۵۳۱۷
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۱۸۲۸
پیشکسوت بازنشسته محمد علی دستوری از کارآفرینان عرصه کشاورزی و دامداری و است.

بازنشستگی دوران برنامه ریزي بدون دغدغه است. دورانی که با فراغت بال بیشتري می توان به تمامی آمال و آرزوها جامه عمل پوشانید و در مسیري رفت که شاید در گذشته به دلیل مشغله فراوان امکانی براي آن فراهم نبود.

آغاز یک کار و کسب جدید، حضور در امور خیریه، سفر، تاسیس کانون ها و انجمن هاي غیردولتی، تمرکز بر ورزش و از این دست امور است که پس از بازنشستگی براي آنها برنامه ریزي می شود، موضوعاتی که لازمه همه آنها داشتن اراده قوي، تلاش و پشتکار و ارتقاي روحیه است.

بازنشسته محمدعلی دستوری از آن دست بازنشستگانی است که پس از پایان دوران خدمت، نقشه راه خود را در مسیر تاسیس یک شرکت ترسیم کرده و در حال حاضر کشاورزی و دامداری و معدن شن و ماسه  دارد و برای تعدادی از فرزندان این مرزو بوم تولید اشتغال نموده و در کارگاه وی مشغول بکار می باشند. گفت و گویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم:

 

ابتدا به صورت مختصر خودتان را معرفی کنید؟

 سرگرد بازنشسته محمدعلی دستوری فرزند علی اکبر و ساکن استان قم –بخش خلجستان روستای طینوج هستم و افتخار 23 سال خدمت صادقانه در ناجا را دارم.

 

لطفاً در خصوص کسب و کارتان بگویید؟

 بنده با توجه به علاقه مندی به کار و فعالیت، بعد از بازنشستگی بیکار ننشستم چون اعتقاد دارم یکی از عوامل موثر در خمودگی، پیری زودرس، کاهش امید به زندگی و ... می شود لذا اقدام به دایر نمودن کارگاه تولیدی شن و ماسه و کشاورزی و ایجاد باغ انگور به متراژ 5 هکتار یک حلقه چاه آب و دامداری (که در حال حاضر 260 راس گوسفند دارم) نمودم و بتازگی موفق شده ام یک معدن سنگ را بنام خود به ثبت برسانم و در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید  و شکر خدا موفق هستم. در مجموع تعداد 30 نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت بوده به حول قوه الهی در صدد توسعه فعالیت و جذب نیروی کار بیشتری هستم.

 

چگونه کسب و کار خود را آغاز کردید؟

در طول دوره خدمت به فکر کار اقتصادی برای بعد از بازنشستگی بودم که زمین کشاورزی را خریداری کردم. در همان دوران برنامه ریزی های ذهنی ام را برای ایجاد یک کارگاه تولید شن و ماسه پس از بازنشستگی کردم و پس از بازنشستگی اقدام به دایر کردن کارگاه نمودم.

  

تا چه اندازه خودتان را موفق می دانید؟

با نگرش به علاقه ای و ایمانی که به کار دارم، خود را فرد موفقی می دانم و از عمده دلایل موفقیتم کمک به معیشت زندگی 30 خانوار که در این کارگاه و کار کشاورزی و دامداری مشغول بکار هستند می باشد.

 

به نظر شما چگونه می توان یک کسب و کار ایده آل راه انداخت؟

 به نظر بنده با استعانت از خداوند متعال، با پشتکارو جرات و عزم راسخ و علاقه مندی و ایمان به کار می توان یک کسب و کار موفق و ایده آل راه انداخت.

 

چگونه می توان در دوران بازنشستگی کسب و کاري راه انداخت؟

به نظر من برای راه اندازی کسب و کار چند موضوع می بایست مدنظر باشد:

هدف گذاری و آشنایی کافی با فعالیت مورد نظر، داشتن سرمایه، همفکری و استفاده از تجارب دیگران و  پشتکار و شکست ناپذیری از جمله الزامات مهم برای راه اندازی کسب وکار موفق می باشد. 

اگر توصیه اي به بازنشستگان دارید، بفرمایید؟

 از نظر بنده دوران بازنشستگی دوران گوشه گیری و انزوا نبوده و استفاده از تجارب خودشان شادابی و طراوت را زنده نموده و هم یاری رسان معیشت بندگان خدا گردند. برای تمامی هم سنگران خودم آرزوی موفقیت و سرافرازی دارم.

پیشکسوت محمدعلی دستوری

پیشکسوت محمدعلی دستوری

 

پیشکسوت محمدعلی دستوری

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها