جایی که هیچ­گاه پرسنلش او و رشادت­هایش را از یاد نخواهند برد. هنوز شش ماه از انتصاب وی به سمت جدید نگذشته بود که حین تعقیب اشرار مسلح و پس از طی 85 کیلومتر ردزنی در کوه­های صعب­العبور باقران – بیرجند، در ارتفاعات بوشاد از توابع شهرستان بیرجند و در جریان درگیری مستقیم و رو در رو با اشرار، هدف گلوله مستقیم قرار گرفته و به فیض شهادت نایل شد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها