۲۸۰۸
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۳۹۶
به منظوراطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه، خدمات و اقداماتی که در سه ماه اول سال1400 از سوي کانون بازنشستگان استان آذربایجان غربی یا دفتر نمایندگی شهرستان انجام گرفته است، گفت و گویی باسرتیپ دوم پاسدار بازنشسته امامعلی سهرابی رئیس کانون بازنشستگان استان انجام دادیم:

کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامیان اصلی بازنشستگان، مستمري بگیران و خانواده محترم آنها همواره تلاش دارد تا با بهره گیري از توان کانون هاي استان ها و دفاتر نمایندگی شهرستانها، در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقاي کیفیت زندگی آنها گام بردارد.
به منظورا طلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه، خدمات و اقداماتی که در سه ماه اول سال1400از سوي کانون بازنشستگان استان آذربایجانغربی انجام گرفته است، گفت و گویی با سرتیپ دوم پاسدار بازنشسته امامعلی سهرابی رئیس کانون بازنشستگان استان انجام دادیم:

 

در ابتدا بفرمایید مهمترین برنامه هایی که کانون استان آذربایجان غربی درطول سه ماهه اول سال 1400 داشتند، چه بود؟

باسلام و آرزوی توفیق روز افزون برای تمامی خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی ایران، با توجه اینکه بنده عملا از دوم اردیبهشت سال جاری مسئولیت کانون را عهده دار شدم لیکن در این فرصت کم با تاسی از سیاست های کانون ناجا، فرهنگ سازی در زمینه مشارکت دادن اعضای کانون به منظور ایجاد تشکل های سیاسی و اقتصادی با اهداف ارائه خدمات بهینه، اشتغال زایی و سوددهی برای جامعه هدف از مهمترین برنامه های کانون استان بود. همچنین درجهت بصیرت افزایی پیشکسوتان و دیدار با فرمانده انتظامی استان، سه جلسه توجیهی برای اعضای وابسته در مجتمع فرهنگی امام علی (ع) برگزار کردیم.

 

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این فصل انجام گرفته است؟

کانون انتظامی استان با تمامی توان در جهت رفع مشکلات جامعه هدف اقدامات لازم را به عمل آورده و در این راستا بنده و همکارانم به همراه نمایندگان مجمع کانون با 261 نفر از اعضا ملاقات حضوری داشته و تلفنی به مشکلات و سوالات 320 نفر از اعضا رسیدگی نمودیم. همچنین با مساعدت فرمانده انتظامی از 35 نفر دیدار و سرکشی به عمل آمد.

در بحث خدمات پزشکی نیز برای 200 نفر از این عزیزان برابر تعرفه  توسط بهداری فرماندهی انتظامی استان خدمات ارائه شده است.

 

در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، در این مدت چه اقداماتی در این فصل انجام گرفته است؟

قبل از هر چیز لازم می دانم از  فرمانده انتظامی استان به دلیل اختصاص یکنفر از کارکنان حقوقدان ناجا به کانون به منظور ارائه مشاوره به اعضای وابسته استان تشکر نمایم. در طول سه ماهه اول سال در بحث مشاوره خانواده برای تعداد 108 نفر، خدمات مشاوره ای و قضایی تعداد 33 نفر و خدمات روانشناختی 11نفر  ارائه شده است.

 

 اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازي و ارائه وام هاي مختلف اعم از توانمندسازي، حبیب بن مظاهر، کریم اهل بیت (ع) و ... ارائه دهید؟

در خصوص توانمندسازی اعضای در طول فصل جاری طی هماهنگی با معاونت بهداری انتظامی استان برای تعداد 48 نفر از این عزیزان که دارای بیماری صعب العلاج بودند واکسن کرونا تزریق گردید.

از دیگر اقدامات کانون استان می توان به تحویل تعداد 106 فقره کارت عضویت، معرفی تعداد35 نفر جهت دریافت وام 30 میلیونی به بانک قوامین، هدایت 33 نفر از اعضای به شعب بانک قوامین جهت دریافت وام حبیب ابن مظاهر، صدور گواهی به ادارات برای 8 نفر، پرداخت کمک بلاعوض و اختصاص وام 50 میلیون ریالی برای یک نفراز مستمری بگیران اشاره کرد.

 

یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی و رفاهی انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت هاي و موسسات مختلف است. در این فصل چه برنامه هایی در این حوزه داشتید؟

یکی از مهمترین دغدغه های اعضای وابسته استان بیکاری فرزندان تحصیل کرده می باشد. که در این خصوص طبق مصوبات قرارگاه تابان برنامه ریزی لازم جهت برگزاری جلساتی با مسئولین موسسات انتظام، موسسه راهگشا آموزشگاههای رانندگی و دفاتر پلیس +10 در حال انجام می باشد.


در بحث اشتغال زایی فرزندان پیشکسوتان چه اقداماتی در این فصل صورت گرفته است؟

در زمینه اشتغال زایی فرزندان اعضای وابسته اقدامات خوبی صورت گرفته است و در جلسه اخیر قرارگاه تابان نیز مصوب گردید استخدام فرزندان اعضای وابسته در ناجا از اولویت های انتظامی استان بوده و همواره بایستی مورد توجه قرار گیرد. ضمنا در این خصوص در ماههای آتی جلساتی را با مسئولین و موسسات انتظام در راستای اشتغال زایی و بکارگیری فرزندان اعضاء خواهیم داشت.


در طول سال مسئولان کانون استان جلسات متعددي با معاونان فرمانده انتظامی، روساي کانون ها، روساي سابا، ساتا، مسئولان حوزه شهري و... انجام می دهند. در این فصل چه جلسات مهمی داشتید؟

خوشبختانه در این فصل جلسات مهمی با مسئولین استانی ازجمله برگزاری سه جلسه با فرمانده انتظامی استان ، یک جلسه با روسای کانون های نیروهای مسلح استان ،4 جلسه با معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان، یک جلسه شورای سیاست گذاری (قرارگاه تابان)، یک جلسه با نمایندگان مجمع کانون استان و سه جلسه توجیهی و بصیرت افزایی و تجدید دیدار فرماندهی انتظامی استان و اعضای وابسته برگزار شد.

 

 در پایان ضمن تشکر، در خصوص برنامه هاي ماه های آتی کانون نیز توضیحاتی ارائه دهید؟

از جمله برنامه های مهم کانون استان می توان به هماهنگی با کانون ناجا و ایجاد سازکارهای لازم برای تماس با کلیه اعضای کانون در طول شش ماهه اول سال، توجیه اعضاء برای راه اندازی شرکت چند منظوره با هدف ارائه خدمات اشتغال زایی و سود دهی به اعضا، ساماندهی تعاونی های مسکنی که اعضای کانون در آنها عضویت دارند، پیگیری لازم برای راه اندازی تشکل های سیاسی و اقتصادی از زمره برنامه های آتی کانون است.

همچنین درپی هماهنگی و مساعدت فرمانده انتظامی استان مبنی بر اختصاص محلی مناسب و در خور شان اعضای وابسته استان، 19 اردیبهشت با حضور معاون هماهنگ کننده انتظامی استان از محوطه دی کلینیک بهداری واقع در خیابان راهنمایی جا نمایی بعمل آمد و پروسه اداری از طریق معاونت مهندسی در حال پیگیری بوده که به محض اتمام، مراتب جهت هماهنگی با کانون ناجا و درخواست اعتبار لازم به منظور احداث ساختمان کانون اعلام و تعیین تکلیف خواهد شد.

در خاتمه عرایضم جا دارد از مسئولین محترم کانون ناجا و کلیه دست اندرکاران برگزاری همایش روسای کانون استانها، که فرصتی را نیز برای بنده جهت تبیین نقطه نظرات و بازگوئی مشکلات کانونهای شمالغرب ایجاد کردند تشکر ویژه داشته باشم.ان شاءالله با توفیق الهی کلیه تدابیر ابلاغی از کانون ناجارا با اهتمام هرچه بیشتر و با تمام توان در راستای خدمت به جامعه هدف پیگیری خواهیم کرد.

گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 1400 کانون استان آذربایجان غربی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها