۲۸۱۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۳۴۰
کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامی اصلی بازنشستگان، مستمري بگیران و خانواده محترم آنها همواره تلاش دارد تا با بهره گیري از توان کانون هاي استان ها و دفاتر نمایندگی شهرستانها، در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقاي کیفیت زندگی آنها گام بردارند.

کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامی اصلی بازنشستگان، مستمري بگیران و خانواده محترم آنها همواره تلاش دارد تا با بهره گیري از توان کانون هاي استان ها و دفاتر نمایندگی شهرستانها، در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقاي کیفیت زندگی آنها گام بردارند.

به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموع برنامه ها، خدمات و اقداماتی که در سه ماه اخیر از سوي کانون بازنشستگان استان یزد انجام گرفته است، گفت و گویی با سرهنگ بازنشسته غلامرضا نوری رئیس کانون بازنشستگان استان یزد انجام دادیم:

 

در ابتدا بفرمایید مهمترین برنامه هایی که کانون استان یزد در این سه ماه داشتند، چه بوده است؟

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی پیشکسوتان و خانواده محترم این عزیزان، به عرض می رساند با توجه به مشکلاتی ناشی از شیوع کرونا امکان اجرای برخی از برنامه های کانونفراهم نشد و تمرکز اصلی بر دیدار و سرکشی از بازنشستگان بود. در سه ماه ابتدای سال از 14 نفر بازنشسته به اتفاق مسئولین اداره بازنشستگی نیروهای مسلح استان دیدار کردیم

و از محل اعتبارات سابا استان به مبلغ 910 میلیون ریال هدیه به این عزیزان اعطا شد.

همچنین از محل موسسه خیریه کانون با اعتبار 87 میلیون و 800 هزار ریال با 17 بازنشسته بیمار و در معیت سردار بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان بااعتبار 18 میلیون و صد هزار ریال با 7 نفر بازنشسته دیدار کردیم.

یکی دیگر از ادقامات مهم ما توزیع ماسک برای مستمری بگیران بود. در این خصوص 4 هزار و 540 عدد ماسک به درب منزل آنها توزیع شد.

 

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این ماه انجام گرفته است؟

اخذ و توزیع 24 بسته معیشتی بین 24 نفر بازنشسته و مستمری بگیر بیمار و نیازمند به ارزش 48 میلیون و 170 هزار ریال و صدور تعداد 15 فقره معرفی نامه جهت استفاده و معرفی اعضای جامعه هدف از خدمات اداری استخدامی و مشاوره ای از جمله اقدامات ما در این خصوص بود.

 

در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، چه اقداماتی در این ماه انجام گرفته است؟

تعداد 4 نفر جهت اخذ مشاوره حقوقی و خدمات قضایی به این کانون مراجعه و نامه معرفی به وکیل دریافت نموده اند و از خدمات مشاوره ای و تنظیم لایحه و دادخواست استفاده نموده اند.

 

اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازي و ارائه وام هاي مختلف اعم از توانمندسازي، حبیب بن مظاهر، کریم اهل بیت (ع) و ... ارائه دهید؟

در بحث کمک های نقدی از محل موسسه خیریه حضرت فاطمه معصومه(س)کانون به 5 نفر بازنشسته دارای همسر بیمار مبلغ 60 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

 

یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی و رفاهی انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت هاي و موسسات مختلف است در این ماه چه برنامه هایی در این حوزه داشتید؟

با عنایت به هشدار مسئولین بهداشت و جلوگیری از تشدید بیماری کرونا و .... تعداد یک فقره انعقاد خدمات تخفیفی فروش لوازم خانگی با آنتیک سرای محمد تنظیم و جهت تایید به کانون ناجا ارسال شده است.

در بحث ویزیت رایگان نیز با یکی از پزشکان معتمد با این کانون، اقداماتی در حال انجام می باشد.

 

در بحث اشتغالزایی فرزندان پیشکسوتان چه اقداماتی در این ماه صورت گرفته است؟

در سه ماهه اول سال جاری کارگروه اقتصادی کانون 2 جلسه با شرکت های حفاظتی و مراقبتی  برگزار و 6 فقره مصوبه به در حوزه اشتغالزایی به تصویب رسید که به لحاظ شرایط خاص کرونا، متاسفانه بکارگیری اعضای وابسته و فرزندان آنها در بحث اشتغال، در حال حاضر امکان پذیر نیست.

پیگیری اشتغال فرزندان جویای کار از طریق سابا استان، هماهنگی و تماس های مکرر با مسئولین دفاتر کاریابی جهت اشتغال بازنشستگان و فرزندان آنها و ثبت نام متقاضیان اشتغال و هدایت و راهنمایی آنان در این زمینه از دیگر برنامه های کانون بود.

 

مسئولان کانون استان جلسات متعددي با معاونان فرمانده انتظامی، روساي کانون ها، روساي سابا، ساتا، مسئولان حوزه شهري و ... انجام می دهند. در این مدت چه جلسات مهمی داشتید؟

برگزاری جلسه با فرماندهی انتظامی استان یزد و پیگیری تامین فضای مناسب جهت ایجاد دفتر نمایندگی کانون در شهرستان اردکان، برگزاری جلسه با نماینده مجمع در کانون استان پیرامون روابط کاری کانون با نماینده، جلسه حضوری با مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان، مدیر ارشد خدمات بازنشستگی استان و مدیر عقیدتی سیاسی استان به مناسبت روز ارتش در محل کانون ودجا، شرکت در دو جلسه شورای هماهنگی کانون های نیروهای مسلح استان و بحث و تبادل نظر پیرامون افزایش قدرت خرید مستمری بگیران فرزند از اتکا ، شناسایی و معرفی فرزندان بازنشسته جهت ازدواج آسان و تامین داروهای مورد نیاز بازنشستگان بیمار نیروهای مسلح بخصوص انسولین توسط سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، شرکت در جلسه هم اندیشی روسای کانون های بازنشستگی نیروهای مسلح استان در محل کانون سپاه، شرکت در همایش کانون ناجا، برگزاری جلسه با سردار بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان با حضور جناب احمدی نماینده بازنشستگان استان در مجمع عمومی و جناب کهدویی معاون نیروی انسانی استان و ستوان قریشیان مدیر دفتر امور بازنشستگان و تشریح مشکلات بازنشستگان استان و تجهیز دفتر نمایندگی کانون در شهرستان اردکان، شرکت در جلسه کمیته امر به معروف و نهی از منکر فرماندهی انتظامی استان، شرکت در جلسه آستان قدس رضوی و ... از جمله اقداماتی بود که به منظور حمایت از بازنشستگان انجام گرفت.

گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 1400 کانون استان یزد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها