۴۶۰۰
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۱۰۹۴
سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح از بازنگری در ضوابط تعهد واکسن آنفلوآنزا (LNFLUENZA VACCINE) خبر داد.
براساس اعلام سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح در راستای ارائه خدمات پیشگیرانه در حوزه سلامت و بر مبنای بررسی نظریات متخصصان و نتایج مطالعات و ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسن آنفلوآنزا، مقررات تعهّد واکسن آنفلوانزا مورد بازنگری قرار گرفت.
 بر این اساس این واکسن طبق شرایط زیر در صورت تجویز توسط پزشکان عمومی یا متخصّص از تاریخ ۱/۷/۱۴۰۰ صرفاً برای بیمه شدگان سرپرست جانباز، بیمه شدگان ۶۵ سال و بالاتر، بیماران ویژه (خاص ـ صعب العلاج ـ پرونده ای) دارای پروندۀ معتبر در سامانه، کودکان ۶ ماهه تا ۲ ساله (در این گروه حداکثر ۲ عدد واکسن برای ۳۰۰ روز قابل تأیید است) و خانم‌های باردار مورد تعهد است.

خاطرنشان می‌شود:
۱ـ  این دارو لازم التأیید است و در داروخانه‌های برخط قابل تأیید می‌باشد.
۲ـ  برای بیماران چهار گروه اول، معبار تعهّد دارو فقط تأیید نهایی شدن دارو در سامانۀ تأیید داروخانه است.
۳ـ برای بانوان باردار خارج از گروه‌های یادشده، هنگام تأیید دارو در داروخانه، باید روگرفت تفسیر سونوگرافی یا جواب آزمایش بتا اچ سی جی دال بر بارداری توسط داروخانه ضمیمۀ نسخه شود.
گفتنی است  برای نسخی از این افراد که در ادارات استانی تأیید اولیه می‌شوند و در داروخانه‌ها به تأیید تکمیلی می‌رسند، الصاق مدارک مذکور لازم نیست. در این نسخ کنترل مزبور باید توسط کارشناس تأیید داروی اداره استانی صورت پذیرد.
۴ـ به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات در سال‌های آتی و احتمال مراجعه زودتر از ۳۶۵ روز، در سیستم محدودیت هر ۳۰۰ روز برای این دارو لحاظ شده است.
۵ـ  پس از تأیید یک برند از داروی مذکور امکان تأیید سایر برند‌های این دارو در بازه زمانی یادشده امکان پذیر نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو