۴۱۰۰
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۷۱۳
کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامیان اصلی بازنشستگان، مستمري بگیران و خانواده محترم آنها همواره تلاش دارند تا با بهره گیري از توان کانون هاي استان ها و دفاتر نمایندگی شهرستانها، در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقاي کیفیت زندگی آنها گام بردارند.
کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامیان اصلی بازنشستگان، مستمری بگیران و خانواده محترم آن‌ها همواره تلاش دارند تا با بهره گیری از توان کانون‌های استان‌ها و دفاتر نمایندگی شهرستانها، در مسیر رفع نیاز‌ها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها گام بردارند.
به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه ها، خدمات و اقداماتی که در فصل تابستان از سوی کانون بازنشستگان استان گیلان انجام گرفته است، گفت و گویی با سرهنگ بازنشسته قاسم یوسف زاده رئیس کانون بازنشستگان استان گیلان انجام دادیم:

در ابتدا بفرمایید مهمترین برنامه‌هایی که کانون استان گیلان در این فصل داشتند، چه بود؟
با عرض سلام و وقت بخیر محضر همه پیشکسوتان محترم و مستمری بگیران گرامی کانون بازنشستگان استان گیلان، آرزوی سلامتی و تندرستی دارم برای همه عزیزان عضو و خانواده محترمشان و همچنین عرض تسلیت دارم به پیشکسوتانی که در این ایام خانواده هایشان را بر اثر ابتلاء به ویروس منحوس کرونا از دست داده اند و یا خانواده‌های محترمی که سرپرست آنان به رحمت خدا رفته است و خداوند انشاء الله روحشان را شاد و با اولیاء الله محشور بگرداند. این کانون بر اساس وظایف ذاتی خود با وجود شرایط خاص موجود تمام توان خود را بکار گرفته و سعی نموده با همکاری اعضای محترم و همکاران شاغل در کانون به بهترین نحو ممکن در جهت ارتقاء شان و منزلت پیشکسوتان و مستمری بگیران و خانواده آنان به وظیفه خود در سه ماهه دوم سال جاری بعمل آورد.

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این فصل انجام گرفته است؟
بخش مهمی از برنامه‌های کانون مرتبط با این حوزه است از جمله اقداماتی که در این بخش انجام گرفته می‌توان به تکریم از بازنشستگان و مستمری بگیران و دیدار در منزل با ۵۰ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهمراه جناب سرهنگ رستمی نماینده مجمع و روسای دفاتر نمایندگی در شهرستانها، تشکیل ۴۷ فقره پرونده وام ضروری و ارسال به معاونت محترم رفاهی کانون ناجا به مبلغ ۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال که تا کنون ۳/۳۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال پرداخت شده است، پرداخت وام جعاله تجارت ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی به ۴۱ نفر، صدور پیامک برای ۱۸۰ نفر جهت پرداخت وام ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی جعاله، صدور پیامک برای ۷۴۳ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران جهت پرداخت وام ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی قرض الحسنه، یکی از برنامه‌های خوب و متنوعی که در ایام کرونا توسط معاونت پژوهشی و فرهنگی کانون ناجا صورت گرفته، مسابقات فرهنگی بصورت پیامکی میباشد که استقبال خوبی توسط اعضاء کانون گیلان شده است و در این مدت ۳ ماه تعداد ۳۷ نفر با توجه به قرعه کشی انجام شده از اعضای گیلان و خانواده هایشان برنده مسابقه بوده و به هر کدام ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در مجموع ۷۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال به حساب آنان واریز شده است.

در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، چه اقداماتی در این فصل انجام گرفته است؟
با عنایت به اینکه اختلافات و تنش‌ها معمولا در استان گیلان از آمار پایینی برخوردار میباشد، با توجه به اطلاع رسانی و انعکاس در فضای مجازی (واتساپ) توسط خود اعضاء عضو واتساپ گروه‌های بازنشستگی مختلف مراجعه جهت معاضدت قضایی حداقل میباشد. در سه ماهه دوم تعداد ۴ نفر به وکلای محترم همکار معرفی گردیدند.

یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی و رفاهی انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت و موسسات مختلف است، در این فصل چه برنامه‌هایی در این حوزه داشتید؟
این بخش از فعالیت‌های کانون به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده مورد تاثیر قرار گرفته و با رایزنی‌های انجام گرفته و قرارداد‌های منعقد شده همکاری در جهت معرفی اعضا به دکتر دندان پزشک شمس جهت ارائه خدمات دندان پزشکی، ۲۰% تخفیف غیر از ۷۰% تعهدات دفترچه درمانی و قرارداد با سالن آرایش (به آرا) برای خانواده‌های محترم با ۴۰% تخفیف ادامه دارد و تلاش میگردد نسبت به قرارداد با دیگر مشاغل خدماتی قرارداد‌های جدید برای اعضای محترم برقرار گردد.

در بحث اشتغال زایی فرزندان پیشکسوتان چه اقداماتی در این فصل صورت گرفته است؟
موضوع اشتغال را می‌توان یکی از دغدغه‌های مهم، اساسی و مطالبات اکثریت اعضای کانون استان دانست، و در کانون استان همواره بعنوان مباحث جدی دنبال میشود. در همین راستا می‌توان به تشکیل و تکمیل ۲۵ فقره وام خود اشتغالی فرزندان بازنشسته در سه ماهه دوم و ارسال آن جهت تصمیم گیری و پرداخت به متقاضیان یه کانون ناجا اشاره نمود که این روند جهت ثبت نام و پرداخت وام اشتغال فعلا ادامه دارد.

اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمند سازی و ارائه وام‌های مختلف اعم از توانمند سازی، حبیب بن مظاهر، کریم اهل بیت ارائه دهید؟
در حوزه توانمندسازی میتوان به وام‌های حمایتی ۲۰ میلیونی اشاره نمود که در سه ماهه دوم سال جاری برای ۷۴۳ نفر پیامک ارسال گردید تا موافقتشان را جهت پرداخت اعلام دارند و صندوق حبیب ابن مظاهر نیز وام قرض الحسنه ۵ میلیونی نیز به عاملیت بانک سپه (قوامین سابق) با مراجعه اعضای واجد شرایط نسبت به پرداخت آن اقدام مینماید.
از دیگر برنامه‌های کانون می‌توان به پرداخت وام بلاعوض به تعداد ۷ نفر به مبلغ ۶۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال به نیازمندان عضو کانون که در شرایط حاد معیشتی قرار دارند و وام قرض الحسنه به تعداد ۳ نفر به مبلغ ۸۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از موسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) کانون اشاره نمود.

یکی از اقدامات مهمی که کانون‌ها برای احقاق حق بازنشستگان و حمایت از آن‌ها می‌توانند انجام دهند تعامل با سازمان‌ها مرتبط است، در این خصوص کانون چه اقداماتی داشته است؟
طبق روال گذشته جلسات و دیدار‌های مهمی با سازمان‌های مرتبط و دست اندرکاران برگزار، و رایزنی‌هایی صورت میگیرد که تمام تلاش‌ها معطوف به به کمک و مساعدت به عزیزان پیشکسوت و خانواده محترم آنان میباشد که در سه ماهه دوم نیز جلسات قرارگاه تحول آفرینی در منزلت و معیشت اعضاء وابسته (قرارگاه تابان)، جلسه شورای هماهنگی کانون‌های نیرو‌های مسلح استان با حضور روسای کانون سپاه، آجا، ناجا و ودجا، جلسات شورای هماهنگی بازنشستگی استان به ریاست مدیرکل تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح استان، و جلسه با مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در بحث تجلیل از پیشکسوتان ایثارگر و جانباز در ایام دفاع مقدس و انجام دیدار و سرکشی، حضور در شهرستان‌ها و دیدار با فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها در خصوص مساعدت جهت رفع مشکلات پیشکسوتان و مستمری بگیران در موضوعات مختلف میتوان اشاره نمود.


در پایان ضمن تشکر، اگر در خصوص برنامه‌های ماه آتی کانون نیز توضیحاتی ارائه دهید.
در خاتمه جا دارد از ریاست محترم کانون ناجا به منظور حمایت‌های همه جانبه از پیشکسوتان گرانقدر و کانون‌های بازنشستگی استان و معاونت محترم فرهنگی و پژوهشی و همه عزیزان دست اندرکار کانون ناجا که تلاش مینمایند فعالیت‌های کانون را به اطلاع پیشکسوتان عزیز و خانواده آنان برسانند صمیمانه تشکر نمایم و انشاا... بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا وظایفمان را برای خدمات دهی هر چه بهتر و بیشتر ادامه دهیم تا موجب رضایتمندی اعضاء فراهم گردد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها