۴۳
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۱۲۴
در بسیاری از عملیات های دفاع مقدس حضور داشت و سالها هم و غمش را مقابله با دشمن متجاوز بود. این را براحتی می شد از خاطرات بی شماری که در دل 56 ماه خدمت در جبهه ها جنگ به زبان می آورد. فهمید. فرصتی دست داد تا لحظات کوتاهی را در حضور ایشان باشیم. این فرصت را غنیمت شمردیم و مصاحبه کوتاهی باایشان انجام دادیم که نظر شما را بدان جلب می کنیم:

خودتان را برای خوانندگان مامعرفی کنید:

سرهنگ2 پاسدار بازنشسته جواد قدیم پور متولد سال1342 در شهرستان مشگین شهر هستم. دوران کودکی و نوجوانی را در همین شهر گذراندم و با ورود به دوران جوانی و وقوع جنگ تحمیلی همگام با سایر جوانان دلیر و همیشه در صحنه، لباس رزم به تن کردم و به جبهه مبارزه گام برداشتم.

 

در چه سالی وارد عرصه نبرد حق علیه باطل شدید؟

حدودا 20 ساله بودم که به صورت رسمی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدم و از همان طریق نیز راه نبرد را در پیش گرفتم. اوایل سال 1362 بود که اولین حضورم در جبهه ها را تجربه کردم و تقریبا تا پایان جنگ نیز افتخار حراست از مرزها را در جبهه حق داشتم. که برآیند آن 56 ماه حضور در مناطق جنوب و شمال غرب بود.

 

شما استخدام سپاه پاسداران انقلاب بودید، چه شد که به ناجا منتقل شدید؟

در 23 شهریور 62 با علاقه ای که به حضور در ناجا داشتم و همکاری دوستان شرایط حضورم فراهم شد و این افتخار نصیبم شد که از آن تاریخ لباس دفاع را اینبار در جبهه نظم و امنیت بر تن کنم. من از همان تاریخ به عضویت پلیس راهور ناجا در شهرستان مشکیین شهر در آمدم و تا دوران بازنشستگی در تاریخ 11 خرداد 93 در بخشهای مختلف پلیس راهور و پلیس راه در خدمت مردم شهریف استان اردبیل بودم.

 

56 ماه خدمت در جبهه ها، خاطرات بیشماری را برای شما به یادگار گذاشته، اگر امکان دارد یکی از آنها را برایمان تعریف کنید؟

در سال 1363 در زمان عملیات بدر که در منطقه عمومی هورالعظیم (طلائیه) با رمز یاالله یاالله یاالله و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه یا فاطمه الزهرا در ساعت 2300 مورخه 20/12/1363 آغاز شد سرداران بزرگی همچون شهید مهدی باکری و عباس کریمی، کاظم نجفی رستگاری به درجه شهادت نایل آمدند.

یادم می آید یکروز اعلام کردند قرار است شهید باکری که از فرماندهان با اخلاق و متواضع بودند از نیروهای لشکر بازدید داشته باشند. همه منتظر حضور ایشان بودیم غافل از اینکه بدون تشریفات وارد محل شده است. من زمانی از حضور ایشان مطلع شدم که در حال سوال از رزمنده پشت سری ام در خصوص سلاح تیربار بود.

 

از زمانیکه به ما اختصاص دادید سپاسگزاریم، اگر در پایان صحبت خاصی دارید بفرمایید.

من از این فرصت استفاده می کنم ضمن تشکر از تمامی مسئولان کانون و ناجا که از طرق مختلف برای حمایت از بازنشستگان تلاش می کنند، نظر به اینکه در ارتباط با سایر بازنشستگان می بینم که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کنند، از مسئولان تقاضا دارم در حمایت از بازنشستگان به ویژه بازنشستگان نیروهای مسلح که عمر خود را در مسیر دفاع از جان و مال مردم صرف کردند تسریع کنند. ما بازنشستگان از مسئولان این انتظار را داریم که حامی ما باشند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها