۴۸
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۲۰۱
الله وردی زارعی از هنرمندان نام آشنا در عرصه تئاتر و سینماست. او سالهاست که در این عرصه فعالیت می کند و در کسوت نویسنده، کارگردان و بازیگر نقش های ماندگاری از خود در استان کردستان به یادگار گذاشته است. در این شماره از مجله آیینه به سراغ این پیشکسوت نیروی انتظامی رفتیم و گفتگویی با ایشان انجام دادیم که نظر شما را بدان جلب می کنیم:

بازنشسته الله وردی زارعی

مختصری از خودتان برایمان بگویید؟

من اله ویردی زارعی با نام هنری صادق متولد 1341 در همدان هستم. در سال 1359 پس از اخذ مدرک دیپلم وارد شهربانی شدم. حضورم در شهربانی همزمان با بروز جنگ تحمیلی شد و از همان اوان آغاز خدمت این افتخار شامل حالم شد تا در مناطق جنگی خدمتگزار مردم شریف کردستان باشم و در منطقه ای خدمت کنم که شهید کاوه از اسطوره های به یادماندنی دفاع مقدس در آن حضور چشم گیر داشت. با اینکه از دوران کودکی علاقه زیادی به هنر سینما و تئاتر داشتم اما نوع کارم در نیروی انتظامی مانع از آن بود که به سمت این رشته گام بردارم. هرچند در همان سالها در حوزه ورزش مقام های زیادی داشتم. مثلا من 15 سال قهرمان دوی کشور شدم. همچنین به عنوان مربی و بازیکن در تیم پاس همدان بازی می کردم. لذا تا 1385 که بازنشستگی رسیدم حضور جدی در عرصه سینما و تئاتر نداشتم و در حقیقت آغاز فعالیت من به صورت حرفه ای در عرصه هنر به دوران بازنشستگی باز می گردد.

یعنی شما با پایان بازنشستگی یک شروع جدید به سمت هنر داشتید؟

بله دقیقا شروع کار حرفه ای من همزمان با آغاز دوران بازنشستگی و فراغت از کار شبانه روزی در نیروی انتظامی بود. در همان سال در فیلم بلند «کازیو شیرینی» ایفای نقش کردم و در کلاسهای بازیگری متوسط و پیشرفته شرکت نمودم.

پس از آن به نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی روی آوردم و در جشنواره پروانگان تندیس گرفتم و روز به روز در کنار کسب تجربه با مطالعه توانستم جایگاهم را در این حوزه ارتقا بخشم که ماحصل آن حضور در جشنواره های مختلفی مثل جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، فجر منطقه ای، جشنواره بین المللی فجر و ... بود.

تاکنون در چه فیلم ها و تئاترهایی نقش آفرین بودید؟

کارهای زیادی در این سالها انجام داده ام. که از آن جمله می توانم به  نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی هله سور در اولین جشنواره فیلم کوتاه شهروند، بازیگری در فیلم سینمایی پاکوان در اولین جشنواره سراسری فیلم شهروند، ، مدیر برنامه فیلم سینمایی آوات در اولین جشنواره سراسری فیلم سقز، نویسندگی و کارگردانی نمایش سرباز رشید، سرباز خنگ، مدیر برنامه و مدیر صدابرداری مستند هه رمان، سرپرست گروه و مدیر صحنه تئاتر خیابانی در بازی آخر، سرپرست و طراح لباس تئاتر گورگ ، دبیر اجرایی تئاتر خیابانی سقز ، مسئول اسکان و پذیرایی جشنواره بین المللی تئاتر سقز اشاره کنم.

همچنین در جشنواره هایی همچون جشنواره نمایشنامه خوانی سقز به عنوان دبیر اجرایی و جشنواره سراسری فیلم کوتاه شهروند به عنوان مدیر هماهنگی و برنامه ریزی حضور یافتم.

تاکنون عناوینی هم در این حوزه داشته اید؟

بله. در طول این سالها عناوین زیادی در حوزه تئاتر و سینما کسب کردم که از آن جمله می توانم به انتخاب به عنوان اثر برگزیده نمایشی با نمایش گورگ، اثر برگزیده نمایش در بازی آخر راهی برای خروج نیست در جشنواره بین المللی مریوان و فیلم نامه برتر جشنواره فرزانگان اشاره کنم.

شما بعد از بازنشستگی به عرصه مورد علاقه تان روی آوردید و موفق هم بودید، چه پیشنهادی به سایر بازنشستگان برای استفاده بهینه از اوقات فراغتشان دارید؟

من از بازنشستگی کل توان خود را برای هنر و سینما و تئاتر گذاشتم البته درآمد خاصی ندارم و فقط علاقمند به فعالیت و خدمت در این امر هستم اما رواست بگویم که وقتی وارد عرصه هنر شدم فکر کردم تازه متولد شده ام و بی نهایت خوشحال و سر زنده هستم. پیشنهاد من به همه بازنشستگان این است که به فعالیت هایی که علاقه دارند وارد شوند و با انگیزه و عشق و علاقه فعالیت کنند. شک نکنید شاید از منظر درآمد به نتایج دلخواه نرسید اما سرزندگی،سلامتی و سپری نمودن لذت بخش اوقات فراغت همراه شما خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها