۳۰۲
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
تعداد بازدید: ۱۷۲۲
پنجمین نشست نمایندگان دوره سوم مجمع کانون بازنشستگان ناجا با حضور سردار سرتیپ نوری نژاد معاون هماهنگ کننده ناجا و رئیس مجمع کانون، سردار سرتیپ محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ناجا، سردار شریعتی دستیار فرمانده ناجا و رئیس مرکز بازنشستگان ناجا، سردار کارگر رئیس کانون بازنشستگان ناجا و جناب سرهنگ بهزادی نیا جانشین سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و نماینده سابا در مجمع کانون روز سه شنبه 31 تیرماه در سالن فجر ستاد ناجا برگزار شد.

 

معاون هماهنگ کننده ناجا:
برنامه های حمایتی ناجا برای اعضای وابسته روشن، مشخص و دقیق تدوین شده است

پنجمین نشست نمایندگان دوره سوم مجمع کانون بازنشستگان ناجا برگزار شد


در این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، سردار نوری نژاد در سخنانی در تشریح اقدامات و برنامه هایی که در مسیر تکریم از اعضای وابسته صورت گرفته است، گفت: از نشست قبلی مجمع کانون تاکنون تحولات و دست آوردهایی کسب شده است که می توان به راه اندازی قرار گاه تابان – قرارگاه تحول آفرینی در منزلت و معیشت اعضای وابسته- اشاره کرد. ریاست محترم ستادکل نیروهای مسلح با توجه به ماموریت این قرارگاه مصراً و مستمراً پیگیر انجام وظایف این قرارگاه هستند و سردار تمیزی که از فرماندهان صفی، اجرایی و جهادی هستند مسئولیت قرارگاه را برعهده دارند.
وی افزود: همه ما وظیفه داریم از این ظرفیت به خوبی و درستی استفاده کنیم. این قرارگاه اعتبارات خوبی برای اعضای وابسته پیش بینی کرده است و با واگذاری و تخصیص بودجه، امیدواریم برنامه های پیش بینی شده به درستی پیش رود.
سردار نوری نژاد در ادامه با اشاره به برنامه هایی که نیروی انتظامی برای اعضای وابسته دارد، گفت: در تدوین برنامه های سال 99، برنامه های کمک نیروی انتظامی به کانون و بازنشستگان روشن، مشخص و دقیق تدوین شده است.
وی با تاکید بر اینکه جامعه بازنشستگان نیروی انتظامی به عنوان سرمایه های اجتماعی و پشتیبانان باانگیزه و فعال و باتجربه ناجا محسوب می شوند، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی جامعه ایجاب می کند که هماهنگ و هم راستا با برنامه های کارکنان شاغل و سایر نیروهای مسلح،برنامه هایی برای کمک به بازنشستگان را نیز پیش بینی کرد.
رئیس مجمع کانون بازنشستگان ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکیدات ویژه سردار اشتری فرمانده ناجا بر حمایت از بازنشستگان گفت: ایشان هرجا که بحثی در خصوص معیشت و کمک به کارکنان مطرح می شود بلافاصله و با تاکید، بر حمایت از خانواده شهدا، ایثارگران و بازنشستگان توجه دارند.
وی در ادامه افزود: در نشست قبلی، قول دادیم تا یک جایگاه مناسب و پیگیر در کنار فرمانده نیروی انتظامی تعریف شود تا پیگیر مسائل و مشکلات همکاران بازنشسته باشد،لذا دستیار در امور بازنشستگان به تصویب رسید و سردار شریعتی که از همکاران بزرگواری هستند که در امور نیروی انسانی تجربه کافی دارند مسئولیت این کار را عهده دار شدند. از کانون انتظار داریم از این ظرفیت تعیین شده استفاده درست و کامل را ببرند.
سردار نوری نژاد بر ارتباط کانون ها با فرماندهان انتظامی استان ها تاکید کرد و گفت: ما در سال گذشته بر طبق برنامه های قرارگاه تابان، مسئولیت هایی را بر عهده فرماندهان انتظامی استان ها قرار دادیم. بی شک این هدف گذاری بر تقویت ارتباط در استان و حضور فعال همکاران ما در کانون ها در جلسات استانی و تسریع در اجرای برنامه ها کمک می کند.
وی در پایان اضافه کرد: در طول سال در برنامه ریزی ها و تخصیص مقدورات سازمانی اقداماتی صورت گرفته که امیدواریم با کمک و یاری شما این برنامه ها به مرحله اجرا برسد.

ترازنامه و صورت های مالی کانون منتهی به 29 اسفند 98 به تصویب مجمع رسید

پنجمین نشست نمایندگان دوره سوم مجمع کانون بازنشستگان ناجا برگزار شد


ترازنامه و صورت های مالی کانون منتهی به 29 اسفند 98 از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدا آقای معتمدی حسابرس کانون نیز ضمن تشریح گزارش مالی کانون، تاییدیه آن را اعلام کرد.
سرهنگ بازنشسته سهرابی بازرس قانونی کانون نیز در تکمیل سخنان حسابرس به تشریح عملکرد کانون در سال 98 پرداخت و گفت: گزارش بازرسی در قالب 4 محور عملکرد برنامه نظام مالی کانون، منابع و مصارف توسعه و ساختار و نیروی انسانی می باشد.
وی افزود: کانون در سال گذشته 48 برنامه را تدوین کرد که 19 برنامه مربوط به حوزه فرهنگی، اجتماعی و امور پژوهشی، 8 برنامه در حوزه توانمندسازی و خدمات رفاهی، 5 برنامه در حوزه حقوقی و معاضدت قضایی، 4 برنامه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، 5 برنامه در حوزه طرح و برنامه، 6 برنامه در حوزه اداری و مالی و یک برنامه در حوزه بازرسی بود.
پس از پایان گزارش عملکرد مالی کانون، ترازنامه و صورت های مالی سال 98 جهت تصویب به شورگذاشته و به اتفاق آرا تصویب شد.

سرهنگ بازنشسته سهرابی بازرس قانونی کانون شد
انتخاب بازرس قانونی کانون یکی دیگر از مواردی بود که در پنجمین نشست نمایندگان دوره سوم مجمع کانون بازنشستگان ناجا به رای گذاشته شد.
در این بخش سرهنگ بازنشسته حسن سهرابی برای یک سال دیگر به عنوان بازرس قانونی کانون و سرهنگ بازنشسته داوود شعبانی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردیدند.

 

سردار شریعتی:

در سال 99، نیروی انتظامی 16 برنامه برای اعضای وابسته تدوین کرده است

پنجمین نشست نمایندگان دوره سوم مجمع کانون بازنشستگان ناجا برگزار شد


در ادامه این نشست، سردار شریعتی دستیار فرمانده ناجا و رئیس مرکز بازنشستگان با اشاره به اینکه در برنامه های مصوب سال 99 کمیسیون تلفیق بودجه ناجا اولین بار برای مرکز امور بازنشستگان ناجا ردیف اعتباری مستقل تعیین کرد، گفت: برای سال 99، تعداد 16 برنامه تصویب شده است که 6 برنامه در حوزه مرکز بازنشستگان، 8 برنامه در حوزه بنیاد تعاون ناجا، یک برنامه در حوزه نیروی انسانی و یک برنامه در حوزه بهداری دیده شده است.
وی با اشاره به برنامه های قرارگاه تابان در حوزه بازنشستگی نیز گفت: ستاد کل نیروهای مسلح برای رفع مشکلات اعضای وابسته قرارگاه تابان را با 6 عنوان برنامه و 51 مصوبه راه اندازی کرد. جلسات متعددی در این خصوص در ناجا انجام گرفت و 31 مصوبه در جلسه ای با حضور معاون محترم هماهنگ کننده ناجا و 15 مصوبه در جلسه ای که با حضور فرمانده محترم ناجا برگزار گردید، تصویب شد.
سردار شریعتی طرح سابقون، بکارگیری خبرگان وابسته، توانمندسازی اعضای وابسته، راه اندازی سامانه پیامکی، کسب مجوز برگزاری اردوهای فرهنگی فرزندان اعضای وابسته، اعطای تسهیلات، اختصاص سهمیه اعزام اعضای وابسته به اردوهای راهیان نور، برقراری خط ارتباط آنلاین بین ناجا و سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و برگزاری اردوی معلولان خدمتی را از برنامه های قرارگاه تابان عنوان کرد.

سرهنگ بهزادی نیا برنامه های سابا در سال 99 را تشریح کرد
در ادامه سرهنگ بهزادی نیا جانشین سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در سخنانی به تشریح اقدامات انجام گرفته در خصوص حقوق و مزایا پرداخت و نحوه اجرایی شدن برنامه هایی همچون افزایش 15درصدی حقوق، اجرای طرح همسان سازی حقوق، پرداخت حق نگهداری جانبازان و معلولان خدمتی، اجرای فوق العاده ایثارگری متناسب با ضوابط شاغلین در پایان سال 98، افزایش 50درصدی حق عائله مندی و اولاد، اضافه شدن بانک تجارت به عنوان بانک عامل در پرداخت حقوق و اقداماتی که در بحث مرحله نهایی همسان سازی صورت گرفته است را شرح داد.
وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه خدمات رفاهی و توانمندسازی در سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح پیگیری می شود، به شرح خدمات سابا در این حوزه از جمله اعطای 58 سهم آریاساسول به صورت اقساط، افزایش سقف صندوق مسکن، توافق سه جانبه با بانک مهر ایران و شرکت فروشگاههای رفاه جهت خرید جهیزیه تا سقف 20 میلیون تومان، پرداخت وام خوداشتغالی تا سقف 50 میلیون تومان و استمرار تخفیف 30درصدی اتکا پرداخت.

 

سردار کارگر:

در دوره چهارم مجمع هیچ نماینده ای شاغل در کانون نخواهد بود
سردار کارگر رئیس کانون بازنشستگان ناجا که از دیگر سخنرانان این نشست بود،گفت: جا دارد در آخرین نشست دوره سوم مجمع کانون، از نمایندگان محترم که در دوره نمایندگی شان به عنوان یک مشاور و ناظر بر کانون خدمت کردند و با کانون استان ها تشریک مساعی داشتند و در پیگیری امور بازنشستگان تلاش کردند، صمیمانه تشکر کنم.
وی افزود: براساس دستورالعمل انتخابات اعضایی که سه دوره متوالی به عنوان نماینده استان در مجمع باشند، دیگر مجاز به نامزدی در انتخابات نیستندو در حال حاضر 6 نفر از نمایندگان، آخرین دوره خود را سپری می کنند.
وی با اشاره به اشتغال 15 نفر از اعضای مجمع در کانون، اضافه کرد: در حال حاضر 12 نفر از اعضای مجمع به عنوان رئیس کانون استان، 2 نفر به عنوان کارمند و یک نفر به عنوان معاون در کانون مرکز فعال هستند که این افراد در صورتیکه قصد حضور در انتخابات آتی را دارند باید 6 ماه قبل از انتخابات استعفا کنند؛ چرا که در دوره چهارم به استناد اصلاحات به عمل آمده در دستورالعمل انتخابات هیچ نماینده شاغل در کانون نخواهد بود.
رئیس کانون بازنشستگان کانون افزود: با عنایت به مصوبات هیئت مدیره و مجمع و دستورالعمل انتخابات، در اسفندماه سال گذشته 4 مورد اصلاحیه دستورالعمل داشتیم که سه مورد آن تایید شد و یک مورد آن در این نشست به رای گیری گذاشته می شود.
وی با اشاره به اینکه براساس تبصره 6 ماده 12 اساسنامه جدید کانون که در تاریخ 30 آذر98 ابلاغ شد، نمایندگان مجمع در صورتیکه به عنوان اعضای هیئت مدیره کانون انتخاب شوند، دیگر عضو مجمع نخواهند بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه 5نفر از نمایندگان دوره چهارم به هیات مدیره راه خواهند یافت، لذا براساس تبصره مذکور، 5 استانی که نمایندگان آنان به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب می شوند دیگر نماینده در مجمع نخواهند داشت ما این موضوع را برای رفع این خلاء اعلام کردیم اما با توجه به اینکه مراحل تغییرو اصلاح اساسنامه زمان بر است لذا در این نشست، برای رفع مشکل تغییراتی در تبصره 2 بند 3 دستورالعمل انتخابات مدنظر است که به رای می گذاریم.
سردار کارگر با تشریح تغییرات اعلامی در این تبصره، گفت: در مفاد تبصره 6 ماده 12 اساسنامه بیان می دارد» «در صورتیکه نماینده یا نمایندگان اعضای مجمع به عضویت هیئت مدیره انتخاب شوند مسئولیت نمایندگی آنها به عنوان اعضای کانون لغو خواهد شد» استان هایی که نماینده آنها در اجرای بند 1 ماده 12 اساسنامه به عنوان عضو هیئت مدیره درآمده باشد فاقد نماینده خواهد بود لذا پس از اولین نشست هر دوره مجمع که در آن اعضای هیئت مدیره تعیین می شوند فردی که در جریان انتخابات بالاترین رای را بعد از نماینده منتخب به دست آورده باشد، به عنوان نماینده استان جایگرین و ایفای وظیفه خواهد کرد.
لازم به توضیح است این مصوبه با رای موافق 34 نفر از 40 نفر اعضای مجمع تصویب شد.

سردار شرفی رئیس هیئت مدیره کانون:
اولویت اول کانون توسعه توانمندسازی و ارائه خدمات رفاهی بوده است

پنجمین نشست نمایندگان دوره سوم مجمع کانون بازنشستگان ناجا برگزار شد


سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و رئیس هیئت مدیره کانون گفت: کانون به استناد فصل هایی از سند ملی بازنشستگی، اسناد بالادستی و منابع و مقدورات تلاش کرده است تا اعضای وابسته را به هر نحو ممکن تکریم کند و برای ارائه خدمات رفاهی و معیشتی در حد توان برنامه ریزی کند.
وی افزود: با نگاهی به برنامه های مالی و بودجه ای کانون می توان چنین عنوان کرد که تلاش برای کیفی سازی و افزایش اثربخشی برنامه ها یکی از اولویت های کانون بود ه است. ضمن اینکه منابع درآمدی در اختیار، خیلی شفاف است و کانون باحساسیت، این منابع در اختیار را –چه منابعی که از حق عضویت ها دریافت شده و چه آنهایی که از طریق ناجا، سابا،خیرین و بعضا درآمدهایی ناشی از سپرده گذاری ها دریافت می شود- خیلی شفاف در برنامه ریزی سالیانه قرار داده است.
سردار شرفی با اشاره به برنامه های تدوین شده در کانون گفت: اولویت اول کانون در توسعه توانمندسازی و ارائه خدمات رفاهی بوده است. رویکرد کانون در جهت ارتقای توانمندی و پرداختن به امور رفاهی و معیشتی اعضا بوده است.
وی افزود: توجه به مسائل اداری و مالی مانند هزینه های جاری و نگهداشت وسایل، مرمت و تعمیرات اماکن و ابنیه به عنوان اولویت دوم و مسائل فرهنگی و اجتماعی اعضای وابسته به عنوان اولویت سوم مدنظر کانون بوده است.
رئیس هیئت مدیره کانون با تاکید بر اینکه کمترین اعتبار از کل منابع درآمدی در امور پشتیبانی از جلسات و ملاقات ها که مربوط به دفاتر کانون در سراسر کشور بود، هزینه شده است، تصریح کرد: این نشان می دهد که در کانون امانتداری می شود و از منابع بیشتر در جهت صلاح و رفاه اعضای وابسته هزینه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه مسئولان باید از تغییرات ایجاد شده در ترکیب سنی جامعه به سمت سالمندی آگاه شوند، گفت: ما چه بپذیریم و چه نپذیریم درصد سالمندی در کشور سالانه روبه افزایش است لذا سیاستمداران و برنامه ریزان چه در کشور و چه در نیروهای مسلح واقعیت سالمندان به عنوان یک جمعیت موجود در کشور را در همه برنامه به ویژه مسائل مشارکتی، آموزشی، توانمند سازی، مراقبت از آنها و مقابله با سالمند ستیزی پیش بینی می کنند. ما نیز در کانون باید در آینده رویکردهای خود را تغییر دهیم.
سردار شرفی تلاش برای جلوگیری از انزوای بازنشستگان و بکارگیری ظرفیت این جمعیت در فعالیت های اجتماعی را از موضوعات اساسی و کلیدی در جامعه دانست و گفت: برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت زندگی، حفظ سرمایه و منزلت اجتماعی اعضای وابسته و ایجاد این روحیه که بازنشستگان در هر شرایطی از زندگی دوران بازنشستگی احساس مفید بودن داشته باشند، از مسائلی است که در برنامه ریزی ها باید بدان توجه کرد.
رئیس هیئت مدیره کانون در ادامه به تشریح راهکارهای برون رفت از این موضوع، بر مهارت آموزی پیش از بازنشستگی، حفظ و استمرار ارتباط با جامعه بازنشسته، توجه به امنیت مالی اعضای وابسته، حضور در مراسم رده ها، توجه به بیماران خاص، افزایش درصد استفاده از اماکن رفاهی، ایجاد میز خدمت و برون سپاری خدمات تاکید کرد.
وی در انتها خاطرنشان کرد: از این فرصت طلایی که هیئت رئیسه محترم ناجا ایجاد کرده است و رویکرد مثبتی که سردار اشتری و معاون محترم هماهنگ کننده ناجا نسبت به بازنشستگان عزیز دارند استفاده کنیم. این هنر ماست که برنامه ارائه دهیم و به تصویب هیئت رئیسه محترم ناجا برسانیم تا از حمایت های مادی و معنوی آنها بهره مند شویم.

سردار نوری نژاد در اختتامیه پنجمین نشست نمایندگان دوره سوم مجمع کانون بازنشستگان ناجا:
برنامه های خوبی در کانون و حوزه دستیار فرمانده ناجا مصوب شده است
سردار نوری نژاد در اختتامیه پنجمین نشست نمایندگان دوره سوم مجمع کانون بازنشستگان ناجا گفت: برنامه های خوبی در کانون و حوزه دستیار فرمانده ناجا مصوب شده است و اگر بتوانیم به موقع اعتبارات را از دولت و ستاد کل بگیریم کمک خوبی به اعضا خواهد بود.
سردار نوری نژاد با اشاره به اینکه فرماندهان انتظامی استان ها باید قرارگاههای تابان را راه اندازی کنند، تصریح کرد: فرماندهان انتظامی استان ها، فرماندهان قرارگاه های تابان نیز هستند. قرارگاه های تابان که تمرکزشان بر اعضای وابسته است ضمن فعال بودن، باید گزارش دهند و مصوباتشان خروجی اثرگذار داشته باشند.
رئیس مجمع کانون بازنشستگان در ادامه با اعلام اینکه در بحث جذب و استخدام، خانواده شهدا و وابستگان نیروهای مسلح در اولویت هستند، گفت: در حال حاضر درصد زیادی از سهمیه جذب، شامل خانواده شهدا و وابستگان نیروهای مسلح است. در شرایط مساوی اولویت جذب با فرزندان خانواده کارکنان و بازنشستگان است.
وی افزود: طبق تدبیر فرمانده محترم ناجا در گزینش اصل بر عضویابی است. برای همین منظور بخشهایی به عنوان نشان گاه و عضویاب معلوم شده اند و روسای کانون ها می توانند یکی از این نشان گاه ها باشند.
سردار نوری نژاد در ادامه به تشریح برنامه «مواسات و کمک مومنانه» پرداخت و گفت: منبع تامین درآمد مواسات کارکنان هستند. اجباری در این طرح نیست و این کار با تشویق و ترغیب انجام می گیرد. خدا را شکر می کنیم که در دور اول 13 میلیارد تومان جمع آوری شد و در استان ها به خانواده های نیازمند اعطا گردید.
معاون هماهنگ کننده ناجا در خصوص پاداش پایان خدمت بازنشستگان، گفت: سایر نیروهای مسلح پاداش پایان خدمت کارکنان را تا فروردین 98 پرداخت کرده اند، ولی ما تا 1/4/ 98 پرداخت کرده ایم.
وی اظهار امیدواری کرد: ان شاء ا... با توجه به قول رئیس سازمان برنامه و بودجه تا اول پاییز واگذاری ها در این حوزه انجام گیرد.
سردار نوری نژاد در ادامه از اتمام تسویه صندوق تحصیلی و پیگیری تسویه مهرگان خبر داد و گفت: زمانیکه سهام قوامین خریداری شد مابه التفاوت آن را برای سهام قوامین پذیرفته بودیم. بعد از پایان وضعیت سهام مهرگان، این مابه التفاوت 50 تومانی را نیز پرداخت خواهیم کرد.
سردار نوری نژاد در بحث مسکن نیز گفت: ما حدود 14 هزار مسکن ملکی بدهکاری داشتیم، 12 هزار واحد تحویل دادیم و 2هزار واحد قرار بود تا پایان خرداد تحویل شود که به خاطر کرونا به تعویق افتاد. ان شاءا... تا شهریورماه واگذاری انجام شود تا دیگر در بحث مسکن نیز بدهکاری نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: در بحث نهضت عمرانی تامین مسکن برای کسانی که مشکل مسکن دارند و تسهیلاتی در این حوزه از جایی نگرفته اند، مناسب ترین راهکار نام نویسی در پروژه های بنیاد تعاون است. در حال حاضر بنیاد تعاون قریب به 10 هزار واحد ثبت نام می کند که برخی از آنها درصدی پیشرفت دارند که به قیمت قدیم محاسبه می شود و اختلاف قیمتی با قیمت روز پیدا می کند که به نفع بازنشستگان است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو